![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() HJ 61 navat (TAKA)Kaverin Patrolissa on noi HJ61 akselit ja nyt on ilmennyt sellainen ongelma että ei tahdo noi navassa olevat laipan pultit kestää eli taka-akselista meni tänään kaikki pultit poikki ja vetari tuli pihalle. Pultteina oli 12.9 pultit ja kartiorikat oli paikoillaan kuten myös ohjarintappi,renkaat tossa on 37" mudzillat. Mitä kannatas seuraavaksi kokeilla? Kaveri meinas että huomenna laitetaan uudet pultit ja hitsataan koko laippa kiinni! Kertokaas neuvoja!
Viimeksi muokannut pee : 09.11.2014 18:14 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
eihän pyöränlaakerissa oo liikaa väljää, ja se kampeis vetaria mutkalle ja väsyttäs pultit poikki?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Lisää pultteja napaan. Mulla on toi oma turaus jalostunut eteenpäin niin että ohjuritaapien paikalla on vielä 12.9 m10 pultit. Tosiaan jos laakeri huonona tai löysällä niin noi pettää samoin kun jos akseliputki on kiero.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=32224 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
oon tehnyt noita 12kpl m10 12.9 pulteja per napa, ja rupee homma toimimaan.hitsaus ei kestä tossa,se napa on mureeta valua.
voin tehä noita jos on tarvetta. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vois samalla laittaa kaikki kerrallaan kuntoon! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
takanavat on yhet,mutta mieluiten otan vanhat vaihdossa. haluatko pelkät napojen koneistukset vai navat + vetarit?
etupäästä ei kunnon muistia mutta sinne ei taida mahtua kuin 6kpl m10 pultteja,se on alkuperäiseen nähtynä kyllä jo todella kova ratkasu, |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Alettiin ite jo kokeileen tota korjausta ja tuli tilattua pari napaa lisää että saa kokeilla että onnistuuko
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Nostetaan pinnalle tällänen vanha aihe... otsikossa voisi lukea vielä että puhutaan nimenomaan TAKAnavasta. (MODET) ???
Tossa kylillä kaverin hilusta mikä kuorrutettu 61 akseleilla, meni jo toista kertaa takaa vetarinlaipan pultit poikki, nää uudet kesti nyt pari ajokertaa, sitä en tiedä oliko mitään jälkikiristystä suoritettu. Molemmilla kerroilla vasen puoli petti. Mutta onko tuossa mimmosia jippoja tarjolla, ohjuritappeja oli joku korvaillu pulteilla, vaatinee ohjuritapin irrotuksen ja tapilla kierre perään? Mutta onko noi vakiona tosiaan noin heikkoja? Vai onko tässä nyt joku muu harmi kyseessä, mikähän noiden kiristysmomentti on? Jos kerran vielä ne uusis ja vetäis oikein momenttiavaimella kiinni. Hilussa on 37" irokit alla, ja viimeajoreissukin oli 90% hyvin helppoo safari maastoa liukkaassa maastossa.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kempin navat | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 07.06.2007 09:37 | |
patrolin navat kiinni!!!??? | junnu78 | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 04.09.2006 19:37 |
Chevyn navat | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 07.11.2005 13:41 | |
Automaatti navat manuaaleiksi | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 15.02.2005 14:42 |
O: patrollin manuaali navat | Razor | O/M/V Muut | 1 | 21.08.2004 09:28 |