Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   RANGE 4,6 (jotta ilmastotutkijoiden ei tarvitse valehdella) (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=69087)

FROM 19.02.2010 21:32

RANGE 4,6 (jotta ilmastotutkijoiden ei tarvitse valehdella)
 
kyseessä siis range roover 4,6 hse v8
saa nähdä meneekö myyntiin vai jääkö traileri veturiksi itelle, saa nyt nähdä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51967
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51968
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51969


sitten ruvettiin purkuhommiin
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51970
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51971

ja tuossa syypää kyseiseen purkuintoon
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51973


tollasta mönjää venttiilikopassa mitähän mahtaa olla?
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51976

TeamEetu 19.02.2010 21:40

mulla näkyy eli onko kansio missä kuvat on niin yksityinen vai julkinen?

FROM 19.02.2010 21:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta (Viesti 644344)
Kuvat ei näy

kuis ny

HRD 19.02.2010 21:44

Mulla ainakin näkyy.

Joske 19.02.2010 21:44

Näkyy joo.

sisua45 19.02.2010 23:01

Onko tää 4.6 kuinka samanlainen kone vanhojen 3.5 ja 3.9 koneiden kanssa? Rover kuitenkin. :)

pjtk 19.02.2010 23:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 644382)
Onko tää 4.6 kuinka samanlainen kone vanhojen 3.5 ja 3.9 koneiden kanssa? Rover kuitenkin. :)

Liki samanmoinen, mutta kaikkee pientä on GMän jäljiltä hifistelty. Jos verrataan 3.5 ja 4.6, niin isku ja poraus ovat molemmat kasvaneet .
Taasen 3.9 ja 4.6 vertailussa on on taas pelkastään iskunpituus kasvanut. Tokiinsa paljon muutoksia on ajanoloon tapahtunut, mutta silti perus lohko taitaa olla silti sama. Matkanvarrella on lohkoa vahvistettu sekä yläpäästään sekä kampiakselien pukkien alueelta. Viimesimpänä tullut justiinsa tähän 4.6 koneeseen ristiinpultatut kampiakselin pukit. Kansissa venttiilien koko kasvo vuonna 76 ja sit ne onkin ollut saman kokoset loppuun asti. Kansissa kanavat on parantuneet ajanmyötä. 4.6 koneeseen tuli pienemmällä palotilalla olevat kannet kun kannen tiivisteissä siirryttiin käyttään massa tiivistettä (paksumpi).

Rekisteröimätön 20.02.2010 02:22

Olisko mönjä vaan karstaa jota näissä kyllä riittää. Omassakin oli venakopat NIIN karstassa kun taannoin niitä hipistelin.
Uskalla edes ajatella paljonko sitä on nostajalaaksossa... :)
Pihit sakemannit ajaneet jollain shittiöljyillä.

AVRO-nyyminen

FROM 20.02.2010 07:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 644420)
Olisko mönjä vaan karstaa jota näissä kyllä riittää. Omassakin oli venakopat NIIN karstassa kun taannoin niitä hipistelin.
Uskalla edes ajatella paljonko sitä on nostajalaaksossa... :)
Pihit sakemannit ajaneet jollain shittiöljyillä.

AVRO-nyyminen


tähän tulokseen itsekin tulin

Jare 20.02.2010 12:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 644420)
Olisko mönjä vaan karstaa jota näissä kyllä riittää. Omassakin oli venakopat NIIN karstassa kun taannoin niitä hipistelin.
Uskalla edes ajatella paljonko sitä on nostajalaaksossa... :)
Pihit sakemannit ajaneet jollain shittiöljyillä.

AVRO-nyyminen

karstaa, huonot öljyt, pitkä vaihtoväli ja siihen vielä lyhyttä ajoa, niin johan alkaa motti sisältä oleen todella karun näköinen!! Nostajalaakso ei välttämättä ole pahan näköinen suhteessa venakoppiin, kun siellä kuitenkin on pääosin lämpöisempää, kuin venakopissa, joista ajoviima jäähdyttää.

Kaveri kerran purki chevyn V6 mottia ja tuli pajalle kyseleen, että kuuluuko siellä olla jotkut äänieriste "paakut" venakoppien sisällä.....häh? Näytti sitten venakoppia, niin oli ihan täynnä karstaa ja moskaa. keinuvipujen kohdilla oli kolot, mutta muuten "korallia" täynnä. Uskomatonta, mutta totta. Sellaiseen koneeseen ku tällää hyvät öljyt sisälle ja jotain motor flushia tai muuta karstan irroittajaa, niin eiköhän niillä eväillä saa paskan liikkeelle ja koneen takuulla rikkia:D

pkarlstedt 20.02.2010 12:25

Niitä flame trappeja (voi olla vain yksikin) kannattaa liottaa puhtaaksi tai vaihtaa uuteen silloin tällöin. Keräävät osaltaan tuota shaittia.

- p

TeamEetu 20.02.2010 15:49

Toi oli semmosta mustan vaseliinin näköstä ja sitä oli kyllä kannet aika täynä.
Ilmeisesti tota mujua on vaan noissa paikoissa missä missä öljy pääsee seisoon, ettei kerää sitä mihkään kanaviin?
Availlaan vielä öljypohja jos sinnekkin on jäänyt mujua.

Mikki 26.02.2010 17:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FROM (Viesti 644342)
tollasta mönjää venttiilikopassa mitähän mahtaa olla?
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51976

Karstakakkaa....

Meillä hommissa tuli 80.000km ajettu C-klasse M-B ja asiakas kun on tuolta arabiasta itsekkin, valitteli kun moottori "kilkattaa" ja kuluttaa öljyä "jonkin verran".

Otettiin venakoppa auki ja katottiin, jotta EI JUMALA...A, tän moottorihan on syttyny palamaan, koska muoviosat on sulaneet!!! Mutta otettiin kuitenkin järki takasin lapaseen ja huomattiin, jotta se olikin pikeä, joka on syntynyt ERITTÄIN pitkällä öljynvaihtovälillä! (tässä tapauksessa 60.000km!!!:eek:)
Ja sitä pikeä on sitten NIIN paljon, jotta venakoppa muistuttaa paikoittain "tippukiviluolaa" ja nokat / nostimet näkyvät olevan "siellä jossakin" kannen syövereissä....

Ja jos on Saksasta tuotu auto, niin KAIKKI öljyt vaihtoon, koska nahkahousut sitten ovat ihan "skotteja" kaikkesta mikä autoiluun kuluisi, varsinkin hiemankin kalliimmassa ja vanhemmassa autossa varsinkin!!! (vai oletteko kuulleet joskus Audi V6Tdi moottorien nokkien kulumisesta??? Ei ole ongelma Suomi-autojen kanssa, mutta Saksassa ON ONGELMAA niiden kanssa!)

Ja Saksassahan tuo autobahn:lla ajaminen ei moottorin lämpöjä rassaa, siellähän on nopeus rajoitettu moottorin tehojen mukaisesti :D:D:D

TeamEetu 26.02.2010 20:10

Tänään frommi haki puhtaat ja kiiltävät kannet huollosta. On ilo rakentaa puhtailla osilla. Menee vaan ensiviikolle että pääsee koe ajolle, eli saa auton kasaan.

Mikki 26.02.2010 20:21

Muistittehan tilata myös uudet kansipultit??? Tuossa koneessa ne ovat "kerran tiukattavat" ja sitten roskikseen tai alustan pultiksi...

löytynee Huoltorep / Karaasi / Offipaja varaosahylluýstä ja nopeastikkin!

Ja muistakaa "shimmata" keinuvivusto samalla jos kansista höylätty tavaraa, jottei nostimien "esijännitys" muutu. Samalla kannattaa muuten katsoa noi nostimien kunto muutenkin... NM. oli aivan loppu omassa!

Ja Paddock pyytää järkyttävät 3€ / kpl, joten ei kannata säästellä niiden kohdalla!

FROM 26.02.2010 20:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 646560)
Muistittehan tilata myös uudet kansipultit??? Tuossa koneessa ne ovat "kerran tiukattavat" ja sitten roskikseen tai alustan pultiksi...

löytynee Huoltorep / Karaasi / Offipaja varaosahylluýstä ja nopeastikkin!

Ja muistakaa "shimmata" keinuvivusto samalla jos kansista höylätty tavaraa, jottei nostimien "esijännitys" muutu. Samalla kannattaa muuten katsoa noi nostimien kunto muutenkin... NM. oli aivan loppu omassa!

Ja Paddock pyytää järkyttävät 3€ / kpl, joten ei kannata säästellä niiden kohdalla!

tiivisteet ja kansipultit tuli tilattua britishpartsilta

mites keinuvivusto "shimmataan" ?

TeamEetu 26.02.2010 20:59

Tehtäskö rakotulkilla ja katotaan vaan välykset työntötangoista?

TimoV 26.02.2010 21:10

GEMS-kone näköjään. Kannattaa muuten sitten katsoa tarkkaan, ettei sylinteriputki oo lähteny lohkossa liikkeelle! Vois melkein sanoa tyyppiviaksi tässä vanhemmassa 4.6:ssa.

Mikki 26.02.2010 21:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FROM (Viesti 646570)
mites keinuvivusto "shimmataan" ?

1mm preload, eli esijännitystä...

Mittakello, työntömitta ym. kiinni keinuvivun pukkiin ja pultti kiinni. Siitä sitten mitta ja sen mukaisesti tuo preload kuntoon. Ja muista katsoa ettei ole "pystyssä" oleva nokkaa, jottei mene liian löysäksi...

Ja putkivammaa tuskin on, se näkyis jo tossa kansitiivisteen kuvassa!

TeamEetu 26.02.2010 21:27

Kansien koneistaja löysi kieroutta kansista eli ovat joskus saaneet lämpöä. Silmä määräisesti katsottuna puket ei ole liikkunut.
Tekeekö ne suuriakin liikkeitä?

Mikki 26.02.2010 21:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TeamEetu (Viesti 646595)
Kansien koneistaja löysi kieroutta kansista eli ovat joskus saaneet lämpöä. Silmä määräisesti katsottuna puket ei ole liikkunut.
Tekeekö ne suuriakin liikkeitä?

Jää käteen...:eek::eek::eek::rolleyes::rolleyes::D:D:D

TeamEetu 26.02.2010 21:41

Tämä oli hyvä tieto. Pitää kääntää kone nurin päin ja kokeilla putooko sieltä mitään pois.

TeamEetu 06.03.2010 18:20

Tänään se kävi jo. Todella siisti ja pehmeä käyntiääni.
Pieni takaisku tuli kun kahden suuttimen o-renkaat oli imeisesti mennyt rikki. Nyt se suihkuttaa bensaa ympäri konehuonetta.
Loppu aika tältä päivältä ja ei ehtinyt niitä alkaa vaihteleen uusiin.

AVRO 08.03.2010 18:44

Ei herrasmiesten vaunu paljon melua. Toisaalta, välillä harmittaa vaunun hiljaisuus vakioasussaan... vasta 3000 kierroksen jälkeen rupeaa vaimea kasin ominaisääni kuulumaan. Ainakin pikkukoneessa.

Nyt vaan ajoa piiraalle. :)

FROM 08.03.2010 19:26

rekisteröinti katsastuksessa pomppas päästöistä on varmaan lambdat rikki. muuten ei löytynyt mitään moitittavaa.
katsuri etti muuten jonkin aikaa ajovalojen korkeuden säätöä....
unohdin sanoa että ilmajousitus:p


Sivu luotu: 01:11 (GMT +2).