![]() |
RANGE 4,6 (jotta ilmastotutkijoiden ei tarvitse valehdella)
kyseessä siis range roover 4,6 hse v8
saa nähdä meneekö myyntiin vai jääkö traileri veturiksi itelle, saa nyt nähdä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51967 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51968 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51969 sitten ruvettiin purkuhommiin http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51970 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51971 ja tuossa syypää kyseiseen purkuintoon http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51973 tollasta mönjää venttiilikopassa mitähän mahtaa olla? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51976 |
mulla näkyy eli onko kansio missä kuvat on niin yksityinen vai julkinen?
|
Lainaus:
|
Mulla ainakin näkyy.
|
Näkyy joo.
|
Onko tää 4.6 kuinka samanlainen kone vanhojen 3.5 ja 3.9 koneiden kanssa? Rover kuitenkin. :)
|
Lainaus:
Taasen 3.9 ja 4.6 vertailussa on on taas pelkastään iskunpituus kasvanut. Tokiinsa paljon muutoksia on ajanoloon tapahtunut, mutta silti perus lohko taitaa olla silti sama. Matkanvarrella on lohkoa vahvistettu sekä yläpäästään sekä kampiakselien pukkien alueelta. Viimesimpänä tullut justiinsa tähän 4.6 koneeseen ristiinpultatut kampiakselin pukit. Kansissa venttiilien koko kasvo vuonna 76 ja sit ne onkin ollut saman kokoset loppuun asti. Kansissa kanavat on parantuneet ajanmyötä. 4.6 koneeseen tuli pienemmällä palotilalla olevat kannet kun kannen tiivisteissä siirryttiin käyttään massa tiivistettä (paksumpi). |
Olisko mönjä vaan karstaa jota näissä kyllä riittää. Omassakin oli venakopat NIIN karstassa kun taannoin niitä hipistelin.
Uskalla edes ajatella paljonko sitä on nostajalaaksossa... :) Pihit sakemannit ajaneet jollain shittiöljyillä. AVRO-nyyminen |
Lainaus:
tähän tulokseen itsekin tulin |
Lainaus:
Kaveri kerran purki chevyn V6 mottia ja tuli pajalle kyseleen, että kuuluuko siellä olla jotkut äänieriste "paakut" venakoppien sisällä.....häh? Näytti sitten venakoppia, niin oli ihan täynnä karstaa ja moskaa. keinuvipujen kohdilla oli kolot, mutta muuten "korallia" täynnä. Uskomatonta, mutta totta. Sellaiseen koneeseen ku tällää hyvät öljyt sisälle ja jotain motor flushia tai muuta karstan irroittajaa, niin eiköhän niillä eväillä saa paskan liikkeelle ja koneen takuulla rikkia:D |
Niitä flame trappeja (voi olla vain yksikin) kannattaa liottaa puhtaaksi tai vaihtaa uuteen silloin tällöin. Keräävät osaltaan tuota shaittia.
- p |
Toi oli semmosta mustan vaseliinin näköstä ja sitä oli kyllä kannet aika täynä.
Ilmeisesti tota mujua on vaan noissa paikoissa missä missä öljy pääsee seisoon, ettei kerää sitä mihkään kanaviin? Availlaan vielä öljypohja jos sinnekkin on jäänyt mujua. |
Lainaus:
Meillä hommissa tuli 80.000km ajettu C-klasse M-B ja asiakas kun on tuolta arabiasta itsekkin, valitteli kun moottori "kilkattaa" ja kuluttaa öljyä "jonkin verran". Otettiin venakoppa auki ja katottiin, jotta EI JUMALA...A, tän moottorihan on syttyny palamaan, koska muoviosat on sulaneet!!! Mutta otettiin kuitenkin järki takasin lapaseen ja huomattiin, jotta se olikin pikeä, joka on syntynyt ERITTÄIN pitkällä öljynvaihtovälillä! (tässä tapauksessa 60.000km!!!:eek:) Ja sitä pikeä on sitten NIIN paljon, jotta venakoppa muistuttaa paikoittain "tippukiviluolaa" ja nokat / nostimet näkyvät olevan "siellä jossakin" kannen syövereissä.... Ja jos on Saksasta tuotu auto, niin KAIKKI öljyt vaihtoon, koska nahkahousut sitten ovat ihan "skotteja" kaikkesta mikä autoiluun kuluisi, varsinkin hiemankin kalliimmassa ja vanhemmassa autossa varsinkin!!! (vai oletteko kuulleet joskus Audi V6Tdi moottorien nokkien kulumisesta??? Ei ole ongelma Suomi-autojen kanssa, mutta Saksassa ON ONGELMAA niiden kanssa!) Ja Saksassahan tuo autobahn:lla ajaminen ei moottorin lämpöjä rassaa, siellähän on nopeus rajoitettu moottorin tehojen mukaisesti :D:D:D |
Tänään frommi haki puhtaat ja kiiltävät kannet huollosta. On ilo rakentaa puhtailla osilla. Menee vaan ensiviikolle että pääsee koe ajolle, eli saa auton kasaan.
|
Muistittehan tilata myös uudet kansipultit??? Tuossa koneessa ne ovat "kerran tiukattavat" ja sitten roskikseen tai alustan pultiksi...
löytynee Huoltorep / Karaasi / Offipaja varaosahylluýstä ja nopeastikkin! Ja muistakaa "shimmata" keinuvivusto samalla jos kansista höylätty tavaraa, jottei nostimien "esijännitys" muutu. Samalla kannattaa muuten katsoa noi nostimien kunto muutenkin... NM. oli aivan loppu omassa! Ja Paddock pyytää järkyttävät 3€ / kpl, joten ei kannata säästellä niiden kohdalla! |
Lainaus:
mites keinuvivusto "shimmataan" ? |
Tehtäskö rakotulkilla ja katotaan vaan välykset työntötangoista?
|
GEMS-kone näköjään. Kannattaa muuten sitten katsoa tarkkaan, ettei sylinteriputki oo lähteny lohkossa liikkeelle! Vois melkein sanoa tyyppiviaksi tässä vanhemmassa 4.6:ssa.
|
Lainaus:
Mittakello, työntömitta ym. kiinni keinuvivun pukkiin ja pultti kiinni. Siitä sitten mitta ja sen mukaisesti tuo preload kuntoon. Ja muista katsoa ettei ole "pystyssä" oleva nokkaa, jottei mene liian löysäksi... Ja putkivammaa tuskin on, se näkyis jo tossa kansitiivisteen kuvassa! |
Kansien koneistaja löysi kieroutta kansista eli ovat joskus saaneet lämpöä. Silmä määräisesti katsottuna puket ei ole liikkunut.
Tekeekö ne suuriakin liikkeitä? |
Lainaus:
|
Tämä oli hyvä tieto. Pitää kääntää kone nurin päin ja kokeilla putooko sieltä mitään pois.
|
Tänään se kävi jo. Todella siisti ja pehmeä käyntiääni.
Pieni takaisku tuli kun kahden suuttimen o-renkaat oli imeisesti mennyt rikki. Nyt se suihkuttaa bensaa ympäri konehuonetta. Loppu aika tältä päivältä ja ei ehtinyt niitä alkaa vaihteleen uusiin. |
Ei herrasmiesten vaunu paljon melua. Toisaalta, välillä harmittaa vaunun hiljaisuus vakioasussaan... vasta 3000 kierroksen jälkeen rupeaa vaimea kasin ominaisääni kuulumaan. Ainakin pikkukoneessa.
Nyt vaan ajoa piiraalle. :) |
rekisteröinti katsastuksessa pomppas päästöistä on varmaan lambdat rikki. muuten ei löytynyt mitään moitittavaa.
katsuri etti muuten jonkin aikaa ajovalojen korkeuden säätöä.... unohdin sanoa että ilmajousitus:p |
Sivu luotu: 01:11 (GMT +2). |