![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Alhaalta heräävä turbo 60:iin?Eli mulle tuli hj60 pihaan ja tarvis jalostaa metsästysautokäyttöön. Tulee 33" renkaat ja olen ymmärtänyt että melkoisen laiska niillä, metällä ei niin ripeä peli tarvitse ollakkaan mutta tolla saattaa tehdä pidempiäkin mettä-/kalareissuja pohjoseen ja lisäksi voima on kivaa. Haluaisin kuitenkin alhaalta heräävän turbon käytännön mukavuussyistä. Kysymys onkin että onko sellasta turboa joka heräisi kivasti melko alhaalta eikä menisi heti tukkoon kirrosten edessä, kuitenkin melko kapea kierrosskaala koneessa. Olen ajatellut kiinan t3/t4 garrettia, kokemuksia mahdollisesti? Tälläisesta siis esim. pienellä a/r:llä: http://www.ebay.co.uk/itm/T3-T4-T04E...item1e8a4a50fc Sitten on esim. 2.8td ducaton hyrrät ja vitojen juuttuvasiipiset, tarkoitus ei ole siis rahaa polttaa vaan tehdä se kuuluisa hyvä ja halpa ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jätä kauppaan tuo kiinanhyrrä. Joku Holset HX35 pienehköllä pakopesällä ehkä?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
joskus laitoin 9000 saapin turbon hojoon joku garreeti se oli. heräs alhaalta.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
noista kiinan turboista puhutaan puolesta ja vastaan. Mulle tuli patrolliin kokeeksi nyt kiinalainen. Ja jos kestää,ees puolet uudesta garretista niin sehän on hintansa haukkunu. Ainakin ok laadukkaalta vaikutti mut pitemmällä aikavälillähän Se totuus selviää. Mielummin kuitenkin uus kiinan turbo kun 500tuhatta ajettu merkkihyrrä.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#5
|
|||
|
|||
![]()
minä ainakin olen ollut erittäin tyytyväinen 2H koneessa 61:sen pakosarjaan ja CT26 settiin. helppo "bolt-on" asennus, herää alhaalta ja muutenkin toimii.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
No skeptinen minäkin olin alkuunsa noista kiinanropelleista mutta foorumeja ympäri maailman seattuani tulin siihen tulokseen että voisi olla kokeilemisen arvoinen sikäli vain saisi varmuuden että herää järkevillä kierroksilla. Hintakin houkuttelee kun katsoo mitä vanhoista xxx km ajetuista pyydetään...
9000-saabista, mistä koneesta? tuossa olis kohtuu edukkaasti 2.0 tdi mazda6 juuttuvasiipinen turbo (melkein uusi) tarjolla, meniskö sellasen apumoottorin turbo woimakoneessa? Vähän informaatioähkyä pukkaa kun toiset laittaa rekan turboja ja toiset moottoripyörästä ja kaikilla toimii kuin unelma ![]() Taitaa kuitenkin tulla se hyrrä minkä joku jostain nurkan takaa syliin heittää, kaverillakin on ex-omistaja laittanut 2l koneseen hiluxiin t4 ar.82 garretin ja siinäkin saa 0.8 ahtoja kun ruuvaa pumppua tarpeeksi ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
+1
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mul o pajeros T04 sillä pienemmällä t3 jakoseen laippaan käypäsellä pakopuolella, olikohan .46ar ja ei herää ihan mun makuun... toki vakio pumppu ja max paineet täl hetkee 1,4bar! Jännä nähdä miten alkaa toimii isomman nestepään kanssa sit joskus ku sen kerkiää hankkia... toi turbo vois olla kohtuu toimiva siin cruiserin kutoskonees...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#9
|
||||
|
||||
![]()
aikoinan yksi hojo turbotettiin kiina hyrrä ct26 ja kyllä tuo tuntui toimivan. hinta oli jotain alle puolet siitä, mitä olisi saanut maksaa 500 000 ajetusta orkkiksesta
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Pistin tuossa yvtä tällaisiin turboihin liittyen,
http://www.wa-line.com/Performance%20Turbo/index.html Aika skeptinen kiinanturboja kohtaan olen ollut mutta ainakin Ausseissa käyttävät paljon noita ja onhan tuota Suomeenkin tuotu jo kauan. Pariakymmentä tuollaista hypistellyt,niistä kaikista yhdessä oli epäilyttävän reilu välys,hajosikin muutaman tuhat kilsan jälkeen mutta todennäköisesti olemattomien öljynpaineiden takia
__________________
http://www.cfline.fi/ |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Yks kaveri tos puheli et noi kiinaturbot on ihan hyviä ja toimivia kunhan ei osta sitä kaikkein halvinta... www.ahtoja.com kauppaa suomessa noita jotain kiinaturboja takuun kanssa...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#12
|
|||
|
|||
![]()
http://www.ebay.com/itm/TOYOTA-LANDC...91e44c&vxp=mtr
Tuossa ainakin olis suht edukas kiinan kopio ct-26 Kestävyydestä ei tiedä ennen kun kokeilee, mutta ainakin jo 8tkm kestänyt tommonen kiinan rebuilt kit. http://www.ebay.com/itm/Turbo-Repair...=item3ce3d4d1d |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Se tojotan orkkisturbon hinta olisi noin viisinkertainen kiinakopioon verrattuna jos orkkista enää saisi uutena. Siitä voi suhteuttaa että jos kestää keskimäärin 100tkm niin kannattaa. Vanhana ei kannata orkkistakaan ostaa, useamman käsissäni nähnyt joissa on laakeritila rungosta mennyt väljäksi. Ei tahdo olla oikein pitkäikäinen eikä oikein ole korjattavissa...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() valmistaja antaa ja yksi on tosiaan takuuseen vaihdettu. Saattaa olla halvempiakin kiinaturboja,tiedä niistä sitten..
__________________
http://www.cfline.fi/ |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Eikös pikkuholseteista se joku He 221 w oli aika pätevä peli jos haluaa alhaalta lähtevää? Pikkudieseleissäkin 2-2,5L on piisannut tuonne 300hv ja lähtee alhaalta mukaan. Isommassa varmaan on hereillä jo tyhjäkäynnin tuntumassa...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Kokeile he351ve eli esim 6.7 cumminssin vakioahdin. Joko mekaanisella tai sähkösellä ohjauksella. Ois kuule leuvaka peli, pakokaasujarrut saat samalla! Eikä ole kalliita käytettynä, ku porukka vaihtaa niit isompien ja tuplaturbojen tieltä pois. Mitä nyt pikasesti ebay:stä kattelin ~100-700 €. Mielestäni vois tulla aika toimiva + pumppu pajalle ni hauskuus ei loppus yläkierroksillakaan ?
![]() https://www.youtube.com/watch?v=S33IDPbQcck Viimeksi muokannut tdi : 10.07.2014 05:45 |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Isompiakin on kuorma-autoista saatavilla ihan kohtuu hintaan. Uudet maksaa vielä ehkä vähän liikaa. N 1000e normaali turboja kalliimpia, kun karkeesti hintoja kyselin. |
#20
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
HX35 8-blade: A/R- 0.89 Compressor inducer- 56mm,exducer- 83mm,Compressor trim-46 Turbine inducer- 69.5mm,exducer- 60mm,Turbine trim- 75 HX35 7-blade: A/R- 0.89 Compressor inducer-56mm,exducer- 76mm,Compressor trim- 54 Turbine inducer- 69.5mm,exducer- 60mm,Turbine trim- 75 Holset HE221W(HX27) Compressor Exducer: 60mm,Inducer: 43.5mm,52 trim Turbine Inducer: 53mm,Exducer: 45.7mm tämä saattais olla siellä välillä,http://www.cfline.net/turbo-380-p-1215.html KKR380 haulla kun googlettaa voi löytää kokemuksia noista
__________________
http://www.cfline.fi/ |
#21
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Täytyypäs paremmalla ajalla paneutua aiheeseen paremmin! Kiitoksia alustavasta informaatiosta ![]()
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#22
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
se oli kiinanturboja,eikä kestäny ku 7tkm...laakerit sökönä eikä saanu korjattua muuten kun vaihtamalla garretin sisukset. |
#23
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Tän he221w puoleen itsekkin kääntyisin ja tulen kääntymään omassa.
|
#25
|
|||
|
|||
![]()
Remmi. Remmi ja remmi.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hullu idea!! (Turbo Suzuki SJ410:iin) | japejun | Tekniikka & Jutustelu | 65 | 06.01.2014 01:22 |
Myyty HJ 60 turbo 6hlö pakettiauto. Nyt myös turbo otteessa. | Willhard | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 01.08.2013 20:13 |
hj 60:iin cd-soittimelle 12v virrat? | cruiser hj60 | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 10.11.2009 19:42 |
millä eväillä nissanin sd33:sta tehokas alhaalta vääntävä kone? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 24.02.2009 10:07 |
HJ 60:iin Turbotietoa???? | hoojii | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 04.11.2008 23:22 |