Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.12.2008, 21:29
Taisto:n Avatar
Taisto Taisto ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.11.04
Sijainti: Nurmijärvi, .
Viestit: 1.003
Perusasetus

Mikä kone käy tehorajoihin?


Pähkäilen eri konevaihtoehtoja tuollaiseen vanhaan takaveto vauxhalliin... Paperit autossa on kohtuu hyvät ja nykysäännöillä sallitun koneen strategiset mitat olisivat:

- Max. kuutiotilavuus 2 848cc
- Max. teho 162hp
- Max. paino 170kg
Painosta ei ole vielä virallista paperia, mutta paivavin moottorimallisarjassa on 4-sylinterinen patarauta moottori. Oma arvio painosta+sallitut 20% on 170kg

Idea olisi löytää nykyainen(ruisku) kevyt alumiinilohkoinen moottori sovitettavaksi autoon. eli ajattelin kysyä täällä...Kummiskin kaikilla on joku oma tehokas jakevyt kone suunniteilla johokin offiautoon...

mitä omaan mieleen on jo tullut on

Volvo 2.3.... Tää 850/V70 5-kone. Löytyy monta eri tehoversiota

Opel Omega Dual-Ram. 6-kutonen.Outo kone minulle, mutta otetaan selvää...

Saab 9000 16v turbo. Tehoo saa vissiin jo pelkästään kiillottamalla venakopan...

Volvon B27E alumiini V-6 .Painava 150kg, mutta härski vaihtoehto


Saa ehdottaa...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.12.2008, 21:33
4x4_88:n Avatar
4x4_88 4x4_88 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.12.06
Sijainti: SUOMI
Viestit: 286
Perusasetus

Entäpä esim Ford 2.8i OHV V6 EFI (Vaik Scorpiosta)
150HP 219Nm
__________________
BJ40 ´75
http://www.offroadoulu.com/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.12.2008, 21:34
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Thumbs up

Volvosta sen verran jotta kasiventtiililohkosta prosparkin ruutta/sytkähimmeleillä ja hieman kuutiotilavuutta nostamalla saa kestävän +300hp.kiukaan.
Jusalla on ratabimmerissä tollanen volvolainen nokalla ja hyvin on kestäny kenkimistä.
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.12.2008, 21:35
Suzukisj410K:n Avatar
Suzukisj410K Suzukisj410K ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.07.06
Sijainti: Deep south, Finland.
Viestit: 670
Perusasetus

Tohon volvon 2.3 vinokoneesta saa 2.5 kun vaihtaa pitkäiskukampuran penta(vene) koneesta.ja eikös opelilla ole joku 2.4 neloskone ?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.12.2008, 22:07
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Toi opelixin kone(c26ne) on myöskin alusta loppuun patarautaa, ja mistä lie 60/70 luvulta lähtösin.
Uudemmat dualramit(alumiinikansi,24v) on kolmelitraisia ja 204hv
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.12.2008, 07:27
Offipiru:n Avatar
Offipiru Offipiru ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.05
Sijainti: Lahti-city, Finland
Viestit: 2.515
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_88 Näytä viesti
Entäpä esim Ford 2.8i OHV V6 EFI (Vaik Scorpiosta)
150HP 219Nm
Tätä kannatetaan... Ehkä samanmoinen suzukin nokalle tulossa...
__________________
__________________________________________________ _____________________________
Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa.

Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.12.2008, 07:47
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

vanhanliiton aikainen volvo B-20 työntötikkumaamoottori, paino n. 155kg 20-vuoden takaisten muistojen mukaan. kampiraudan muutoksella 2,8 L. yksinkertaista perustekniikkaa joka kestää täältä tähän, on "halpa" rakentaa ja osia löytynee. ja on aito valurautapata eikä mitään köykämiiniä.

ruutaksi joku jälkiasennuspaketti jne..erittäin pienellä vaivalla +200hv
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.12.2008, 08:51
POHTO:n Avatar
POHTO POHTO ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.08.03
Sijainti: mäntsälä
Viestit: 777
Wink

Jos ranskanpullat ei pelota, niin 405 pösö mi16:sen kone.
Ei paina eikä maksa paljoo vakiona 160hv:tä
Muutoksia joutuu varmaan jonkun verran tekemään ku makaa pösössä niin vinossa.

Fiilistähän ja painoa V6:ssa olis tietty enemmän.
Se fordin 2,9 katsastukseen ja pitää huolen ettei katsuri kirjottele mitään typerää otteeseen.
Sitten leiman jälkeen se cossu scorpion 24v kone sinne.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.12.2008, 12:06
vhanhisuanto vhanhisuanto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.02.07
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 130
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja POHTO Näytä viesti
Jos ranskanpullat ei pelota, niin 405 pösö mi16:sen kone.
Ei paina eikä maksa paljoo vakiona 160hv:tä
Muutoksia joutuu varmaan jonkun verran tekemään ku makaa pösössä niin vinossa.

Fiilistähän ja painoa V6:ssa olis tietty enemmän.
Kannatan tätä XU9J4-konetta, varaosat suht edullisia ja XU-pata on vielä yksinkertaista ja varmaa tekniikkaa verrattuna uudempiin elektroniikkahirmuihin. Vielä varmempi olisi 8-venttiilinen XU9J2 (405 SRi, 125hv), ei niin paljoa elektroniikkaa, palasäätö venttiileissä, varaosat vielä halvempia ja alavääntö hivenen 16-tappista parempi. Offikäytössä tekisin molempiin ainakin öljypohjaan kunnon loiskelevyn ettei pumppu pääse hörppimään ilmaa ja mielellään parantaisin vielä öljyn paluuta kannesta alakertaan. Molempia koneita saa käytettynä edullisesti, tosin 16-tappiset on usein loppuun poljettuja.

Omalla XU9J2-padalla on nyt 405200 km takana, päästän sen eläkkeelle huomenna kun tulee uusi 308 alle. Dieselmallista; vaimon autossa XU9DTE pannu ja yli 450tkm rullattu, siinä on myös vääntävä, kevyt ja kestävä kone. Isommalla föönillä ja coolerin paikkaa vaihtamalla (nyt typerästi koneen päällä) saisi vielä sopivasti lisää jerkkua.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.12.2008, 12:13
kesis kesis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 22.12.04
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 932
Perusasetus

Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä et mikä vauhtihalli?
Kun 2845-25% tulee 2136 =vähän outo
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.12.2008, 12:24
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Olisko 2848/1,25=2278,4 vai miten ne rosentti laskut meni.
2300 on varmaan vertailukone.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.12.2008, 12:42
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kesis Näytä viesti
Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä et mikä vauhtihalli?
Kyllä kai se VX tai Magnum vois olla? Ventoraan ja FE:henhän on saanu 3.3L konettakin.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.12.2008, 13:54
kesis kesis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 22.12.04
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 932
Perusasetus

No niinhän se menee, 2.3l tuossa näköjään on lähtökohtana.
Joskus nuorena ennenkuin hurahdin maastureihin niin omistin 12v tollasen alkuperäisen ventoran.On muuten noi FE:t korimalliltaan yks kauneimpia autoja (mun mielestä).

Kannattaa muuten tarkkaan tutkia noiden korimallien historia,joskus löytyy yllättäviäkin konevaihtoehtoja.Varsinkin kun kyseisillä autoilla on ajettu myös kilpaa.
Vähän sellanen muistikuva et jotain vx malliakin olis saanu myös 3.3 litrasena?
No joka tapauksessa kannattaa laittaa tietenkin mahdollisimman kevyt kone.
Volvosta saa tosiaa aika helpolla tehokkaan ja kestävän koneen ja osat on halpoja,et ei
välttämättä huono vaihtoehto.
Kaverilla F-ryhmän 242:n ja takapyöristä on jarrutettu 250hp
Muistaakseni olis 2.5L:nen et ei huono ollenkaan,varsinkaan kaasareilla.
Ja taitavat rallicrossimiehet rutistaa vielä enemmän ja isommilla kuutioilla.

Opelin 3L 24v:llä ajelin 5v ja enpä välttämättä suosittele,on painava ja vaikka teho 204hp
niin pikkupojat meni bemareilla ohi jokapuolelta.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.12.2008, 15:44
Taisto:n Avatar
Taisto Taisto ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.11.04
Sijainti: Nurmijärvi, .
Viestit: 1.003
Perusasetus

Tää on ihan tavallinen chevette ei mikään mainituista hienoista korimalleista. Vauxhall on vain tajunnut työntää tehtaalla pellin alle 2300cc ja 135hp koneen , niin nykysäännöillä verraton "harraste-auto".
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 19.12.2008, 16:11
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Volvon B27E on varmaan vihoviimenen mitä kannattaa laittaa.
Rakenteen ja polttoainetalous/teho suhteen takia.
Oli joskus tuommosella 200-sarjan vålvå, kyllä oli paska vehe.
Volvon 4-kone onkin jo selkeesti parempi.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 19.12.2008, 16:17
Taisto:n Avatar
Taisto Taisto ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.11.04
Sijainti: Nurmijärvi, .
Viestit: 1.003
Perusasetus

Omaa kokemusta tuosta B27E:stä ei oo, mutta tiukempi googletus antoi ymmärtää että koneena ei mikään kestävin... eli poistetaan listalta... samoin käy dual-ramille... onko noita alulohkoisia kutosia muissa kuin bemareissa?
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 19.12.2008, 16:50
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Eiköpä lie Audissa kans, 2,6 2,8 12 v 30v .....2,7 biturbo....
2,6 tais olla se 150 hv 2,8 12v 174hv 2,8 30v 193 hv.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 19.12.2008, 19:52
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.323
Perusasetus

Lainaus:
Eiköpä lie Audissa kans, 2,6 2,8 12 v 30v .....2,7 biturbo....
2,6 tais olla se 150 hv 2,8 12v 174hv 2,8 30v 193 hv.
Nämä ovat valurauta lohkolla. Itsellä on tuo viimeisenä mainittu passatissa. Painoa en ulkoa muista.

Listaan vielä uudempi A4/A6 moottori, 2.4 30V, 164 hv.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 19.12.2008, 20:38
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Taisto Näytä viesti
Tää on ihan tavallinen chevette ei mikään mainituista hienoista korimalleista. Vauxhall on vain tajunnut työntää tehtaalla pellin alle 2300cc ja 135hp koneen , niin nykysäännöillä verraton "harraste-auto".
Asian vierestä liipaten: Jos joku haluaa oikein entisöidä tuollaisen 2.3 bensakoneella olevan kulkineen, niin minulta löytyy sellainen 70-luvun puolivälin Bedford Bliz -pakettiauto, jossa on tuollainen kone. Pitäisi olla samaa sukua kuin mitä Magnumissa käytettiin. Tosin 1-kurkkuisella kaasarilla "kuristettuna". Kyllä sillä silti Petterin koppa liikahti liukkaasti. Korvat vaan eivät kestäneet ajella ilman kuulosuojaimia...

Koneeseen tehtiin rengastus- ja laakerointiremontti joskus 80 -luvun puolella ja sen jälkeen ajettu vain muutamia tuhansia km:ä (juuri tuon sisämetelin takia). Auto on toiminut metsän reunassa lähinnä varaosavarastona viimeiset 15v (koppakin silti pelastettavissa kohtuutyöllä), mutta vuosittain niitä kaikkia on laitettu käyntiin. Eli ei ollut kone jumissa vielä viime kesänä...
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 21.12.2008, 13:51
Taisto:n Avatar
Taisto Taisto ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.11.04
Sijainti: Nurmijärvi, .
Viestit: 1.003
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Asian vierestä liipaten: Jos joku haluaa oikein entisöidä tuollaisen 2.3 bensakoneella olevan kulkineen, niin minulta löytyy sellainen 70-luvun puolivälin Bedford Bliz -pakettiauto, jossa on tuollainen kone. Pitäisi olla samaa sukua kuin mitä Magnumissa käytettiin. Tosin 1-kurkkuisella kaasarilla "kuristettuna". Kyllä sillä silti Petterin koppa liikahti liukkaasti. Korvat vaan eivät kestäneet ajella ilman kuulosuojaimia...

Koneeseen tehtiin rengastus- ja laakerointiremontti joskus 80 -luvun puolella ja sen jälkeen ajettu vain muutamia tuhansia km:ä (juuri tuon sisämetelin takia). Auto on toiminut metsän reunassa lähinnä varaosavarastona viimeiset 15v (koppakin silti pelastettavissa kohtuutyöllä), mutta vuosittain niitä kaikkia on laitettu käyntiin. Eli ei ollut kone jumissa vielä viime kesänä...
Tässä vaiheessa ei ole oikein kiinnostusta tuohon vauxhallin omaan 2.3 koneeseen. Pieni päivitys tekniikkaan mielessä. Mutta tarjoon tuota konetta eteen päin.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 21.12.2008, 14:16
Suzukisj410K:n Avatar
Suzukisj410K Suzukisj410K ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.07.06
Sijainti: Deep south, Finland.
Viestit: 670
Perusasetus

eikös tää chevette oo se ns "Outodolla keulalla oleva c kadetti"?
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 21.12.2008, 15:45
Taisto:n Avatar
Taisto Taisto ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.11.04
Sijainti: Nurmijärvi, .
Viestit: 1.003
Perusasetus

Joo. Keulan lukkopelti,naamapelti ja etulokarit eroa C-kadettiin. Ja kone ja vaihtoisto Vauxhallin omia.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 21.12.2008, 22:37
heimali:n Avatar
heimali heimali ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.06
Sijainti: Tyynelä
Viestit: 137
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Taisto Näytä viesti
Omaa kokemusta tuosta B27E:stä ei oo, mutta tiukempi googletus antoi ymmärtää että koneena ei mikään kestävin... eli poistetaan listalta... samoin käy dual-ramille... onko noita alulohkoisia kutosia muissa kuin bemareissa?
Pistitkö hylkyyn siis A-Omegan rivikuutosen C26NE? Jos kyllä, niin sittenhän saa vielä ehdottaa B-Omegan V6-tekniikkaa?
24-venttiilisestä C25XE (X25XE) - moottorista saa tehoja pienin muutoksin >200hp. Vakiona löytyy 170hp joten muutoskatsastukseen täytyy hakea sopiva dynolappu, mutta tästä ei liene ongelmaa kun olet Mininkin leimannut "sopivilla" tehoilla
Lisäksi Omega on takavetoinen, joten voit laittaa koko kone+laatikkopaketin Vauxhalliin ja löytyy myös automaattina jos siitä tykkää.

Bonuksena tulee hyvää varustelua kuten ilmastointilaitetta, nahkasohvaa jne. jos harrasteautoon sellaisia haluaa. V6-omppuja saa Saksasta alle tonnilla , loppuhylsyn kun myyt niin saat tekniikan itsellesi "melkein ilmaiseksi". Lisäksi V6 mahtuu Vauxhallin pellin alle Bemarin rivikoneita paremmin.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 21.12.2008, 22:53
Taisto:n Avatar
Taisto Taisto ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.11.04
Sijainti: Nurmijärvi, .
Viestit: 1.003
Perusasetus

onko omagan v-6 alu vai rautalohkoinen? Nettiautos oon kattellu noitakin.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 21.12.2008, 22:59
heimali:n Avatar
heimali heimali ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.06
Sijainti: Tyynelä
Viestit: 137
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Taisto Näytä viesti
onko omagan v-6 alu vai rautalohkoinen? Nettiautos oon kattellu noitakin.
Rautalohkoinen. Nyt kun luin tarkemmin niin halusitkin nimenomaan kokoalumiinista konetta.

Yksi ehdokas olisi vielä elimenluovuttajaksi, Mercedes-Benz 190 E 2.6 moottorin tyyppi on M103.942

R6
2599cm3
160 hv
228 Nm

...muilta osin pätee samat perustelut kuin B-Omegan tapauksessa. En osaa sanoa on mersun kone rautalohkolla.

Edit: M103 on rautalohkolla ja 12-venttiilinen, tuollahan se näemmä lukee
http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M_103

Viimeksi muokannut heimali : 22.12.2008 17:18 Perustelu: muuttui V-moottori rivimoottoriksi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä kone tämä on? KooPee Tekniikka & Jutustelu 16 16.02.2008 20:34
Mikä kone? SamiN Tekniikka & Jutustelu 7 27.11.2006 20:06
Mikä kone FJ:n laatikon jatkoksi? ¤Offi-Osku¤ Tekniikka & Jutustelu 26 30.06.2006 10:02
Mikä kone ja kaasari kyseessä??? bj75 Tekniikka & Jutustelu 14 28.02.2006 19:29
Mikä kone 404 Unimoggiin?? Jare Tekniikka & Jutustelu 7 20.02.2006 07:00


Sivu luotu: 01:36 (GMT +2).