Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Kannattaako vaihtaa? (Passat -> Patrol) (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=48590)

terppi 04.07.2008 13:37

Kannattaako vaihtaa? (Passat -> Patrol)
 
Kannattaa ja kannattaa..
Mut siis homman nimi ois se, että "kaverilla" ois '92 mallinen Patrol GR 2,8TD koneella. Lyhyt mallinen peli siis, jossa sähkö"herkut".
Toi on henkilömallinen peli, jossa siis vitullinen vero.. (paljos se nykyään on ja onko tuoho dieselveroon tulossa muutoksia?)
Siin on leimaa jälellä syyskuun nurkille, eli sais hetken jopa ajella ilman näytille viemistä. TOsin, vero lienee rästissä x ajalta. (?)

Mult menis vaihossa siis Passat '92 1,9TDI. Ei muuten mitenkää erityinen laite, mut on siin sentäs ATS:n laatu-alut alla ja vepasto asennettuna.. Eikä ole veroi pystyssä. Ja ajoaikaa on joulun nurkille..

Ehkä tarttis maksella jotai väliin, mut ei ole varmaa viel..
Kai tosta sais huoltoauton tehtyä? Onko jotai muita veronkiertomenetelmiä tuollaisella?
Ajan päiväs noin 100km, josta työmatkoja 70km. Eli periaattees tollaine 5l/100km -passatti on parempi tollaisilla kilsoilla. Mut kun toi passatti ei ole mun tyyline auto, enkä muutankaa ole mikää volkkarifani..
Ite hiuka miettisin tuota vaihtoa kans sillä kannalla, et lienee toi Patti olevan hiuka arvokkaampi myyntimielessä, mitä perus sedan-passatti?

Kertokaatten viisaammat. :)

henteri 04.07.2008 14:53

no ehdottamasti kannattaa vaihtaa.ei se sun pasuuna ole enää juurikaan ku tonnin nurkilla

Tumi 04.07.2008 15:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja terppi (Viesti 473135)
TOsin, vero lienee rästissä x ajalta.

Heh heh verot maksamatta esim vuoden ajalta ja siihen korot päälle niin maksettavaa tulee ~700€. Nuokin verot voi välttää kun vie kotterosta lopullisesti kilvet konttorille.

skrade 04.07.2008 15:53

Passatti vaan heti vaihtoon

-pajero- 04.07.2008 19:25

itsekin vaihtaisin heti patrolliin

Jani77 04.07.2008 19:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja terppi (Viesti 473135)
TOsin, vero lienee rästissä x ajalta. (?)

Jos oon oikeen ymmärtäny niin verorästit (lukuunottamatta käyttömaksua) on henkilökohtaisia eikä enää autokohtaisia kuten ennen on ollu... Satavarma en tästä asiasta oo, mutta asiaan perehtyneet korjaa, jos oon vääräs.

baxxter 04.07.2008 20:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jani77 (Viesti 473192)
Jos oon oikeen ymmärtäny niin verorästit (lukuunottamatta käyttömaksua) on henkilökohtaisia eikä enää autokohtaisia kuten ennen on ollu... Satavarma en tästä asiasta oo, mutta asiaan perehtyneet korjaa, jos oon vääräs.

Ihan oikeassa olet, henkilökohtaisia veroja ne on. Mutta autoa ei saa käyttää liikenteessä jos on veroja maksamatta, joten joutuu ne toisen rästit kuitenkin maksamaan jos aikoo autoa käyttää. Veroja pitäis olla rästissä korkeintaan edellisestä katsastuksesta asti, mutta hyvinkin voi olla toi 700e

terppi 04.07.2008 21:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 473201)
Ihan oikeassa olet, henkilökohtaisia veroja ne on. Mutta autoa ei saa käyttää liikenteessä jos on veroja maksamatta, joten joutuu ne toisen rästit kuitenkin maksamaan jos aikoo autoa käyttää. Veroja pitäis olla rästissä korkeintaan edellisestä katsastuksesta asti, mutta hyvinkin voi olla toi 700e

Juu.. Ulosottoonhan ne ajanmittaan menee.. Mut autoa ei silti saa käyttää, ennen ku ne on maksettu. Passatin kans kävi justiisa sillee.. Puol vuotta oli rästissä. Katastettu tuo patti on 9/07, joten siit saakka maksimissaan olis verot pystyssä..

Paljos noi maantiellä kuluttaa, jos nätisti ajelee? Saa varmaan kuluttamaan oikee helvetisti. Itellä muinoin Huihatsu 2,8TD söi työ matkoilla noin 9 ja kympin väliltä. Kymppi meni kyl helposti nurkis pyöries, mut ei paljoa yli.. Pajero taas veti sit jo liki 14. Ja mulla loppu mielenkiinto ko. merkkiin muutenkin silloin. Hehe..

Rekisteröimätön 04.07.2008 22:15

No kannattaako jos niitä veroja on kovin rästissä ? Ei välttämättä. Ehkä. Riippuu toki siitä kuinka pitältä ajalta veroja maksamatta jne jne.

sisua45 04.07.2008 22:26

Lainaus:

Mult menis vaihossa siis Passat '92 1,9TDI. Ei muuten mitenkää erityinen laite
Onhan tuo erityinen, kun siihen on vaihdettu uudempi suoraruisku kone. :D No joo, tarkoitit varmaan 1.9 TD.

terppi 05.07.2008 12:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 473229)
Onhan tuo erityinen, kun siihen on vaihdettu uudempi suoraruisku kone. :D No joo, tarkoitit varmaan 1.9 TD.

Ei. Kun tarkoitin mitä kirjoitin. 1Z on koneen kyljes.

Eli http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Passat_35i ja tuolla tuo kone R4 1Z. Malliltaan TDI, mutta ei ole siis elektronisesti ohjattu, vaan mekaanisella pumpulla.. Ei siis TDi..

:)

Lehis 21.12.2008 19:00

Kannattaako tuollaiseen pitkään patrolliin pistää rahojaan kiinne? Eli siis käyttö hlö autoa vaihtamassa takaisin maasturiin, eli siis tuleva auto tulisi palvelemaan päivittäisessä ajossa. Tietty lapsi ei ole terve jos se ei leiki, niin melkosen varmasti ojan tuonne puolen silläkin tulee mentyä, kuitenkin hyvin maltillisissa rajoissa.

Mitä tuollaisessa kannattaa ottaa huomioon, mikäli sellaisen renkaita alkaa potkimaan?

Laitetaan nyt linkki mistä autosta on kyse: http://www.nettiauto.com/2280536

oska80 21.12.2008 21:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lehis (Viesti 517127)
Kannattaako tuollaiseen pitkään patrolliin pistää rahojaan kiinne? Eli siis käyttö hlö autoa vaihtamassa takaisin maasturiin, eli siis tuleva auto tulisi palvelemaan päivittäisessä ajossa. Tietty lapsi ei ole terve jos se ei leiki, niin melkosen varmasti ojan tuonne puolen silläkin tulee mentyä, kuitenkin hyvin maltillisissa rajoissa.

Mitä tuollaisessa kannattaa ottaa huomioon, mikäli sellaisen renkaita alkaa potkimaan?

Laitetaan nyt linkki mistä autosta on kyse: http://www.nettiauto.com/2280536

Eihän patrolli huono ole, muttei kyllä mikään ajonautintokaan jos pitempää matkaa ajelee...

Kannattaa tarkistaa korin kiinnityspisteet, rungon takaosa sisäpuolelta, polttoainetankki, ja tekniikka toimii jos ei mitään ylimääräisiä kuulu...

olihan tuolla linkin patrollilla hintaa ihan kohtuu kovasti... onhan tuo tosin 7 paikkanen pakettiauto ja siisti pällepäin ja leimaakin pitkästi.

Rekisteröimätön 21.12.2008 21:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja terppi (Viesti 473273)
Ei. Kun tarkoitin mitä kirjoitin. 1Z on koneen kyljes.

Eli http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Passat_35i ja tuolla tuo kone R4 1Z. Malliltaan TDI, mutta ei ole siis elektronisesti ohjattu, vaan mekaanisella pumpulla.. Ei siis TDi..

:)

joo eli se on siis tuonti auto ja tai kone jostain uudemmasta johon lyöty kammio dieselin kansi.
rekisteri otteesta selviää myös onko tdi.
koska ensimmäiset suomeen virallisen maahantuojan kautta tulleet tdi passatit on tuotu 96-95 vuosien vaihteessa.

Samsonite 21.12.2008 21:31

No hitsatahan näitä saa ihan v*tusti, rungon takapää ja korista lahoo kiinnityspisteet poikkeen. Ajo-omituisuuvvet samaa luokkaa raktorin kanssa.
Vakio turpopatilla mennään alle 10 kulutuksilla jopa, vapari vienee jonkin verran enemmän. Vaparilla ei jaksa pitkään ajella.

Muuten melko huoleton peli, laatikot tuppaa parkumaan, varsinkin 5 pykäläiset.
Miusta tuo yksilö on ihan vitun kallis, sit jos on ehjä peltinen, ni enää helvetin kallis. En oo tosin ehjäpeltistä vielä nähny.:D

Summa-summaarum; osta vaan Pate.

Lehis 21.12.2008 21:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite (Viesti 517189)
Summa-summaarum; osta vaan Pate.

Ai sieltä löytyy riittävän iso talli pistää pate paloiksi ja tehdä kuntoon? Ei oikein mahtu tän talliin...

Vara osia vissiin löytyy ihan sadan kilometrin säteellä :D

Rekisteröimätön 21.12.2008 21:35

92 mallin umpi keula tdi passsattia ei ole tehtaalta lähtenyt eikä niitä ole yhtään myynnissä tdi koneella esim mobile.de:ssä

terppi 22.12.2008 23:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 517192)
92 mallin umpi keula tdi passsattia ei ole tehtaalta lähtenyt eikä niitä ole yhtään myynnissä tdi koneella esim mobile.de:ssä

Kylläpäs tuohon nyt on takerruttu.. Kattokaas se aikaisempi postaus, ni selvii sekin homma.

Kyseessä ei ollut TDi vaan TDI merkinnällä oleva kone.
Tuossa tuo linkki viel uudestaan..
http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Passat_35i
Ja koneessa oli tosiaan tuo R4 1Z -merkintä. Jos se kone on vaihdettu, ni siit en tiiä. Auto tuli mulle vanhana ja lähti kans aika pian sen tulon jälkeen. Valitettavasti en voi uteliaille selvittää, mitä otteessa luki.

Ja täl hetkel ei ole minkäännäköstä mielenkiintoa ko. autoa kohtaan, kunhan ei tule ikinä takas. Kiitos.

:)

Lehis 23.12.2008 01:56

Mitäs eroja nuihin patrolleihin tulee iän myötä, kun tuossa vaihdokiksi tarjoillaan monenmoista...

Eli siis edellä mainittu linkki uusiksi: http://www.nettiauto.com/2280536
Ja uudempi tarjokas: http://www.nettiauto.com/2312667

Molemmissa ainaskin reilu hinnoittelu... Kuinkas raktoreita nuo on ajaa, verrattuna vaikka hoojiihin?

oska80 23.12.2008 03:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lehis (Viesti 517488)
Mitäs eroja nuihin patrolleihin tulee iän myötä, kun tuossa vaihdokiksi tarjoillaan monenmoista...

Eli siis edellä mainittu linkki uusiksi: http://www.nettiauto.com/2280536
Ja uudempi tarjokas: http://www.nettiauto.com/2312667

Molemmissa ainaskin reilu hinnoittelu... Kuinkas raktoreita nuo on ajaa, verrattuna vaikka hoojiihin?

nuo molemmat ovat ainakin koriltaan ja rungoltaan samat pelit. jälkimmäinen on tuolla 2.8 konella joka on mielestäni heikompi. onkohan tuon ensimmäisen vuosimalli -84? siinä kuuluisi olla neliskanttiset lamput jos on -84 tai se on joku aivan ko vuoden alun juttu. Onkohan tuossa toisessa jo kierrealusta?

Lehis 23.12.2008 04:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja oska80 (Viesti 517491)
Onkohan tuossa toisessa jo kierrealusta?

Ei ole, se tuli jo kysäistyä.


Sivu luotu: 09:43 (GMT +2).