![]() |
pajeron raidetanko antautui
Pajeron raidetanko antautui hiekkalaatikkoleikeissä tiistaina.
http://www.petrisimolin.net/gallery/...aidetanko1.JPG Ja nyt uutta osaa paikoillaan, että pääsee huomenna rikkoon jotain lisää. http://www.petrisimolin.net/gallery/...aidetanko2.JPG |
napsauksen jälkeen mese ja patukka liikku viälä hyvin. hmmm...
|
Riittääkö tuossa pallonivelessä pelivara ulosjoustojenkin aikana?
|
Hehee. Juzan pajerosta hajos ihan samalla tavalla, samasta kohdasta viimeks tuolla pälkäneen ajopäivillä.
|
Juu, mulla hajos kuskin puolelta ihan samasta paikasta pari viikkoa sit Pälkäneellä ja se pitkä tanko mikä menee sinne toiselle puolelle on mennyt jossain vaiheessa kanssa mutkalla. Ei ollu kummonen tilanne, pienen kannon yli nostin rengasta sit kuulu helvetinmoinen pamaus ja oli auraus kohillaan.
|
Ei oikein ole hyvä tolleen. Laitoin ulosjoustokumitkin paikoilleen, mutta kyllä se taas nokian jälkeen oli vähän vääntynyt, toi raidetanko. Täytyis kai saada apusimpukka vähän alemmaksi.
|
Mä otin ulosjoustokumit pois ja heti ensimmäisellä ajokerralla se katkes. Voiskohan se johtuu siitä että niitä rajottimia ei enää oo? On meinaa toiseltakin puolelta aavistuksen taipunut. Se taipuminen kun pääsee alkuun niin taitaa sit nyrjähtää helposti kokonaan.
|
näyttäis että toi "sininen" ulompi raidetanngonpää ei ole orkkista vastaava koska se on suora.sen pitäis olla hieman vino juuri joustojen takia.mahtaak joku varaosienmaahantuoja myydä jotain melkein sopivaa raidetangonpäätä paremman puutteessa.ainakin orkkis-83 on vino uudemmasta en muista.
E=mc2 |
Nythän siinä on mutka, mutta vähän huonossa kohdassa. Mulla on kyllä kaikki päät ollu suoria uutena. Täytyy käydä timanttitiskiltä katsomassa onko alkuperäisvaraosa erilainen.
http://www.petrisimolin.net/gallery/...aidetanko3.jpg |
Mietin vain, että millaisessa tilanteessa tuo pääsee noin vääntymään? Ilmeisesti se on taipunut kuitenkin ihan tangon pitkittäisestä työntövoimasta, siis ohjauksen aiheuttamasta voimasta, kun rengas ei ole päässyt kääntymään tms? Ei tuohon ainakaan mikään taida päästä kohtisuoraan sitä vääntämään? Tyhmiä kysymyksiä...
---------------------------------------------------- Antaako ajokunto aiheen ajaa aamulla? Alkoholi poistuu verestäsi hitaasti. Yleensä hitaammin kuin luulet. Arvioi oikein ajokuntosi, jos aiot ajaa. ---- www.students.tut.fi/~koivune3/index.html |
Lainaus:
______________________ Minä mistään mitään tiedä. Miesten lelut on kookkaita. |
Kestäisi varmaan paremmin jos saisi renkaan puoleisen nivelen nostettua tuon kiinnityspisteen yläpuolelle. Silloin se olisi lähes samassa asennossa kuin tukivarret.
http://static.petrisimolin.com/galle...raidetanko.JPG Ongelmana on saada sopiva kartiopora millä kairaa reiän yläpuolelta sopivaksi tuolle pallonivelelle. Heikki H. FJDC Montenegros #21 ================================================== Chevrolet K5 Blazer 307+TH350+NP205+D44+14FF Edited by - 4x4_76 on 22/05/2006 23:00:55 |
Sitä on kokeiltu. Tuli niin kauhee ajaa, että piti melkein peruuttaa takaisin talliin koeajolta - en suosittele kenellekään.
|
Lainaus:
______________________ Minä mistään mitään tiedä. Miesten lelut on kookkaita. |
Ohjausgeometria menee pieleen. Joustossa auraus muuttuu -paljon-. Kuva saattaapi valehdella tukivarsien ja raidetangon asentoa.
|
Lainaus:
|
Raidetangon ja tukivarsien välinen asento muuttuu alkuperäisestä. Sisäänjoustossa auraus lisääntyy rutkasti. Minulla ainakin, kun toi auto on aika herkkä kallistelemaan, alkoi vähänkin kovemmassa vauhdissa silleen kivasti heittelehtimään, et menis varmaan äkkiä nurin suoralla tiellä jos koittais ajaa kovempaa. Aikaisemmasta Pajerosta käänsin päät yläpuolelle, mutta sillä ajettiin vaan pikkupuolella. Eli toimii jotenkin metsäajossa. Se tuki apusimpukan alla on ihan hyvä, mutta muovipuslat on kyllä heti väljät. Puslien teko kovemmasta aineesta on mullakin ollut mielessä. Kerro sitten ajokokemuksista kun pääset koittaan.
|
Uskottava se on kun on itse kokeillut, tuli ihan kauhea ajaa kun siirsi raidetangot olka-akselin yläpuolelle. Ei auta vaikka kääntäisi etupyöriin kuinka paljon aurausta tai haritusta. Karkaa auto lapasista 50km/h nopeudessa jo pelkästään kaasun löysäämisestä. Joutuu nöyrtymään ja ruuvaamaan alkuperäiskuntoiset olka-akselit paikalleen. Uudemmat ylätukivarret antaa kyllä mukavasti lisää ulosjouston mahdollisuutta, vielä kun keksisi miten vetarit ja raidetangot saadaan toimimaan hyvin kimpassa niiden kanssa. Camberia joutuu kyllä säätämään aika reilusti säätölevyillä ennen kuin pyörät on kohdallaan noilla uudemmilla tukivarsilla.
|
Eipähän mun tarvi enää kokeilla sit tota muutosta!
|
ootteko kokeillu et jos sitä sisempää päätä taivuttais jotenkin esim lämmittämällä niin sen kulman sais loivemmaksi
Note! This message was posted anonymously! |
Sivu luotu: 21:38 (GMT +2). |