Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.03.2009, 00:11
PatrolAss PatrolAss ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 11.07.04
Sijainti: Nivala, .
Viestit: 291
Perusasetus

HJ 61 navat (TAKA)


Kaverin Patrolissa on noi HJ61 akselit ja nyt on ilmennyt sellainen ongelma että ei tahdo noi navassa olevat laipan pultit kestää eli taka-akselista meni tänään kaikki pultit poikki ja vetari tuli pihalle.
Pultteina oli 12.9 pultit ja kartiorikat oli paikoillaan kuten myös ohjarintappi,renkaat tossa on 37" mudzillat.
Mitä kannatas seuraavaksi kokeilla?
Kaveri meinas että huomenna laitetaan uudet pultit ja hitsataan koko laippa kiinni!
Kertokaas neuvoja!


Viimeksi muokannut pee : 09.11.2014 18:14
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.03.2009, 06:15
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

eihän pyöränlaakerissa oo liikaa väljää, ja se kampeis vetaria mutkalle ja väsyttäs pultit poikki?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.03.2009, 08:52
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lisää pultteja napaan. Mulla on toi oma turaus jalostunut eteenpäin niin että ohjuritaapien paikalla on vielä 12.9 m10 pultit. Tosiaan jos laakeri huonona tai löysällä niin noi pettää samoin kun jos akseliputki on kiero.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=32224
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.03.2009, 09:53
ventora ventora ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.07
Sijainti: lohja
Viestit: 611
Perusasetus

oon tehnyt noita 12kpl m10 12.9 pulteja per napa, ja rupee homma toimimaan.hitsaus ei kestä tossa,se napa on mureeta valua.
voin tehä noita jos on tarvetta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.03.2009, 10:08
PatrolAss PatrolAss ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 11.07.04
Sijainti: Nivala, .
Viestit: 291
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ventora Näytä viesti
oon tehnyt noita 12kpl m10 12.9 pulteja per napa, ja rupee homma toimimaan.hitsaus ei kestä tossa,se napa on mureeta valua.
voin tehä noita jos on tarvetta.
Paljon tulis hintaa tollaselle koneistukselle,löytyykö sulta valmiita napoja vai pitääkö lähettää oma rikkinäinen?Mites muuten etunapojen koneistus?
Vois samalla laittaa kaikki kerrallaan kuntoon!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.03.2009, 14:59
ventora ventora ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.07
Sijainti: lohja
Viestit: 611
Perusasetus

takanavat on yhet,mutta mieluiten otan vanhat vaihdossa. haluatko pelkät napojen koneistukset vai navat + vetarit?
etupäästä ei kunnon muistia mutta sinne ei taida mahtua kuin 6kpl m10 pultteja,se on alkuperäiseen nähtynä kyllä jo todella kova ratkasu,
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.03.2009, 15:12
PatrolAss PatrolAss ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 11.07.04
Sijainti: Nivala, .
Viestit: 291
Perusasetus

Alettiin ite jo kokeileen tota korjausta ja tuli tilattua pari napaa lisää että saa kokeilla että onnistuuko
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.11.2014, 11:19
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Nostetaan pinnalle tällänen vanha aihe... otsikossa voisi lukea vielä että puhutaan nimenomaan TAKAnavasta. (MODET) ???

Tossa kylillä kaverin hilusta mikä kuorrutettu 61 akseleilla, meni jo toista kertaa takaa vetarinlaipan pultit poikki, nää uudet kesti nyt pari ajokertaa, sitä en tiedä oliko mitään jälkikiristystä suoritettu.
Molemmilla kerroilla vasen puoli petti.

Mutta onko tuossa mimmosia jippoja tarjolla, ohjuritappeja oli joku korvaillu pulteilla, vaatinee ohjuritapin irrotuksen ja tapilla kierre perään?
Mutta onko noi vakiona tosiaan noin heikkoja? Vai onko tässä nyt joku muu harmi kyseessä, mikähän noiden kiristysmomentti on? Jos kerran vielä ne uusis ja vetäis oikein momenttiavaimella kiinni.
Hilussa on 37" irokit alla, ja viimeajoreissukin oli 90% hyvin helppoo safari maastoa liukkaassa maastossa.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kempin navat Tekniikka & Jutustelu 3 07.06.2007 09:37
patrolin navat kiinni!!!??? junnu78 Tekniikka & Jutustelu 17 04.09.2006 19:37
Chevyn navat Tekniikka & Jutustelu 0 07.11.2005 13:41
Automaatti navat manuaaleiksi Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 9 15.02.2005 14:42
O: patrollin manuaali navat Razor O/M/V Muut 1 21.08.2004 09:28


Sivu luotu: 12:48 (GMT +2).