Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.08.2008, 17:27
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

ideoita millä parantaa bj: lämppäriä?


tuo oivallinen lehmänhenkäys kaipaisi hieman lisäpotkua, multta miten? molemma nopeudet toimii, mutta ainakin tässä vehkeessä todella hitaita molemmat. Takana mulla on hj:n takapuhallin ja yhtälailla voimaton. Aikaisemmassa bertassa oli takana jokin vallan toisenlainen puhaltimensa (ei alkup) ja siinä riitti tohinaa ihan toisella tavalla.

Mutta miten saisi viriteltyä tuota etupuhallinta?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.08.2008, 19:59
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Mulle laitettiin hj-60 etupuhaltimen moottori omaan ja hönkää melko paljon tehokkaammin. En tiedä onko jossain uudemmissa bj-42 jo tollanen isompi moottori?

On oikeen kuviakin virityksestä täällä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.08.2008, 20:41
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Eikos neljakakkosessa ole jo kolminopeuksinen? Sain omastani ihan kohtuullisen muutamilla parannuksilla
-Purin moottorin pois ja puhdistin sen..Se puhallinropeli tai mika se nyt oli, oli aivan tukossa polysta.
-Kenno irti ja kunnon pesu
-Kaikki mahdolliset puhallinputkistojen liitoksien tiivistykset. (Omat tiivistin korikitilla eli semmosella sikaflexin oloisella monjalla). Puhallustehosta aika suuri osa hukkui kojelaudan alle niista prassattyjen pellinpalojen saumoista mista nakyy kirjaimellisesti lapi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.08.2008, 20:44
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Perusasetus

Tälleen uus moottori
http://www.slck.net/gallery2.php?g2_itemId=17035
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.08.2008, 07:15
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

oolalaa!

täytyneepä hankkia tuo kantturan puhallin ja tiivistellä linjastot. Kiitosta kiitosta
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.08.2008, 08:32
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Itse kun puhdistin kennon ei koko seuraavana talvena tarvinnut koko takapuhallinta käyttää. Sinne oli pinttynyt sellainen musta pölyinen huopa ja melkein jokaisessa välissä oli havunneulasia. Niitä nyppiessä ja paineilmalla puhallellessa meni hyvä tovi, mutta kannatti.

Sittemmin tuli itsekin askarreltua HJ:n puhaltimen moottori alkuperäisen paikalle, ja rakenneltua alkuperäisen kaksinopeuksisen tilalle PWM-pohjainen portaaton nopeudensäädin. Sillä sen saa aina juuri sopivasti puhaltamaan.

HJ:n ja BJ:n puhaltimissa on samanlainen akseli, vaikka itse sovittelinkin HJ:n siivenkin sinne pömpeliin, kokeilin kumpaakin ja tuolla ilma liikkui huomattavasti haipakammin vaikka pesä ei tietenkään ihan optimaalinen reilusti suuremmalle vispilälle olekaan.

Sitten vielä sellainen nippelitieto, että vain ja ainoastaan Kanadaan viedyissä malleissa on ollut alkuperäiset ilmanpoistoaukot (sivuikkunoiden takana), joilla on ilmeisesti jonkun verran saatu nykyaikaistettua ilman liikkumista matkustamossa. Toisaalta harvassa taitaa niin tiivis BJ olla etteikö myös ns. "luonnollista poistumaa" esiintyisi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.08.2008, 09:29
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Pitäskö mun bjssä (1978) olla kaks nopeutta etu puhaltimessa? Eka pykälä niin lähtee etulämppäri pyöriin ja toka pykälä niin pyörii myös takapuhallinkin. Vai pyöriikö siin toises pykäläs muka etulämppäri nopeemmin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.08.2008, 18:28
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

nopeudet on juuri niin että hidas ja vielähitaampi edessä, ja nopeammankanssa pyörii myös takalämppäri
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.08.2008, 21:24
kristian kristian ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.02.05
Sijainti: hollola, Finland.
Viestit: 1.010
Perusasetus

Pesemällä kennosto! ei minunkaan ole kennon irtioton tarvinnut palella vaikkei takalämppäri aina ole päällä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jarruputkien suojaus ideoita kaivataan. Kumikameli Tekniikka & Jutustelu 17 29.03.2010 21:11
ideoita jousitukseen roto Maasturiprojektit 14 06.04.2008 18:44
Etenemis ideoita?No pari kuvaa tomikoo Tekniikka & Jutustelu 35 05.05.2005 10:14
SOON parantaa otettaan! petris Internet Service Providers 6 06.02.2003 19:21


Sivu luotu: 05:09 (GMT +2).