Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Voimansiirron öljyn lisäaineista. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=67210)

mikok 28.12.2009 20:21

Voimansiirron öljyn lisäaineista.
 
Onko kellään kokemusta laatikon ym öljyn joukkoon lisättävistä aineista? Kaveri väittii että sen mitsuun laitettiin merkkikorjaamolla joku lisäainen öljyn joukkoon uuden laatikon vaihdon yhteydessä. Estää kuulema ylimääräisien äänien syntymistä tyhjäkäynnilllä yms... Ajattelin että vois omaan taroon kokeilla Kolkattaa nimittäin tyhjäkäynnillä, aina kun öljy lämpiää. Näin pakkasilla kun öljy on jäykempää saa ajella aika kauan ennen ku ääni alkaa.

Mistähän aineesta mahdollisesti olis kysymys ja mistä sitä vois tiedustella. Vai onko koko juttu täyttä soopaa. Fottella on ainakin jotain...

landruiseri 28.12.2009 20:32

tuo tökötti kyllä kiinnostas ja kovasti jos vielä toimiikin.. ittellä on laatikko rempattu ja just tyhjäkäynnillä lämpimänä pittää ääntä

Rekisteröimätön 28.12.2009 20:51

Rvs
 
Kokeilkaapa tuota: http://www.rvs-tec.com/Finnish/facts.htm

Aikanaan Neuvostoarmeija kehittänyt omiin laitteisiinsa, Kokemusta on- toimii.

Mielenkiintoista luettavaa ovat käyttäjäkokemukset sivustalla.

Kartse1 28.12.2009 21:23

Noita X-1r:n tuotteita on lähipiirin urakkakoneissa käytetty jo yli 15v.

Niitä uskaltaa suositella muillekkin... :D

http://www.x1r.fi/esittely.html

huru-ukko 28.12.2009 21:27

No tuota kyllä vähän ite on ottanut nämä lisäaineet aika varauksella,X1r:t ja tökötit. Jos sieltä on laakerit menny niin ei ole paljoa vaihto ehtoja,jos hydrauliikka kuumenee liikaa niin ei se eväs sitä pumppu/muuta remppaa tee.Helevetisti myyntimiehet kehuvat näillä eväillä mutta kerran en voinut olla kysymättä tältä ukolta kun vartin ol ylistänyt suuvaahdossa tätä siirappia että jos se on niin huippu evästä niin minkä takia ei öljyn valmistajat lisää sitä jo valmistus vaiheessa öljyn sekaan tätä lisäainetta. Se oli varmaankin liikaa,otti pönttönsä ja ei oo sen jälkeen näkyny. Hintaa oli muistaakseni abaut 600e/10L. Aika kallista....elämä on

Palde 28.12.2009 21:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja huru-ukko (Viesti 627447)
No tuota kyllä vähän ite on ottanut nämä lisäaineet aika varauksella,X1r:t ja tökötit. Jos sieltä on laakerit menny niin ei ole paljoa vaihto ehtoja,jos hydrauliikka kuumenee liikaa niin ei se eväs sitä pumppu/muuta remppaa tee.Helevetisti myyntimiehet kehuvat näillä eväillä mutta kerran en voinut olla kysymättä tältä ukolta kun vartin ol ylistänyt suuvaahdossa tätä siirappia että jos se on niin huippu evästä niin minkä takia ei öljyn valmistajat lisää sitä jo valmistus vaiheessa öljyn sekaan tätä lisäainetta. Se oli varmaankin liikaa,otti pönttönsä ja ei oo sen jälkeen näkyny. Hintaa oli muistaakseni abaut 600e/10L. Aika kallista....elämä on

:)
Asiaa ...

RIPAX 28.12.2009 23:37

Älä hitossa..
 
Sanoisin et koko litku on ainaki osittain kusetusta.Se lootan kolina tulee väljistyneistä hammaspyöristä,ne kun väljistyvät iän myötä.Pahin siinä on se ääni,tyhjä käynnillä ne ei rasitu ja veto päällä ne ei pääse rapisemaan.Eli koko ongelma on VAIN akustinen.Sitä saa pois kaiken maailman ihmesiirapeilla,synkkarenkaat voi olla ihmeissään ja vaihtaminen hidastuu ja pakkasella viskositeetti voi olla jotain W9000/sae 120000 ja voimansiirron häviöt samaa luokkaa.Merkkihuollossa jos mainitset ni takuu ainaki loppuu,kyl ne öljyn valmistajat olis ne sinne sekaan heittäny jos ne tietäs siit olevan jotain hyötyä.Saattaa niist vähähyötyyki olla mut haittaa aivan varmasti.Pikku editti viel et jokaistahan ei kukaan oo kokeillu et jos sä kokeilet ja osoitat jotain käytännön hyötyä ni olen kiinnostunut suuresti asiasta.Esim näin et kaks samanlaist autoo samanlaises ajossa ja sit vertailis niitä keskenään...sillon olis faktaa eikä juorupuheita!

Kartse1 28.12.2009 23:50

Kyllä taas löytyy "Asiantuntijoita" ja "viisaita" kommentteja... :p

Näistä on netti täynnä asiallisiakin keskusteluita ja käyttäjäkokemuksia.
Ei tarvii parin möllin takia hylätä hyviä lisäaineita... :D

Raskaan kaluston urakkapuolella ja kilpakoneissa näitä käytetään jatkuvasti,
enkä itse vaivaudu jatkamaan aiheesta enempää.
Kannattaa ottaa selvää myös niiltä, jotka näitä aineita käyttävät. ;)

Sehän on jeesustelemattakin selvää, että loppuun kulunutta laakerointia ei mitkään lisäaineet saa kuntoon.
Kunnossa olevaan vehkeeseen saadaan huomattavasti luotettavuutta ja lisää käyttötunteja oikeita lisäaineita käyttämällä.

Aina löytyy vaihtoehtoja ja myös Oikeata tietoa joka asiaan... :p

Vilkutin 29.12.2009 07:14

itellä hiluxissa loota pitää kolinaa, lämpösenä, kaverilla samanlainen laakeroi lootan ja jakiksen ja edelleen kolkotti. Itse päätin tämän jälkeen olla ressaamatta tuosta kolinasta.

stoni 29.12.2009 09:34

itse forten litkuja myyneenä voin todeta että hyvää tavaraa se on mutta ei se mekaanista vikaa korjaa,,,kuten tuota laatikon kolkotusta:)

landruiseri 29.12.2009 10:48

mitenkäs jos laatikossa ei ole mekaanista vikaa vaan silti kolkottaa, kaks kertoo on loota käytetty levällään ja ei mitn vikaa, kaikki on oikein. ja kasattu uusilla akseleilla ja laakereilla :D vois ton x1 jokumikälie kyl huvikseen testata.. tai sit vielä vaihtaa toi painelaakeri

ventora 29.12.2009 12:43

tai sitten kannattais kytkinlevyn jousiin perehtyä jos kolkotuksen pois haluaa.

landruiseri 29.12.2009 14:16

niin no sekin, kytkin kyllä vaihdettiin aikoja sitten mallia semmoiseen missä on kumijouset.

huru-ukko 29.12.2009 14:36

Tuota Forten jäähdyttäjän paikkaus ainetta on joskus käytetty ja toimivas todettu mutta eihän silläkään pysyvästi sitä korjata. Huomattava apu kuitenkin kiireen keskellä. Taas esim. moottorin puhd.aine,taitaa olla samat ainesosat grillinsytytys nesteessä.Kummallakin yhtä hyvä voiteluominaisuus ja litrahinta vähän eri.En tiiä minkälaista urakkakalustoa sitä pitäs sittä olla että pitäs näihin öljynlisäaineisiin turvautua,200e kaivuri ja 100e huoltoauto :eek:!! Työmaalla on kaivureita 21-36tn, pyöräkoneita 15-55tn ja muut vermeet päälle niin ei ole vielä tarvinnu yhteenkään öljynlisäaineitta laittaa. Uskoisin että syy on säännöllinen huolto ja kunnon öljyt. Oon kuullu myös että näillä vois jatkaa ölynvaihto väliä mutta kyllähän ne öljyn muut omnaisuudet sittä häviää. Mutta pitäähän kaupparatsunkin jollakin elää.

Heguli 29.12.2009 20:04

Näiden ihmeaineiden kohdalla on se ongelma, että tavallinen käyttäjä ei niitä voi asianmukaisesti testata. Joku joko niitä käyttää tai sitten ei. Mutta kukaan tavallinen ihminen ei käytännössä voi tehdä kunnon vertailua esim. kahdella samanlaisella autolla. Eli ne jotka näitä aineita käyttävät, loogisista syistä niitä kehuvat. Ja valitettavasti netti on pullollaan "kliinisiä tutkimuksia", jotka ihan oikeasti eivät täytä kunnon tutkimuksen perusteita. Muistettakoon se tosiasia, että myyntimies ja mainosmies saavat ihmeitä aikaan.

Tosiasia kuitenkin on, että eipä noista aineista mitään todellista hyötyä ole. Tähän monella on toisensuuntaisia mielipiteitä mutta niinhän se elämä on.

Kokeilkaa ihan rauhassa omaan autoonne.

ventora 29.12.2009 20:08

vaikka ostat uuden kytkinlevyn niin ei se sano sitä että levyssä olisi jousi voimat kohdillaan,tarvikkeessa varsinkaan.

RIPAX 29.12.2009 23:40

Ei tää nyt tähä kuulu..
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ventora (Viesti 627740)
vaikka ostat uuden kytkinlevyn niin ei se sano sitä että levyssä olisi jousi voimat kohdillaan,tarvikkeessa varsinkaan.

Mut totta töriset!ostin mätänetistä QH merkkisen ja vatkaa ja jynkyttää niin pirusti.Ja pitää sellasta kolkotusta laatikosta.Onkohan kukaan tullu ajatelleeks et ilmiöhän on vähä sama ku ilmapulttikoneessa.

ventora 30.12.2009 09:36

nykyään kun ei osata korjata mitään vaan vaihdetaan vaan uusia osia josko se vika lähtis. 2 jousta on esijännitys jousia ja 2 jännittyy kuormassa,levystä niitit auki,uudet jouset niittaus ja ajoa.


Sivu luotu: 06:30 (GMT +2).