![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() ideoita millä parantaa bj: lämppäriä?tuo oivallinen lehmänhenkäys kaipaisi hieman lisäpotkua, multta miten? molemma nopeudet toimii, mutta ainakin tässä vehkeessä todella hitaita molemmat. Takana mulla on hj:n takapuhallin ja yhtälailla voimaton. Aikaisemmassa bertassa oli takana jokin vallan toisenlainen puhaltimensa (ei alkup) ja siinä riitti tohinaa ihan toisella tavalla. Mutta miten saisi viriteltyä tuota etupuhallinta?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Eikos neljakakkosessa ole jo kolminopeuksinen? Sain omastani ihan kohtuullisen muutamilla parannuksilla
-Purin moottorin pois ja puhdistin sen..Se puhallinropeli tai mika se nyt oli, oli aivan tukossa polysta. -Kenno irti ja kunnon pesu -Kaikki mahdolliset puhallinputkistojen liitoksien tiivistykset. (Omat tiivistin korikitilla eli semmosella sikaflexin oloisella monjalla). Puhallustehosta aika suuri osa hukkui kojelaudan alle niista prassattyjen pellinpalojen saumoista mista nakyy kirjaimellisesti lapi. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tälleen uus moottori
http://www.slck.net/gallery2.php?g2_itemId=17035
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
#5
|
|||
|
|||
![]()
oolalaa!
täytyneepä hankkia tuo kantturan puhallin ja tiivistellä linjastot. Kiitosta kiitosta |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Itse kun puhdistin kennon ei koko seuraavana talvena tarvinnut koko takapuhallinta käyttää. Sinne oli pinttynyt sellainen musta pölyinen huopa ja melkein jokaisessa välissä oli havunneulasia. Niitä nyppiessä ja paineilmalla puhallellessa meni hyvä tovi, mutta kannatti.
Sittemmin tuli itsekin askarreltua HJ:n puhaltimen moottori alkuperäisen paikalle, ja rakenneltua alkuperäisen kaksinopeuksisen tilalle PWM-pohjainen portaaton nopeudensäädin. Sillä sen saa aina juuri sopivasti puhaltamaan. HJ:n ja BJ:n puhaltimissa on samanlainen akseli, vaikka itse sovittelinkin HJ:n siivenkin sinne pömpeliin, kokeilin kumpaakin ja tuolla ilma liikkui huomattavasti haipakammin vaikka pesä ei tietenkään ihan optimaalinen reilusti suuremmalle vispilälle olekaan. Sitten vielä sellainen nippelitieto, että vain ja ainoastaan Kanadaan viedyissä malleissa on ollut alkuperäiset ilmanpoistoaukot (sivuikkunoiden takana), joilla on ilmeisesti jonkun verran saatu nykyaikaistettua ilman liikkumista matkustamossa. Toisaalta harvassa taitaa niin tiivis BJ olla etteikö myös ns. "luonnollista poistumaa" esiintyisi. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pitäskö mun bjssä (1978) olla kaks nopeutta etu puhaltimessa? Eka pykälä niin lähtee etulämppäri pyöriin ja toka pykälä niin pyörii myös takapuhallinkin. Vai pyöriikö siin toises pykäläs muka etulämppäri nopeemmin.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
nopeudet on juuri niin että hidas ja vielähitaampi edessä, ja nopeammankanssa pyörii myös takalämppäri
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Pesemällä kennosto! ei minunkaan ole kennon irtioton tarvinnut palella vaikkei takalämppäri aina ole päällä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jarruputkien suojaus ideoita kaivataan. | Kumikameli | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 29.03.2010 21:11 |
ideoita jousitukseen | roto | Maasturiprojektit | 14 | 06.04.2008 18:44 |
Etenemis ideoita?No pari kuvaa | tomikoo | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 05.05.2005 10:14 |
SOON parantaa otettaan! | petris | Internet Service Providers | 6 | 06.02.2003 19:21 |