![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Voimansiirron öljyn lisäaineista.Onko kellään kokemusta laatikon ym öljyn joukkoon lisättävistä aineista? Kaveri väittii että sen mitsuun laitettiin merkkikorjaamolla joku lisäainen öljyn joukkoon uuden laatikon vaihdon yhteydessä. Estää kuulema ylimääräisien äänien syntymistä tyhjäkäynnilllä yms... Ajattelin että vois omaan taroon kokeilla Kolkattaa nimittäin tyhjäkäynnillä, aina kun öljy lämpiää. Näin pakkasilla kun öljy on jäykempää saa ajella aika kauan ennen ku ääni alkaa. Mistähän aineesta mahdollisesti olis kysymys ja mistä sitä vois tiedustella. Vai onko koko juttu täyttä soopaa. Fottella on ainakin jotain...
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
tuo tökötti kyllä kiinnostas ja kovasti jos vielä toimiikin.. ittellä on laatikko rempattu ja just tyhjäkäynnillä lämpimänä pittää ääntä
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Rvs
Kokeilkaapa tuota: http://www.rvs-tec.com/Finnish/facts.htm
Aikanaan Neuvostoarmeija kehittänyt omiin laitteisiinsa, Kokemusta on- toimii. Mielenkiintoista luettavaa ovat käyttäjäkokemukset sivustalla. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Noita X-1r:n tuotteita on lähipiirin urakkakoneissa käytetty jo yli 15v.
Niitä uskaltaa suositella muillekkin... ![]() http://www.x1r.fi/esittely.html |
#5
|
|||
|
|||
![]()
No tuota kyllä vähän ite on ottanut nämä lisäaineet aika varauksella,X1r:t ja tökötit. Jos sieltä on laakerit menny niin ei ole paljoa vaihto ehtoja,jos hydrauliikka kuumenee liikaa niin ei se eväs sitä pumppu/muuta remppaa tee.Helevetisti myyntimiehet kehuvat näillä eväillä mutta kerran en voinut olla kysymättä tältä ukolta kun vartin ol ylistänyt suuvaahdossa tätä siirappia että jos se on niin huippu evästä niin minkä takia ei öljyn valmistajat lisää sitä jo valmistus vaiheessa öljyn sekaan tätä lisäainetta. Se oli varmaankin liikaa,otti pönttönsä ja ei oo sen jälkeen näkyny. Hintaa oli muistaakseni abaut 600e/10L. Aika kallista....elämä on
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Asiaa ... |
#7
|
|||
|
|||
![]() Älä hitossa..
Sanoisin et koko litku on ainaki osittain kusetusta.Se lootan kolina tulee väljistyneistä hammaspyöristä,ne kun väljistyvät iän myötä.Pahin siinä on se ääni,tyhjä käynnillä ne ei rasitu ja veto päällä ne ei pääse rapisemaan.Eli koko ongelma on VAIN akustinen.Sitä saa pois kaiken maailman ihmesiirapeilla,synkkarenkaat voi olla ihmeissään ja vaihtaminen hidastuu ja pakkasella viskositeetti voi olla jotain W9000/sae 120000 ja voimansiirron häviöt samaa luokkaa.Merkkihuollossa jos mainitset ni takuu ainaki loppuu,kyl ne öljyn valmistajat olis ne sinne sekaan heittäny jos ne tietäs siit olevan jotain hyötyä.Saattaa niist vähähyötyyki olla mut haittaa aivan varmasti.Pikku editti viel et jokaistahan ei kukaan oo kokeillu et jos sä kokeilet ja osoitat jotain käytännön hyötyä ni olen kiinnostunut suuresti asiasta.Esim näin et kaks samanlaist autoo samanlaises ajossa ja sit vertailis niitä keskenään...sillon olis faktaa eikä juorupuheita!
Viimeksi muokannut RIPAX : 29.12.2009 00:08 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä taas löytyy "Asiantuntijoita" ja "viisaita" kommentteja...
![]() Näistä on netti täynnä asiallisiakin keskusteluita ja käyttäjäkokemuksia. Ei tarvii parin möllin takia hylätä hyviä lisäaineita... ![]() Raskaan kaluston urakkapuolella ja kilpakoneissa näitä käytetään jatkuvasti, enkä itse vaivaudu jatkamaan aiheesta enempää. Kannattaa ottaa selvää myös niiltä, jotka näitä aineita käyttävät. ![]() Sehän on jeesustelemattakin selvää, että loppuun kulunutta laakerointia ei mitkään lisäaineet saa kuntoon. Kunnossa olevaan vehkeeseen saadaan huomattavasti luotettavuutta ja lisää käyttötunteja oikeita lisäaineita käyttämällä. Aina löytyy vaihtoehtoja ja myös Oikeata tietoa joka asiaan... ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
itellä hiluxissa loota pitää kolinaa, lämpösenä, kaverilla samanlainen laakeroi lootan ja jakiksen ja edelleen kolkotti. Itse päätin tämän jälkeen olla ressaamatta tuosta kolinasta.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
itse forten litkuja myyneenä voin todeta että hyvää tavaraa se on mutta ei se mekaanista vikaa korjaa,,,kuten tuota laatikon kolkotusta
![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]()
mitenkäs jos laatikossa ei ole mekaanista vikaa vaan silti kolkottaa, kaks kertoo on loota käytetty levällään ja ei mitn vikaa, kaikki on oikein. ja kasattu uusilla akseleilla ja laakereilla
![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]()
tai sitten kannattais kytkinlevyn jousiin perehtyä jos kolkotuksen pois haluaa.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
niin no sekin, kytkin kyllä vaihdettiin aikoja sitten mallia semmoiseen missä on kumijouset.
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Tuota Forten jäähdyttäjän paikkaus ainetta on joskus käytetty ja toimivas todettu mutta eihän silläkään pysyvästi sitä korjata. Huomattava apu kuitenkin kiireen keskellä. Taas esim. moottorin puhd.aine,taitaa olla samat ainesosat grillinsytytys nesteessä.Kummallakin yhtä hyvä voiteluominaisuus ja litrahinta vähän eri.En tiiä minkälaista urakkakalustoa sitä pitäs sittä olla että pitäs näihin öljynlisäaineisiin turvautua,200e kaivuri ja 100e huoltoauto
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Näiden ihmeaineiden kohdalla on se ongelma, että tavallinen käyttäjä ei niitä voi asianmukaisesti testata. Joku joko niitä käyttää tai sitten ei. Mutta kukaan tavallinen ihminen ei käytännössä voi tehdä kunnon vertailua esim. kahdella samanlaisella autolla. Eli ne jotka näitä aineita käyttävät, loogisista syistä niitä kehuvat. Ja valitettavasti netti on pullollaan "kliinisiä tutkimuksia", jotka ihan oikeasti eivät täytä kunnon tutkimuksen perusteita. Muistettakoon se tosiasia, että myyntimies ja mainosmies saavat ihmeitä aikaan.
Tosiasia kuitenkin on, että eipä noista aineista mitään todellista hyötyä ole. Tähän monella on toisensuuntaisia mielipiteitä mutta niinhän se elämä on. Kokeilkaa ihan rauhassa omaan autoonne.
__________________
Tumpula Racing Team |
#16
|
|||
|
|||
![]()
vaikka ostat uuden kytkinlevyn niin ei se sano sitä että levyssä olisi jousi voimat kohdillaan,tarvikkeessa varsinkaan.
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Ei tää nyt tähä kuulu..
Mut totta töriset!ostin mätänetistä QH merkkisen ja vatkaa ja jynkyttää niin pirusti.Ja pitää sellasta kolkotusta laatikosta.Onkohan kukaan tullu ajatelleeks et ilmiöhän on vähä sama ku ilmapulttikoneessa.
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
nykyään kun ei osata korjata mitään vaan vaihdetaan vaan uusia osia josko se vika lähtis. 2 jousta on esijännitys jousia ja 2 jännittyy kuormassa,levystä niitit auki,uudet jouset niittaus ja ajoa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HILUX voimansiirron öljyn vaihdosta?? | janney | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 18.10.2009 14:02 |
KJ95 -02 voimansiirron välys | RoJu | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.07.2009 23:25 |
SJ410 voimansiirron laakerit | Poor | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 16.12.2008 06:38 |
Auton voimansiirron värähtely? | HiluxMan | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 02.11.2007 16:04 |
O: Rangen voimansiirron osia | Niko | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.09.2006 11:17 |