![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Kannattaako vaihtaa? (Passat -> Patrol)Kannattaa ja kannattaa.. Mut siis homman nimi ois se, että "kaverilla" ois '92 mallinen Patrol GR 2,8TD koneella. Lyhyt mallinen peli siis, jossa sähkö"herkut". Toi on henkilömallinen peli, jossa siis vitullinen vero.. (paljos se nykyään on ja onko tuoho dieselveroon tulossa muutoksia?) Siin on leimaa jälellä syyskuun nurkille, eli sais hetken jopa ajella ilman näytille viemistä. TOsin, vero lienee rästissä x ajalta. (?) Mult menis vaihossa siis Passat '92 1,9TDI. Ei muuten mitenkää erityinen laite, mut on siin sentäs ATS:n laatu-alut alla ja vepasto asennettuna.. Eikä ole veroi pystyssä. Ja ajoaikaa on joulun nurkille.. Ehkä tarttis maksella jotai väliin, mut ei ole varmaa viel.. Kai tosta sais huoltoauton tehtyä? Onko jotai muita veronkiertomenetelmiä tuollaisella? Ajan päiväs noin 100km, josta työmatkoja 70km. Eli periaattees tollaine 5l/100km -passatti on parempi tollaisilla kilsoilla. Mut kun toi passatti ei ole mun tyyline auto, enkä muutankaa ole mikää volkkarifani.. Ite hiuka miettisin tuota vaihtoa kans sillä kannalla, et lienee toi Patti olevan hiuka arvokkaampi myyntimielessä, mitä perus sedan-passatti? Kertokaatten viisaammat. ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
no ehdottamasti kannattaa vaihtaa.ei se sun pasuuna ole enää juurikaan ku tonnin nurkilla
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Heh heh verot maksamatta esim vuoden ajalta ja siihen korot päälle niin maksettavaa tulee ~700€. Nuokin verot voi välttää kun vie kotterosta lopullisesti kilvet konttorille.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Passatti vaan heti vaihtoon
__________________
Se on mahduttava kun kerran vihitty. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
itsekin vaihtaisin heti patrolliin
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jos oon oikeen ymmärtäny niin verorästit (lukuunottamatta käyttömaksua) on henkilökohtaisia eikä enää autokohtaisia kuten ennen on ollu... Satavarma en tästä asiasta oo, mutta asiaan perehtyneet korjaa, jos oon vääräs.
__________________
http://www.pohojanmaanoffroad.fi/ |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ihan oikeassa olet, henkilökohtaisia veroja ne on. Mutta autoa ei saa käyttää liikenteessä jos on veroja maksamatta, joten joutuu ne toisen rästit kuitenkin maksamaan jos aikoo autoa käyttää. Veroja pitäis olla rästissä korkeintaan edellisestä katsastuksesta asti, mutta hyvinkin voi olla toi 700e
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Paljos noi maantiellä kuluttaa, jos nätisti ajelee? Saa varmaan kuluttamaan oikee helvetisti. Itellä muinoin Huihatsu 2,8TD söi työ matkoilla noin 9 ja kympin väliltä. Kymppi meni kyl helposti nurkis pyöries, mut ei paljoa yli.. Pajero taas veti sit jo liki 14. Ja mulla loppu mielenkiinto ko. merkkiin muutenkin silloin. Hehe.. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
No kannattaako jos niitä veroja on kovin rästissä ? Ei välttämättä. Ehkä. Riippuu toki siitä kuinka pitältä ajalta veroja maksamatta jne jne.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eli http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Passat_35i ja tuolla tuo kone R4 1Z. Malliltaan TDI, mutta ei ole siis elektronisesti ohjattu, vaan mekaanisella pumpulla.. Ei siis TDi.. ![]() Viimeksi muokannut terppi : 05.07.2008 12:28 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaako tuollaiseen pitkään patrolliin pistää rahojaan kiinne? Eli siis käyttö hlö autoa vaihtamassa takaisin maasturiin, eli siis tuleva auto tulisi palvelemaan päivittäisessä ajossa. Tietty lapsi ei ole terve jos se ei leiki, niin melkosen varmasti ojan tuonne puolen silläkin tulee mentyä, kuitenkin hyvin maltillisissa rajoissa.
Mitä tuollaisessa kannattaa ottaa huomioon, mikäli sellaisen renkaita alkaa potkimaan? Laitetaan nyt linkki mistä autosta on kyse: http://www.nettiauto.com/2280536 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kannattaa tarkistaa korin kiinnityspisteet, rungon takaosa sisäpuolelta, polttoainetankki, ja tekniikka toimii jos ei mitään ylimääräisiä kuulu... olihan tuolla linkin patrollilla hintaa ihan kohtuu kovasti... onhan tuo tosin 7 paikkanen pakettiauto ja siisti pällepäin ja leimaakin pitkästi. |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
rekisteri otteesta selviää myös onko tdi. koska ensimmäiset suomeen virallisen maahantuojan kautta tulleet tdi passatit on tuotu 96-95 vuosien vaihteessa. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
No hitsatahan näitä saa ihan v*tusti, rungon takapää ja korista lahoo kiinnityspisteet poikkeen. Ajo-omituisuuvvet samaa luokkaa raktorin kanssa.
Vakio turpopatilla mennään alle 10 kulutuksilla jopa, vapari vienee jonkin verran enemmän. Vaparilla ei jaksa pitkään ajella. Muuten melko huoleton peli, laatikot tuppaa parkumaan, varsinkin 5 pykäläiset. Miusta tuo yksilö on ihan vitun kallis, sit jos on ehjä peltinen, ni enää helvetin kallis. En oo tosin ehjäpeltistä vielä nähny. ![]() Summa-summaarum; osta vaan Pate. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Ai sieltä löytyy riittävän iso talli pistää pate paloiksi ja tehdä kuntoon? Ei oikein mahtu tän talliin...
Vara osia vissiin löytyy ihan sadan kilometrin säteellä ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]()
92 mallin umpi keula tdi passsattia ei ole tehtaalta lähtenyt eikä niitä ole yhtään myynnissä tdi koneella esim mobile.de:ssä
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kyseessä ei ollut TDi vaan TDI merkinnällä oleva kone. Tuossa tuo linkki viel uudestaan.. http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Passat_35i Ja koneessa oli tosiaan tuo R4 1Z -merkintä. Jos se kone on vaihdettu, ni siit en tiiä. Auto tuli mulle vanhana ja lähti kans aika pian sen tulon jälkeen. Valitettavasti en voi uteliaille selvittää, mitä otteessa luki. Ja täl hetkel ei ole minkäännäköstä mielenkiintoa ko. autoa kohtaan, kunhan ei tule ikinä takas. Kiitos. ![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs eroja nuihin patrolleihin tulee iän myötä, kun tuossa vaihdokiksi tarjoillaan monenmoista...
Eli siis edellä mainittu linkki uusiksi: http://www.nettiauto.com/2280536 Ja uudempi tarjokas: http://www.nettiauto.com/2312667 Molemmissa ainaskin reilu hinnoittelu... Kuinkas raktoreita nuo on ajaa, verrattuna vaikka hoojiihin? |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#21
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole, se tuli jo kysäistyä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:Lada 2107 -88 myy/vaihtaa | komu | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 30.01.2008 22:43 |
Kiinnostus vaihtaa konetta | lantikka | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 17.11.2006 08:50 |
Mixi vaihtaa Tbi Hei matolaatikkoon? | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 24.05.2006 16:32 |
kun vaihtaa jousipakat | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 13.04.2006 18:54 | |
Saako vanteen halkaisijaa vaihtaa | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 53 | 18.11.2005 07:45 |