Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   ideoita millä parantaa bj: lämppäriä? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=49690)

Cental73 17.08.2008 17:27

ideoita millä parantaa bj: lämppäriä?
 
tuo oivallinen lehmänhenkäys kaipaisi hieman lisäpotkua, multta miten? molemma nopeudet toimii, mutta ainakin tässä vehkeessä todella hitaita molemmat. Takana mulla on hj:n takapuhallin ja yhtälailla voimaton. Aikaisemmassa bertassa oli takana jokin vallan toisenlainen puhaltimensa (ei alkup) ja siinä riitti tohinaa ihan toisella tavalla.

Mutta miten saisi viriteltyä tuota etupuhallinta?

mikjus 17.08.2008 19:59

Mulle laitettiin hj-60 etupuhaltimen moottori omaan ja hönkää melko paljon tehokkaammin. En tiedä onko jossain uudemmissa bj-42 jo tollanen isompi moottori?

On oikeen kuviakin virityksestä täällä

Pete 17.08.2008 20:41

Eikos neljakakkosessa ole jo kolminopeuksinen? Sain omastani ihan kohtuullisen muutamilla parannuksilla
-Purin moottorin pois ja puhdistin sen..Se puhallinropeli tai mika se nyt oli, oli aivan tukossa polysta.
-Kenno irti ja kunnon pesu
-Kaikki mahdolliset puhallinputkistojen liitoksien tiivistykset. (Omat tiivistin korikitilla eli semmosella sikaflexin oloisella monjalla). Puhallustehosta aika suuri osa hukkui kojelaudan alle niista prassattyjen pellinpalojen saumoista mista nakyy kirjaimellisesti lapi.

Käyttäjä 17.08.2008 20:44

Tälleen uus moottori
http://www.slck.net/gallery2.php?g2_itemId=17035

Cental73 18.08.2008 07:15

oolalaa!

täytyneepä hankkia tuo kantturan puhallin ja tiivistellä linjastot. Kiitosta kiitosta

JF 18.08.2008 08:32

Itse kun puhdistin kennon ei koko seuraavana talvena tarvinnut koko takapuhallinta käyttää. Sinne oli pinttynyt sellainen musta pölyinen huopa ja melkein jokaisessa välissä oli havunneulasia. Niitä nyppiessä ja paineilmalla puhallellessa meni hyvä tovi, mutta kannatti.

Sittemmin tuli itsekin askarreltua HJ:n puhaltimen moottori alkuperäisen paikalle, ja rakenneltua alkuperäisen kaksinopeuksisen tilalle PWM-pohjainen portaaton nopeudensäädin. Sillä sen saa aina juuri sopivasti puhaltamaan.

HJ:n ja BJ:n puhaltimissa on samanlainen akseli, vaikka itse sovittelinkin HJ:n siivenkin sinne pömpeliin, kokeilin kumpaakin ja tuolla ilma liikkui huomattavasti haipakammin vaikka pesä ei tietenkään ihan optimaalinen reilusti suuremmalle vispilälle olekaan.

Sitten vielä sellainen nippelitieto, että vain ja ainoastaan Kanadaan viedyissä malleissa on ollut alkuperäiset ilmanpoistoaukot (sivuikkunoiden takana), joilla on ilmeisesti jonkun verran saatu nykyaikaistettua ilman liikkumista matkustamossa. Toisaalta harvassa taitaa niin tiivis BJ olla etteikö myös ns. "luonnollista poistumaa" esiintyisi.

mikjus 18.08.2008 09:29

Pitäskö mun bjssä (1978) olla kaks nopeutta etu puhaltimessa? Eka pykälä niin lähtee etulämppäri pyöriin ja toka pykälä niin pyörii myös takapuhallinkin. Vai pyöriikö siin toises pykäläs muka etulämppäri nopeemmin.

Cental73 18.08.2008 18:28

nopeudet on juuri niin että hidas ja vielähitaampi edessä, ja nopeammankanssa pyörii myös takalämppäri

kristian 18.08.2008 21:24

Pesemällä kennosto! ei minunkaan ole kennon irtioton tarvinnut palella vaikkei takalämppäri aina ole päällä.


Sivu luotu: 22:42 (GMT +2).