Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.05.2006, 19:23
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

pajeron raidetanko antautui


Pajeron raidetanko antautui hiekkalaatikkoleikeissä tiistaina.



Ja nyt uutta osaa paikoillaan, että pääsee huomenna rikkoon jotain lisää.


Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.05.2006, 19:38
juksa:n Avatar
juksa juksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 24.02.06
Sijainti: häme, Finland.
Viestit: 346
Perusasetus

napsauksen jälkeen mese ja patukka liikku viälä hyvin. hmmm...

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.05.2006, 20:58
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.767
Perusasetus

Riittääkö tuossa pallonivelessä pelivara ulosjoustojenkin aikana?

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.05.2006, 22:59
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.269
Perusasetus

Hehee. Juzan pajerosta hajos ihan samalla tavalla, samasta kohdasta viimeks tuolla pälkäneen ajopäivillä.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.05.2006, 18:18
juza juza ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.07.05
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Juu, mulla hajos kuskin puolelta ihan samasta paikasta pari viikkoa sit Pälkäneellä ja se pitkä tanko mikä menee sinne toiselle puolelle on mennyt jossain vaiheessa kanssa mutkalla. Ei ollu kummonen tilanne, pienen kannon yli nostin rengasta sit kuulu helvetinmoinen pamaus ja oli auraus kohillaan.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.05.2006, 17:07
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Ei oikein ole hyvä tolleen. Laitoin ulosjoustokumitkin paikoilleen, mutta kyllä se taas nokian jälkeen oli vähän vääntynyt, toi raidetanko. Täytyis kai saada apusimpukka vähän alemmaksi.

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.05.2006, 21:15
juza juza ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.07.05
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Mä otin ulosjoustokumit pois ja heti ensimmäisellä ajokerralla se katkes. Voiskohan se johtuu siitä että niitä rajottimia ei enää oo? On meinaa toiseltakin puolelta aavistuksen taipunut. Se taipuminen kun pääsee alkuun niin taitaa sit nyrjähtää helposti kokonaan.

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.05.2006, 22:52
mp mp ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.04
Sijainti: Rimito
Viestit: 180
Perusasetus

näyttäis että toi "sininen" ulompi raidetanngonpää ei ole orkkista vastaava koska se on suora.sen pitäis olla hieman vino juuri joustojen takia.mahtaak joku varaosienmaahantuoja myydä jotain melkein sopivaa raidetangonpäätä paremman puutteessa.ainakin orkkis-83 on vino uudemmasta en muista.

E=mc2
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.05.2006, 09:13
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Nythän siinä on mutka, mutta vähän huonossa kohdassa. Mulla on kyllä kaikki päät ollu suoria uutena. Täytyy käydä timanttitiskiltä katsomassa onko alkuperäisvaraosa erilainen.



Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.05.2006, 13:51
Kelaperse Kelaperse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.03.06
Sijainti: Mexico.
Viestit: 1.199
Perusasetus

Mietin vain, että millaisessa tilanteessa tuo pääsee noin vääntymään? Ilmeisesti se on taipunut kuitenkin ihan tangon pitkittäisestä työntövoimasta, siis ohjauksen aiheuttamasta voimasta, kun rengas ei ole päässyt kääntymään tms? Ei tuohon ainakaan mikään taida päästä kohtisuoraan sitä vääntämään? Tyhmiä kysymyksiä...

----------------------------------------------------
Antaako ajokunto aiheen ajaa aamulla? Alkoholi poistuu verestäsi hitaasti. Yleensä hitaammin kuin luulet. Arvioi oikein ajokuntosi, jos aiot ajaa.
----
www.students.tut.fi/~koivune3/index.html
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.05.2006, 21:33
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Lainaus:
quote:


Ja nyt uutta osaa paikoillaan, että pääsee huomenna rikkoon jotain lisää.


Tuossa näyttäs olevan renkaillaan ja suht tasasella, ja näkyy olevan jo nivelestä liikerata käytetty, tuosta kun mennään ristiriipuntaan niin jousihan sen vääntää.

______________________
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 22.05.2006, 21:51
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Kestäisi varmaan paremmin jos saisi renkaan puoleisen nivelen nostettua tuon kiinnityspisteen yläpuolelle. Silloin se olisi lähes samassa asennossa kuin tukivarret.



Ongelmana on saada sopiva kartiopora millä kairaa reiän yläpuolelta sopivaksi tuolle pallonivelelle.

Heikki H.

FJDC
Montenegros #21
==================================================
Chevrolet K5 Blazer 307+TH350+NP205+D44+14FF

Edited by - 4x4_76 on 22/05/2006 23:00:55
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.05.2006, 06:53
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Sitä on kokeiltu. Tuli niin kauhee ajaa, että piti melkein peruuttaa takaisin talliin koeajolta - en suosittele kenellekään.

Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.05.2006, 15:15
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Sitä on kokeiltu. Tuli niin kauhee ajaa, että piti melkein peruuttaa takaisin talliin koeajolta - en suosittele kenellekään.

Olihan auraus säädetty alkuperäiseen mittaan? Miksi/miten oli kauhea ajaa?

______________________
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 23.05.2006, 15:20
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Ohjausgeometria menee pieleen. Joustossa auraus muuttuu -paljon-. Kuva saattaapi valehdella tukivarsien ja raidetangon asentoa.

Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 24.05.2006, 12:45
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Ohjausgeometria menee pieleen. Joustossa auraus muuttuu -paljon-. Kuva saattaapi valehdella tukivarsien ja raidetangon asentoa.

Miulla on just työn alla noiden raidetankojen muuttaminen yläpuolelle. Kerrohan lisää miten ajettavuus muuttui? Miten voi mennä huonommaksi kun raidetankojen asento muuttaa lähemmäs sitä missä ovat alkuperäiskunnossa. Oot näköjään lisänny kiinnikkeen apusimpukan alapuolelle, toimiiko? Ajattelin laittaa messinkiset helat apusimpukalle, kun kumihelat ei meinaa oikein kestää. Tuo lisäkiinnike voisi kyllä auttaa. Samalla kun tota etupäätä kerran lähtee muuttamaan ni vaihdan uudemman ylätukivarret ja väljät nivelet uusiin. Vetaritkin menee taas kerran vaihtoon, tai ainakin sisemmät murrokset.

Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 24.05.2006, 16:11
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Raidetangon ja tukivarsien välinen asento muuttuu alkuperäisestä. Sisäänjoustossa auraus lisääntyy rutkasti. Minulla ainakin, kun toi auto on aika herkkä kallistelemaan, alkoi vähänkin kovemmassa vauhdissa silleen kivasti heittelehtimään, et menis varmaan äkkiä nurin suoralla tiellä jos koittais ajaa kovempaa. Aikaisemmasta Pajerosta käänsin päät yläpuolelle, mutta sillä ajettiin vaan pikkupuolella. Eli toimii jotenkin metsäajossa. Se tuki apusimpukan alla on ihan hyvä, mutta muovipuslat on kyllä heti väljät. Puslien teko kovemmasta aineesta on mullakin ollut mielessä. Kerro sitten ajokokemuksista kun pääset koittaan.

Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 31.05.2006, 22:43
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Uskottava se on kun on itse kokeillut, tuli ihan kauhea ajaa kun siirsi raidetangot olka-akselin yläpuolelle. Ei auta vaikka kääntäisi etupyöriin kuinka paljon aurausta tai haritusta. Karkaa auto lapasista 50km/h nopeudessa jo pelkästään kaasun löysäämisestä. Joutuu nöyrtymään ja ruuvaamaan alkuperäiskuntoiset olka-akselit paikalleen. Uudemmat ylätukivarret antaa kyllä mukavasti lisää ulosjouston mahdollisuutta, vielä kun keksisi miten vetarit ja raidetangot saadaan toimimaan hyvin kimpassa niiden kanssa. Camberia joutuu kyllä säätämään aika reilusti säätölevyillä ennen kuin pyörät on kohdallaan noilla uudemmilla tukivarsilla.

Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 01.06.2006, 11:04
juza juza ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.07.05
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Eipähän mun tarvi enää kokeilla sit tota muutosta!

Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 01.06.2006, 16:16
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

ootteko kokeillu et jos sitä sisempää päätä taivuttais jotenkin esim lämmittämällä niin sen kulman sais loivemmaksi

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
SJ 410 mjoottori antautui, mikä tilalle? Pörö Tekniikka & Jutustelu 22 03.06.2006 20:23
hahaa..tapsan4x4 range antautui!!! Chit-Chat 37 04.05.2006 13:24
Ristikko antautui, nippa tiessään T€€MU Tekniikka & Jutustelu 8 01.10.2005 22:12
O: raidetanko HeikkiH O/M/V Muut 1 15.05.2005 18:04
Raidetanko 4x4_76 Tekniikka & Jutustelu 0 07.02.2003 14:11


Sivu luotu: 20:47 (GMT +2).