![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() Murrosnivel-kyssäriEi liity erityisesti mitenkään offaukseen, mutta: Mitä eroa on Undercut-free jointilla(UFJ) ja Ball-type Jointilla(BJ)? Ilmeisesti tuo UFJ sallii suuremman liikkuvuuden niveleen, mutta... -P- OFFROAD Kainuu ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ "Hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse. -Minä- ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
|
||||
|
||||
![]()
äkkiä googlamalla löytyi että kestää 50 asteen kulmia.. sillä saisi jo jäykänkin akselin kääntymään... mitähän mahtaa olla patrollin pyörien kääntyvyys vakiona?
------------------------- datsun patrol -83 |
|
||||
|
||||
![]()
Siitä vaan tuli mieleen, kun tuota Subarun korjaamomanuaalia selailin, niin edessä on UFJ:t ja takana BJ:t pyörien puolella. Keskellä sitten löytyy DOJ, Double Offset Joint.
Semmosta löyty, että tuon BJ:n poikkileikkaus on kaaren muotoinen ja UFJ:n kaaren ja suoran yhdistelmä. Kääntyvyys UFJ:ssä tosiaankin tuo 50astetta. Kestävyys jotakuinkin sama. Poikkileikkauskuva selvitti jonniin verran. Turhaa vain, että Subaruun laitettu erilaiset, ois aika jonaa, jos eessä ja takana ois samanlaiaset. Tuon BJ:n kääntyvyys 46,5astetta... Nyt pitääki ottaa selvää, mitä löytyy Nivakkerista... -P- OFFROAD Kainuu ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ "Hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse. -Minä- ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
murrosnivel kardaaniin? | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 30.03.2008 13:28 | |
murrosnivel | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.07.2007 23:58 | |
Murrosnivel | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.02.2007 13:26 | |
soa kyssäri | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 13.11.2005 12:12 | |
Rangen etuakselin kuula ja murrosnivel | Range-79 | O/M/V Muut | 2 | 02.10.2005 16:51 |