![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hilux tuplatankkiÄrsyttää tuo 65l tankki hilussa, joten olen miettinyt toisen samanlaisen hommaamista auton toiselle puolelle. Olisko mitään ideoita miten toteuttaa yhdistäminen?
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() itelle jos tekisin ni yhdistäisin lähtölinjat ja laittasin tasauslinjan lisäksi sekä tekisin korvausilma linjan tankista toiseen ja molemmille tankeille omat korvausilmalinjat... kaiken järjen mukaan tasais pinnat kaikkein parhaiten noin ja periaatteessa pärjäisi yhdellä mittarilla...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! Viimeksi muokannut Hautalintu : 01.03.2015 02:44 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Offikäytössä hieman ongelmallinen. Itsellä kaksi tankkia eripuolilla autoa, ja kokemus paljastanut pari ongelmaa. Tankit yhdistetty letkulla alapäästä ja huohotus tankin yläpäästä josta t kappaleella viety katon tuntumaan. Kun ajelet puolityhjillä tankeilla ja joudut reiluun kallistukseen valuu kaikki polttoaine siihen alempaan tankkiin, jolloin kone horii ilmaa ja sammuu. Toinen ongelma paljastuu täysillä tankeilla ajellessa, kun taas olet reilussa sivukallistuksessa onkin se toinen tankki korkeammalla kuin sen huohottimen yläpää, jolloin polttoaine purkautuu sieltä pihalle. Tuon polttoaineen pihalle suihkimisen voi estää takaiskuventtiilillä, mutta tuo ilman joutuminen polttoainelinjaan on vielä ratkaisematta, itsellä kun on bensakone niin tuo tilanne on aika harvinainen, mutta dieselkoneen kanssa voi olla huomattavasti harmillisempi.
![]()
__________________
T: Harri |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mulla vaan yks tankkausaukko, tankkeja yhdistävät letkut sisämitoiltaan jotain luokkaa 16 mm ja täyttöaukko toisessa tankissa, hyvin siitä täyttyy molemmat tankit.
![]()
__________________
T: Harri |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Olisko helpoin tapa hommata yks iso tankki?
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
omassa tapauksessani tila on jonkinmoinen ongelma, mutta jos tilaa on reilusti niin vähentäähän se yksi tankki letkuja ja liitoksia ym. jotka kaikki ovat taas yksi uusi vikamahdollisuus.
![]()
__________________
T: Harri |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Olisi. Jos kapasiteetiksi on hakusessa tuo tyyliin 130litraa mitä noilla tuplatankeilla tulis niin melkeen kävisin kyselemässä jostain raskaankaluston purkaamolta tankkia ja laittaa lavalle semmosen.. noita lisätankkeja monasti nähny jossain 150-200litran luokassa.. tai sit vaan tekee ite mieleisen!
yksi tapa tuohon tuplatankki toteutukseen olisi vielä semmoinen ettö hankkii jostain semmosen tankinvaihto venttiilin.. kaverin chevy pickkarissa oli moinen ja molemmilla kyljillä ol muistaakseni 80litranen tiinu.. kolmitieventtiili siis, silloin nuo kallistusten mukana tulevat ongelmat häipyy mutta molemmille tankeille tarvii laittaa omat täyttölinjat.. eli letkutuksen osalta menis niin että lähtöletkut tuonne kolmitieventtiilille ja siitä konehuoneeseen, molemmille tankeille omat korvausilmat jnejne.. näin toimivat erillisinä tankkeina eikä yhtenä isona.. ![]()
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
T: Harri |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Eikös tuon saa ratkaistua ihan vaan jakamalla paluulinjan molempiin tankkeihin? Orkkispaluulinjathan noihin tankkeihin menee sinne pohjalle ja näinollen tekee nestelukon.. silloinhan paluu suuntaa sinne missä on pienin vastus eli vajeempaan tankkiin..?
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
T: Harri |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Kumpaankiin tankkiin siirtopumppu+konehuoneeseen erillinen välisäiliö missä on aina tavaraa koneelle,Niin ei haittaa vaikka toinen pumppu imisi vähän aikaa tyhjää..
(halvat "nakunaku" pumput tuntuu kestävän aika hyvin tota tyhjänä pyörimistäkin) Sit tannkien välille tasaus alapuolelle ja myös yläpuolelle reilulla letkulla,Niin kallistuksessa(tiettyyn pisteeseen asti) se ylhäällä oleva letku alkaa työntämään tavaraa sinne tyhjempään ja estämään tulvintaa? Huohotukset kummallekkin tankille+paluu jompaankumpaan. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Vois varmaan hommata jostain vanista 120l tankin ni vois riittää.
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
Mites tämmönen esim. lavalle asennettava isompi tankki maantiekäytössä: Vaikuttaako tankin koko syöttöpumpun alkuperäisen siirtopumpun riittävyyteen?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
edit. Itseasiassa otappas lappo ajatuksiisi, orkkistankithan on siellä pohjalevyn alla, pumppu imee naftaa liki vaakalinjassa ja ainoa nousu on tankin nousuputken verran.. nostat tankin lavalle jolloin tankin pohja on korkeammalla kuin orkkiksen katto eli nestepinta myös korkeammalla, taas noustaan sen nousuputken verran ja sit lähdetäänkin pitkästi alamäen avustamana kohti konehuonetta.. eli periaatteessa (Huom. Periaatteessa) pitäisi pumpun päästä jopa alkuperäistä vähemmällä työllä... lisää editointi. Nouseehan tuo polttoneste myös tuolla konehuoneessa pohjan alta koneen päälle...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! Viimeksi muokannut Hautalintu : 03.03.2015 15:24 |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Niin tosiaan, kun sen yhen kerran saa ilmat pois välistä niin johan sen tosiaan pitäis tulla omalla painollaan jos tankki on lavalla. Pitäis joskus jaksaa toteuttaa tommonen tankki lavalle -ratkasu hiluxiin...
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Hilux ln-170 hilux lavakaukalot | tonnisata | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 25.04.2014 22:51 |
Vetokoukun sopivuus Hilux Surf/4-runner/Hilux/Taro | habahaba | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 18.02.2014 07:07 |
Myydään hilux taka akseli 4.56 välitys , hilux perä murikka 4.56 | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 25.10.2012 21:25 |
Myyty -82 hilux takalaita ja -89 hilux konepelti. . | Hilux_TD | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 21.07.2012 19:58 |
Myydään toyota hilux,RJ . 8" perämurikka, hilux korotus jouset. | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 22.07.2011 08:30 |