Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.11.2007, 13:43
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Auton voimansiirron värähtely?


Vähänajettu (78tkm) Pajero värähtelee ajossa vähän kuin rengas/renkaat ei olisi tasapainossa, se tulee ja menee. Mutta rengassettiä on vaihdettu ja ei vaikutusta. Paikat on tiukkoja, kuten iskaritkin. Ei ole sidoksissa tiettyyn ajonopeuteen.

Voiko n. 0,5mm heitto takakardaanin keskeltä mitattuna aiheuttaa tuota värähtelyä? Mittaus heittokellolla auton alta toinen rengas ilmassa jota varovasti pyörittelin.

Muita ideoita?

Vanha 230 tkm ajettu Pajero ei tehnyt tuota ja siinä varmaan jo on paikat löysempiä.

HiLux 3.0 V6 vm.1988
Pajero 2.8 GLS A 1999
-SLCK #63-

Edited by - HiluxMan on 02/11/2007 13:46:08

Edited by - HiluxMan on 02/11/2007 19:40:06

__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.11.2007, 15:20
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Lainaus:
quote:Voiko n. 0,5mm heitto takakardaanin keskeltä mitattuna aiheuttaa tuota värähtelyä?
Voi.

Ilmeisesti ristinivelet ovat kuitenkin kunnossa? Vaikuttaako kaasun käyttö ravistukseen (veto/rullaus/moottorijarrutus)?


T, Antti


Edit: Multa meni uutena ostetusta -88 Pajerosta takakardaanin ristinivel just noilla samoilla kilometreillä ...

Edited by - Ahosensetä on 02/11/2007 15:20:59
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.11.2007, 16:04
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Mielestäni ristinivelet ovat tiukat.
Ja ainakaan isompaa eroa ei ole sillä, onko vetoa, rullausta tai moottorijarrutusta. EHKÄ, kun on veto kunnolla päällä, täristäisi joskus enemmän. Pitää taas kotimatkalla kuulostella.

Jospa irrotan takakardaanin ja kokeilen keskilukko päällä miltä tuntuu. Jaa mutta eihän siellä ole jakolaatikossa laippaa kuten Toyotassa, taitaa ruikkia öljyä pihalle jos vetää kardaanin liukuineen pois. No voi hitsi.

HiLux 3.0 V6 vm.1988
Pajero 2.8 GLS A 1999
-SLCK #63-

Edited by - HiluxMan on 02/11/2007 19:42:19

Edited by - HiluxMan on 03/11/2007 09:13:12
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzukin voimansiirron murheita Hopo Tekniikka & Jutustelu 12 03.01.2010 21:00
O: Defenderin voimansiirron & ohjauksen osia Td5 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 09.04.2007 17:12
O: Rangen voimansiirron osia Niko O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 24.09.2006 11:17
Voimansiirron PERUS juttuja?? Tekniikka & Jutustelu 27 10.04.2006 16:32
Range ja voimansiirron ihmeellinen ääni Masu Tekniikka & Jutustelu 54 25.01.2006 14:20


Sivu luotu: 21:01 (GMT +2).