![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Hehkutusongelmia PatrollissaOnko kellään tietoa, mikä mahtais GR Patrollia vaivata kun vähän aikaa sitten alkoi ilmetä tällaista vikaa. Kun käynistää autoa niin lähtee käyntiin epätasaisesti ja jonkin ajan päästä käynti tasaantuu. Hehkuvalo kuitenkin jää räpsyttelemään noin viiden minuutin ajaksi, jännitemittarin perusteella hehkut ei kuitenkaan hehkuta tänä aikana. No ajattelin että vika ois hehkuissa ja tarkistin ne, kaksi oli palanut ja niinpä vaihdoin kaikki hehkut. Hehkuvalon kuitenkin räpsyttelee edelleen ja lisäksi nyt näyttäis tuo hehutusaikakin olevan jotain sekunnin luokkaa, hehkurele nimittäin napsahtaa miltei heti kun kääntää avaimen hehkutusasentoon. Nyt kuitenkin käynti tasaantuu nopeammin kuin entisillä hehkuilla. Mahtaakohan vika olla hehkureleessä? Miten sen pystyis tarkistamaan onko rele menny rikki? Note! This message was posted anonymously!
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
No niin, näyttäis siltä että sieltä Patrollista ois menny hehkurele rikki. Olikin yllätys kun siellä oli kaksi relettä, täytyykö ne kummatkin vaihtaa jos haluaa saada hehkutuksen toimimaan? Mistähän niitä releitä vois saada halvalla?
Note! This message was posted anonymously! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ei kai niitä releitä mistään saa halvalla.
Vedä nappihehku jonkun yleisreleen kanssa niin ei maksa juuri mitään. Note! This message was posted anonymously! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
No se kait se viimeinen vaihtoehto on. Ei oo vaan kokemusta moisen nappihehkun asentamisesta, että osaiskohan tuon tehdä. Eli onko se siten että akulta releen kautta hehkukiskolle piuhat ja releelle piuha napilta, vai miten? Tyhmiä tietenkin kyselen, mutta kun tuo sähköpuoli ei kovin tuttua ole..
Note! This message was posted anonymously! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
minulla otti hehkut lämmityksen alussa 12A/kpl eli 6 koneella 70A ei ihan mikävaan rele kestä.
MÖHKÖ Patrol Boar Project BY: OPA Edited by - OPA on 25/04/2006 11:18:23 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Vaihdoin pääsiäisenä LäJään Motonetin veneosastolta löytämäni 12 V 150 A solenoidin hehkureleeksi. Tuote 38-6067. Hinta 19,50 eur. Hyvin tuntuu pelaavan. Solenoidi ottaa yllättäen vähemmän virtaa kuin alkuperäinen, vaikka onkin sitä jonkinverran kookkaampi, joten ei pitäisi tulla ongelmia ohjausboxin virrankeston kanssa.
Tuossa nappihehkussa on se huono puoli, että silloin häviää jälkihehku kokonaan. Nuo uudemmat koneet saattavat siitä tykätä huonoa. Jos nappihehkun tekee ja autossa on pikahehkut, niin kannataa vaihtaa hehkut hitaisiin, korkeamman jännitteen hehkuihin. Nappihehkutus pikahehkuilla on arpapeliä. Niitä kun ei saisi tarpeettoman pitkään polttaa täydellä jännitteellä. Palavat nopeasti. HJ61 -90 & LJ70 -89 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
No tuota minäkin olen miettinyt että mitenkä sen jälkihehkutuksen kans menee jos laittaa nappihehkun. Tietäiskö joku miksi tuossa patrollissa oli kaksi relettä hehkuille? Onnistuiskohan tuo jpl:n konsti tuohon patrolliin, yhistäis yhdelle releelle nuo piuhat.. Vai mahtaiskohan päästä savu karkuun..
Note! This message was posted anonymously! |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ja jos tarkkoja ollaan niin gr:ssä on eri hehkut eri pyttyillä (1,2,3) ja (4,5,6). Siihen en oo perehtyny että mitä erua.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Ainakin vanhemmassa patukassa toinen rele oli varsinaiselle hehkulle ja toinen jälkihehkulle. Samoin LäJässä. Älä yhdistä niitä. Mulla oli tuossa LäJässä se päähehkun rele kaput, siksi vaihdoin vain sen.
Sulla voi olla myös häikkää siinä ohjausboxissa, mutta ne ei kyllä juurikaan hajoa. Yleensä sinne boxille tulee tieto moottorin lämpötilasta, hehkujen ottamasta virrasta, moottorin käynnistä jne. Vähän rakenteesta riippuen. Kanattaa katsoa, että boxin liittimet on puhtaat ja koneessa lämpöanturien piuhat kiinni ja kunnossa. Mutta yleisin syy on tuo releiden kärkien palaminen. HJ61 -90 & LJ70 -89 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Lämpöanturin olen mitannut, kunnossa tuntuis olevan kun vertasin lukemia korjausoppaan ohmi-lukemiin, ohjausboxin johdot ja liittimet näyttäis olevan kunnossa, koitin sitäkin mittailla korjausoppaan opastuksella ja mielestäni vika ei pitäis sielläkään olla. Mutta tuo toisen releen virran pompauttelu vaikuttais olevan syy huonoon käynisävyyteen. Nuo releet tekee nimittäin siten että toinen rele (se viallinen mielestäni) napsauttaa kahdesti peräjälkeen ja jos se tosiaan toimii 1,2,3 pytyille niin niiden hehkut ei paljoa hehkuttele ja auto lähtee lämmittämättä huonosti käyntiin. Toinen rele napsahtaa kans kahdesti mutta pitää pitemmän tauon napsahdusten välillä.
Note! This message was posted anonymously! |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on nappihehkussa jälkihehku. Peukalo vai uudestaan napille kun lähtee käyntiin ja muutama sekuntti uudestaan nappi pohjassa.
Note! This message was posted anonymously! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
neliveto pätkii patrollissa | Patukkamies | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 12.02.2008 11:47 |
On siinä Patrollissa voimaa | NEeb0 | Chit-Chat | 8 | 10.09.2006 13:52 |
missä vika patrollissa | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 26.11.2005 20:07 | |
huono kylmäkäynnistys patrollissa | patrol88 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 30.09.2005 20:23 |
Ongelmia patrollissa | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 24.05.2005 11:18 |