![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() RANGE 4,6 (jotta ilmastotutkijoiden ei tarvitse valehdella)kyseessä siis range roover 4,6 hse v8 saa nähdä meneekö myyntiin vai jääkö traileri veturiksi itelle, saa nyt nähdä. sitten ruvettiin purkuhommiin ja tuossa syypää kyseiseen purkuintoon tollasta mönjää venttiilikopassa mitähän mahtaa olla?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
mulla näkyy eli onko kansio missä kuvat on niin yksityinen vai julkinen?
Viimeksi muokannut TeamEetu : 19.02.2010 21:42 Perustelu: yksityinen näytti olevan |
#3
|
|||
|
|||
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mulla ainakin näkyy.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Näkyy joo.
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Onko tää 4.6 kuinka samanlainen kone vanhojen 3.5 ja 3.9 koneiden kanssa? Rover kuitenkin.
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Taasen 3.9 ja 4.6 vertailussa on on taas pelkastään iskunpituus kasvanut. Tokiinsa paljon muutoksia on ajanoloon tapahtunut, mutta silti perus lohko taitaa olla silti sama. Matkanvarrella on lohkoa vahvistettu sekä yläpäästään sekä kampiakselien pukkien alueelta. Viimesimpänä tullut justiinsa tähän 4.6 koneeseen ristiinpultatut kampiakselin pukit. Kansissa venttiilien koko kasvo vuonna 76 ja sit ne onkin ollut saman kokoset loppuun asti. Kansissa kanavat on parantuneet ajanmyötä. 4.6 koneeseen tuli pienemmällä palotilalla olevat kannet kun kannen tiivisteissä siirryttiin käyttään massa tiivistettä (paksumpi). |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Olisko mönjä vaan karstaa jota näissä kyllä riittää. Omassakin oli venakopat NIIN karstassa kun taannoin niitä hipistelin.
Uskalla edes ajatella paljonko sitä on nostajalaaksossa... ![]() Pihit sakemannit ajaneet jollain shittiöljyillä. AVRO-nyyminen |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
tähän tulokseen itsekin tulin |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kaveri kerran purki chevyn V6 mottia ja tuli pajalle kyseleen, että kuuluuko siellä olla jotkut äänieriste "paakut" venakoppien sisällä.....häh? Näytti sitten venakoppia, niin oli ihan täynnä karstaa ja moskaa. keinuvipujen kohdilla oli kolot, mutta muuten "korallia" täynnä. Uskomatonta, mutta totta. Sellaiseen koneeseen ku tällää hyvät öljyt sisälle ja jotain motor flushia tai muuta karstan irroittajaa, niin eiköhän niillä eväillä saa paskan liikkeelle ja koneen takuulla rikkia ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Niitä flame trappeja (voi olla vain yksikin) kannattaa liottaa puhtaaksi tai vaihtaa uuteen silloin tällöin. Keräävät osaltaan tuota shaittia.
- p
__________________
Life's a bitch, and then you don't die. - Vanha vampyyrisananlasku |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Toi oli semmosta mustan vaseliinin näköstä ja sitä oli kyllä kannet aika täynä.
Ilmeisesti tota mujua on vaan noissa paikoissa missä missä öljy pääsee seisoon, ettei kerää sitä mihkään kanaviin? Availlaan vielä öljypohja jos sinnekkin on jäänyt mujua. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Karstakakkaa....
Meillä hommissa tuli 80.000km ajettu C-klasse M-B ja asiakas kun on tuolta arabiasta itsekkin, valitteli kun moottori "kilkattaa" ja kuluttaa öljyä "jonkin verran". Otettiin venakoppa auki ja katottiin, jotta EI JUMALA...A, tän moottorihan on syttyny palamaan, koska muoviosat on sulaneet!!! Mutta otettiin kuitenkin järki takasin lapaseen ja huomattiin, jotta se olikin pikeä, joka on syntynyt ERITTÄIN pitkällä öljynvaihtovälillä! (tässä tapauksessa 60.000km!!! ![]() Ja sitä pikeä on sitten NIIN paljon, jotta venakoppa muistuttaa paikoittain "tippukiviluolaa" ja nokat / nostimet näkyvät olevan "siellä jossakin" kannen syövereissä.... Ja jos on Saksasta tuotu auto, niin KAIKKI öljyt vaihtoon, koska nahkahousut sitten ovat ihan "skotteja" kaikkesta mikä autoiluun kuluisi, varsinkin hiemankin kalliimmassa ja vanhemmassa autossa varsinkin!!! (vai oletteko kuulleet joskus Audi V6Tdi moottorien nokkien kulumisesta??? Ei ole ongelma Suomi-autojen kanssa, mutta Saksassa ON ONGELMAA niiden kanssa!) Ja Saksassahan tuo autobahn:lla ajaminen ei moottorin lämpöjä rassaa, siellähän on nopeus rajoitettu moottorin tehojen mukaisesti ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Tänään frommi haki puhtaat ja kiiltävät kannet huollosta. On ilo rakentaa puhtailla osilla. Menee vaan ensiviikolle että pääsee koe ajolle, eli saa auton kasaan.
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Muistittehan tilata myös uudet kansipultit??? Tuossa koneessa ne ovat "kerran tiukattavat" ja sitten roskikseen tai alustan pultiksi...
löytynee Huoltorep / Karaasi / Offipaja varaosahylluýstä ja nopeastikkin! Ja muistakaa "shimmata" keinuvivusto samalla jos kansista höylätty tavaraa, jottei nostimien "esijännitys" muutu. Samalla kannattaa muuten katsoa noi nostimien kunto muutenkin... NM. oli aivan loppu omassa! Ja Paddock pyytää järkyttävät 3€ / kpl, joten ei kannata säästellä niiden kohdalla!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
mites keinuvivusto "shimmataan" ? |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Tehtäskö rakotulkilla ja katotaan vaan välykset työntötangoista?
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
GEMS-kone näköjään. Kannattaa muuten sitten katsoa tarkkaan, ettei sylinteriputki oo lähteny lohkossa liikkeelle! Vois melkein sanoa tyyppiviaksi tässä vanhemmassa 4.6:ssa.
__________________
-TimoV Range Rover Sport 2.7d SE, 2007 BMW 520xda, 2016 Mercedes-Benz ML55AMG, 2002 Linhai 500 IRS, T3 2016 Range Rover 2.5dse 1998(ex) Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex) Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex) |
#19
|
||||
|
||||
![]()
1mm preload, eli esijännitystä...
Mittakello, työntömitta ym. kiinni keinuvivun pukkiin ja pultti kiinni. Siitä sitten mitta ja sen mukaisesti tuo preload kuntoon. Ja muista katsoa ettei ole "pystyssä" oleva nokkaa, jottei mene liian löysäksi... Ja putkivammaa tuskin on, se näkyis jo tossa kansitiivisteen kuvassa!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Kansien koneistaja löysi kieroutta kansista eli ovat joskus saaneet lämpöä. Silmä määräisesti katsottuna puket ei ole liikkunut.
Tekeekö ne suuriakin liikkeitä? |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#22
|
||||
|
||||
![]()
Tämä oli hyvä tieto. Pitää kääntää kone nurin päin ja kokeilla putooko sieltä mitään pois.
|
#23
|
||||
|
||||
![]()
Tänään se kävi jo. Todella siisti ja pehmeä käyntiääni.
Pieni takaisku tuli kun kahden suuttimen o-renkaat oli imeisesti mennyt rikki. Nyt se suihkuttaa bensaa ympäri konehuonetta. Loppu aika tältä päivältä ja ei ehtinyt niitä alkaa vaihteleen uusiin. |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Ei herrasmiesten vaunu paljon melua. Toisaalta, välillä harmittaa vaunun hiljaisuus vakioasussaan... vasta 3000 kierroksen jälkeen rupeaa vaimea kasin ominaisääni kuulumaan. Ainakin pikkukoneessa.
Nyt vaan ajoa piiraalle. ![]() |
#25
|
|||
|
|||
![]()
rekisteröinti katsastuksessa pomppas päästöistä on varmaan lambdat rikki. muuten ei löytynyt mitään moitittavaa.
katsuri etti muuten jonkin aikaa ajovalojen korkeuden säätöä.... unohdin sanoa että ilmajousitus ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Yksityistä parkkisakkoa ei tarvitse maksaa | Lars | Chit-Chat | 26 | 21.11.2008 17:11 |
Enää ei tarvitse tapsa nelivedonkaan vittuilla! | Palex | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 10.05.2007 20:05 |
ei tarvitse enään | tapsa4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 30.05.2006 10:29 |
paljonko ilma jotta kelluu? | Chit-Chat | 29 | 04.08.2005 18:22 | |
Jotta oma työsi ei tuntuisi niin ikävälle.... | L-200 | Chit-Chat | 4 | 27.01.2005 17:31 |