Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   pajeron raidetanko antautui (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=21895)

luppakorva 19.05.2006 19:23

pajeron raidetanko antautui
 
Pajeron raidetanko antautui hiekkalaatikkoleikeissä tiistaina.

http://www.petrisimolin.net/gallery/...aidetanko1.JPG

Ja nyt uutta osaa paikoillaan, että pääsee huomenna rikkoon jotain lisää.
http://www.petrisimolin.net/gallery/...aidetanko2.JPG


juksa 19.05.2006 19:38

napsauksen jälkeen mese ja patukka liikku viälä hyvin. hmmm...


Micco 19.05.2006 20:58

Riittääkö tuossa pallonivelessä pelivara ulosjoustojenkin aikana?


Palex 19.05.2006 22:59

Hehee. Juzan pajerosta hajos ihan samalla tavalla, samasta kohdasta viimeks tuolla pälkäneen ajopäivillä.


juza 20.05.2006 18:18

Juu, mulla hajos kuskin puolelta ihan samasta paikasta pari viikkoa sit Pälkäneellä ja se pitkä tanko mikä menee sinne toiselle puolelle on mennyt jossain vaiheessa kanssa mutkalla. Ei ollu kummonen tilanne, pienen kannon yli nostin rengasta sit kuulu helvetinmoinen pamaus ja oli auraus kohillaan.


luppakorva 21.05.2006 17:07

Ei oikein ole hyvä tolleen. Laitoin ulosjoustokumitkin paikoilleen, mutta kyllä se taas nokian jälkeen oli vähän vääntynyt, toi raidetanko. Täytyis kai saada apusimpukka vähän alemmaksi.


juza 21.05.2006 21:15

Mä otin ulosjoustokumit pois ja heti ensimmäisellä ajokerralla se katkes. Voiskohan se johtuu siitä että niitä rajottimia ei enää oo? On meinaa toiseltakin puolelta aavistuksen taipunut. Se taipuminen kun pääsee alkuun niin taitaa sit nyrjähtää helposti kokonaan.


mp 21.05.2006 22:52

näyttäis että toi "sininen" ulompi raidetanngonpää ei ole orkkista vastaava koska se on suora.sen pitäis olla hieman vino juuri joustojen takia.mahtaak joku varaosienmaahantuoja myydä jotain melkein sopivaa raidetangonpäätä paremman puutteessa.ainakin orkkis-83 on vino uudemmasta en muista.

E=mc2

luppakorva 22.05.2006 09:13

Nythän siinä on mutka, mutta vähän huonossa kohdassa. Mulla on kyllä kaikki päät ollu suoria uutena. Täytyy käydä timanttitiskiltä katsomassa onko alkuperäisvaraosa erilainen.

http://www.petrisimolin.net/gallery/...aidetanko3.jpg


Kelaperse 22.05.2006 13:51

Mietin vain, että millaisessa tilanteessa tuo pääsee noin vääntymään? Ilmeisesti se on taipunut kuitenkin ihan tangon pitkittäisestä työntövoimasta, siis ohjauksen aiheuttamasta voimasta, kun rengas ei ole päässyt kääntymään tms? Ei tuohon ainakaan mikään taida päästä kohtisuoraan sitä vääntämään? Tyhmiä kysymyksiä...

----------------------------------------------------
Antaako ajokunto aiheen ajaa aamulla? Alkoholi poistuu verestäsi hitaasti. Yleensä hitaammin kuin luulet. Arvioi oikein ajokuntosi, jos aiot ajaa.
----
www.students.tut.fi/~koivune3/index.html

HJ60 22.05.2006 21:33

Lainaus:

quote:


Ja nyt uutta osaa paikoillaan, että pääsee huomenna rikkoon jotain lisää.
http://www.petrisimolin.net/gallery/...aidetanko2.JPG


Tuossa näyttäs olevan renkaillaan ja suht tasasella, ja näkyy olevan jo nivelestä liikerata käytetty, tuosta kun mennään ristiriipuntaan niin jousihan sen vääntää.

______________________
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.

HeikkiH 22.05.2006 21:51

Kestäisi varmaan paremmin jos saisi renkaan puoleisen nivelen nostettua tuon kiinnityspisteen yläpuolelle. Silloin se olisi lähes samassa asennossa kuin tukivarret.

http://static.petrisimolin.com/galle...raidetanko.JPG

Ongelmana on saada sopiva kartiopora millä kairaa reiän yläpuolelta sopivaksi tuolle pallonivelelle.

Heikki H.

FJDC
Montenegros #21
==================================================
Chevrolet K5 Blazer 307+TH350+NP205+D44+14FF

Edited by - 4x4_76 on 22/05/2006 23:00:55

luppakorva 23.05.2006 06:53

Sitä on kokeiltu. Tuli niin kauhee ajaa, että piti melkein peruuttaa takaisin talliin koeajolta - en suosittele kenellekään.


HJ60 23.05.2006 15:15

Lainaus:

quote:
Sitä on kokeiltu. Tuli niin kauhee ajaa, että piti melkein peruuttaa takaisin talliin koeajolta - en suosittele kenellekään.


Olihan auraus säädetty alkuperäiseen mittaan? Miksi/miten oli kauhea ajaa?

______________________
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.

luppakorva 23.05.2006 15:20

Ohjausgeometria menee pieleen. Joustossa auraus muuttuu -paljon-. Kuva saattaapi valehdella tukivarsien ja raidetangon asentoa.


454SS 24.05.2006 12:45

Lainaus:

quote:
Ohjausgeometria menee pieleen. Joustossa auraus muuttuu -paljon-. Kuva saattaapi valehdella tukivarsien ja raidetangon asentoa.


Miulla on just työn alla noiden raidetankojen muuttaminen yläpuolelle. Kerrohan lisää miten ajettavuus muuttui? Miten voi mennä huonommaksi kun raidetankojen asento muuttaa lähemmäs sitä missä ovat alkuperäiskunnossa. Oot näköjään lisänny kiinnikkeen apusimpukan alapuolelle, toimiiko? Ajattelin laittaa messinkiset helat apusimpukalle, kun kumihelat ei meinaa oikein kestää. Tuo lisäkiinnike voisi kyllä auttaa. Samalla kun tota etupäätä kerran lähtee muuttamaan ni vaihdan uudemman ylätukivarret ja väljät nivelet uusiin. Vetaritkin menee taas kerran vaihtoon, tai ainakin sisemmät murrokset.


luppakorva 24.05.2006 16:11

Raidetangon ja tukivarsien välinen asento muuttuu alkuperäisestä. Sisäänjoustossa auraus lisääntyy rutkasti. Minulla ainakin, kun toi auto on aika herkkä kallistelemaan, alkoi vähänkin kovemmassa vauhdissa silleen kivasti heittelehtimään, et menis varmaan äkkiä nurin suoralla tiellä jos koittais ajaa kovempaa. Aikaisemmasta Pajerosta käänsin päät yläpuolelle, mutta sillä ajettiin vaan pikkupuolella. Eli toimii jotenkin metsäajossa. Se tuki apusimpukan alla on ihan hyvä, mutta muovipuslat on kyllä heti väljät. Puslien teko kovemmasta aineesta on mullakin ollut mielessä. Kerro sitten ajokokemuksista kun pääset koittaan.


454SS 31.05.2006 22:43

Uskottava se on kun on itse kokeillut, tuli ihan kauhea ajaa kun siirsi raidetangot olka-akselin yläpuolelle. Ei auta vaikka kääntäisi etupyöriin kuinka paljon aurausta tai haritusta. Karkaa auto lapasista 50km/h nopeudessa jo pelkästään kaasun löysäämisestä. Joutuu nöyrtymään ja ruuvaamaan alkuperäiskuntoiset olka-akselit paikalleen. Uudemmat ylätukivarret antaa kyllä mukavasti lisää ulosjouston mahdollisuutta, vielä kun keksisi miten vetarit ja raidetangot saadaan toimimaan hyvin kimpassa niiden kanssa. Camberia joutuu kyllä säätämään aika reilusti säätölevyillä ennen kuin pyörät on kohdallaan noilla uudemmilla tukivarsilla.


juza 01.06.2006 11:04

Eipähän mun tarvi enää kokeilla sit tota muutosta!


01.06.2006 16:16

ootteko kokeillu et jos sitä sisempää päätä taivuttais jotenkin esim lämmittämällä niin sen kulman sais loivemmaksi

Note! This message was posted anonymously!


Sivu luotu: 21:38 (GMT +2).