Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Alhaalta heräävä turbo 60:iin? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=125599)

Ouzi 08.07.2014 16:05

Alhaalta heräävä turbo 60:iin?
 
Eli mulle tuli hj60 pihaan ja tarvis jalostaa metsästysautokäyttöön.
Tulee 33" renkaat ja olen ymmärtänyt että melkoisen laiska niillä, metällä ei niin ripeä peli tarvitse ollakkaan mutta tolla saattaa tehdä pidempiäkin mettä-/kalareissuja pohjoseen ja lisäksi voima on kivaa. Haluaisin kuitenkin alhaalta heräävän turbon käytännön mukavuussyistä.
Kysymys onkin että onko sellasta turboa joka heräisi kivasti melko alhaalta eikä menisi heti tukkoon kirrosten edessä, kuitenkin melko kapea kierrosskaala koneessa.
Olen ajatellut kiinan t3/t4 garrettia, kokemuksia mahdollisesti?
Tälläisesta siis esim. pienellä a/r:llä: http://www.ebay.co.uk/itm/T3-T4-T04E...item1e8a4a50fc
Sitten on esim. 2.8td ducaton hyrrät ja vitojen juuttuvasiipiset, tarkoitus ei ole siis rahaa polttaa vaan tehdä se kuuluisa hyvä ja halpa :D

-MaTTi- 08.07.2014 19:53

Jätä kauppaan tuo kiinanhyrrä. Joku Holset HX35 pienehköllä pakopesällä ehkä?

toyota4x4 08.07.2014 19:54

joskus laitoin 9000 saapin turbon hojoon joku garreeti se oli. heräs alhaalta.

nalle00 08.07.2014 20:04

noista kiinan turboista puhutaan puolesta ja vastaan. Mulle tuli patrolliin kokeeksi nyt kiinalainen. Ja jos kestää,ees puolet uudesta garretista niin sehän on hintansa haukkunu. Ainakin ok laadukkaalta vaikutti mut pitemmällä aikavälillähän Se totuus selviää. Mielummin kuitenkin uus kiinan turbo kun 500tuhatta ajettu merkkihyrrä.

lepoantti 08.07.2014 20:06

minä ainakin olen ollut erittäin tyytyväinen 2H koneessa 61:sen pakosarjaan ja CT26 settiin. helppo "bolt-on" asennus, herää alhaalta ja muutenkin toimii.

Ouzi 08.07.2014 20:33

No skeptinen minäkin olin alkuunsa noista kiinanropelleista mutta foorumeja ympäri maailman seattuani tulin siihen tulokseen että voisi olla kokeilemisen arvoinen sikäli vain saisi varmuuden että herää järkevillä kierroksilla. Hintakin houkuttelee kun katsoo mitä vanhoista xxx km ajetuista pyydetään...

9000-saabista, mistä koneesta? tuossa olis kohtuu edukkaasti 2.0 tdi mazda6 juuttuvasiipinen turbo (melkein uusi) tarjolla, meniskö sellasen apumoottorin turbo woimakoneessa?
Vähän informaatioähkyä pukkaa kun toiset laittaa rekan turboja ja toiset moottoripyörästä ja kaikilla toimii kuin unelma :D

Taitaa kuitenkin tulla se hyrrä minkä joku jostain nurkan takaa syliin heittää, kaverillakin on ex-omistaja laittanut 2l koneseen hiluxiin t4 ar.82 garretin ja siinäkin saa 0.8 ahtoja kun ruuvaa pumppua tarpeeksi :p

pezq^ 08.07.2014 21:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti (Viesti 1144614)
minä ainakin olen ollut erittäin tyytyväinen 2H koneessa 61:sen pakosarjaan ja CT26 settiin. helppo "bolt-on" asennus, herää alhaalta ja muutenkin toimii.

+1

Hautalintu 09.07.2014 01:04

Mul o pajeros T04 sillä pienemmällä t3 jakoseen laippaan käypäsellä pakopuolella, olikohan .46ar ja ei herää ihan mun makuun... toki vakio pumppu ja max paineet täl hetkee 1,4bar! Jännä nähdä miten alkaa toimii isomman nestepään kanssa sit joskus ku sen kerkiää hankkia... toi turbo vois olla kohtuu toimiva siin cruiserin kutoskonees...

jame80 09.07.2014 01:23

aikoinan yksi hojo turbotettiin kiina hyrrä ct26 ja kyllä tuo tuntui toimivan. hinta oli jotain alle puolet siitä, mitä olisi saanut maksaa 500 000 ajetusta orkkiksesta

Mikael73 09.07.2014 09:14

Pistin tuossa yvtä tällaisiin turboihin liittyen,
http://www.wa-line.com/Performance%20Turbo/index.html
Aika skeptinen kiinanturboja kohtaan olen ollut mutta ainakin
Ausseissa käyttävät paljon noita ja onhan tuota Suomeenkin tuotu jo kauan. Pariakymmentä tuollaista hypistellyt,niistä kaikista yhdessä
oli epäilyttävän reilu välys,hajosikin muutaman tuhat kilsan jälkeen
mutta todennäköisesti olemattomien öljynpaineiden takia

Hautalintu 09.07.2014 11:43

Yks kaveri tos puheli et noi kiinaturbot on ihan hyviä ja toimivia kunhan ei osta sitä kaikkein halvinta... www.ahtoja.com kauppaa suomessa noita jotain kiinaturboja takuun kanssa...

PH75 09.07.2014 12:08

http://www.ebay.com/itm/TOYOTA-LANDC...91e44c&vxp=mtr
Tuossa ainakin olis suht edukas kiinan kopio ct-26 Kestävyydestä ei tiedä ennen kun kokeilee, mutta ainakin jo 8tkm kestänyt tommonen kiinan rebuilt kit.
http://www.ebay.com/itm/Turbo-Repair...=item3ce3d4d1d

Jappi 09.07.2014 12:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu (Viesti 1144732)
Yks kaveri tos puheli et noi kiinaturbot on ihan hyviä ja toimivia kunhan ei osta sitä kaikkein halvinta...

Yleensähän nuo haukkujat on tilanneet sen ~200$ kuulalaakeroidun garretin kopion ebaysta tms. Noista ns. perinteisistä liukulaakeroiduista ei ole kauheasti kuulunut pahoja puheita. Ja suomesta kun ostaa niin saa takuun.

Se tojotan orkkisturbon hinta olisi noin viisinkertainen kiinakopioon verrattuna jos orkkista enää saisi uutena. Siitä voi suhteuttaa että jos kestää keskimäärin 100tkm niin kannattaa.

Vanhana ei kannata orkkistakaan ostaa, useamman käsissäni nähnyt joissa on laakeritila rungosta mennyt väljäksi. Ei tahdo olla oikein pitkäikäinen eikä oikein ole korjattavissa...

Mikael73 09.07.2014 17:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu (Viesti 1144732)
Yks kaveri tos puheli et noi kiinaturbot on ihan hyviä ja toimivia kunhan ei osta sitä kaikkein halvinta... www.ahtoja.com kauppaa suomessa noita jotain kiinaturboja takuun kanssa...

Satun kauppaan noita samoja WRsarjan turboja :D ,vuoden takuun
valmistaja antaa ja yksi on tosiaan takuuseen vaihdettu.
Saattaa olla halvempiakin kiinaturboja,tiedä niistä sitten..

Hautalintu 09.07.2014 17:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikael73 (Viesti 1144780)
Satun kauppaan noita samoja WRsarjan turboja :D ,vuoden takuun
valmistaja antaa ja yksi on tosiaan takuuseen vaihdettu.
Saattaa olla halvempiakin kiinaturboja,tiedä niistä sitten..

No jumalauta, sittenhän osaatkin suositella mulle mallia joka olis kokoluokkaa hx27 ja hx35 väliltä! ;) tuohon pajeron 2,5l tdic koneen kupeeseen...

petr 09.07.2014 19:37

Eikös pikkuholseteista se joku He 221 w oli aika pätevä peli jos haluaa alhaalta lähtevää? Pikkudieseleissäkin 2-2,5L on piisannut tuonne 300hv ja lähtee alhaalta mukaan. Isommassa varmaan on hereillä jo tyhjäkäynnin tuntumassa...

tdi 10.07.2014 05:41

Kokeile he351ve eli esim 6.7 cumminssin vakioahdin. Joko mekaanisella tai sähkösellä ohjauksella. Ois kuule leuvaka peli, pakokaasujarrut saat samalla! Eikä ole kalliita käytettynä, ku porukka vaihtaa niit isompien ja tuplaturbojen tieltä pois. Mitä nyt pikasesti ebay:stä kattelin ~100-700 €. Mielestäni vois tulla aika toimiva + pumppu pajalle ni hauskuus ei loppus yläkierroksillakaan ? :rolleyes:

https://www.youtube.com/watch?v=S33IDPbQcck

HeikkiH 10.07.2014 09:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tdi (Viesti 1144906)
Kokeile he351ve eli esim 6.7 cumminssin vakioahdin. Joko mekaanisella tai sähkösellä ohjauksella. Ois kuule leuvaka peli, pakokaasujarrut saat samalla! Eikä ole kalliita käytettynä, ku porukka vaihtaa niit isompien ja tuplaturbojen tieltä pois. Mitä nyt pikasesti ebay:stä kattelin ~100-700 €. Mielestäni vois tulla aika toimiva + pumppu pajalle ni hauskuus ei loppus yläkierroksillakaan ? :rolleyes:

https://www.youtube.com/watch?v=S33IDPbQcck

Itekki olen himoinnu tuota HE351VE:tä kunhan turbon päivitys tulee ajankohtaiseksi. Yleismallinen ohjain k.o turbolle.

tdi 10.07.2014 11:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HeikkiH (Viesti 1144931)
Itekki olen himoinnu tuota HE351VE:tä kunhan turbon päivitys tulee ajankohtaiseksi. Yleismallinen ohjain k.o turbolle.

Joo kyllä ois kyl kokeilemisen arvosta ja suomessakin jonkunverran kokemusta. Ihan ok toimivat mersuissa. Ebays oli noit säätimiiki myynnissä ihan kohtuu hintaan :)
Isompiakin on kuorma-autoista saatavilla ihan kohtuu hintaan. Uudet maksaa vielä ehkä vähän liikaa. N 1000e normaali turboja kalliimpia, kun karkeesti hintoja kyselin.

Mikael73 10.07.2014 19:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu (Viesti 1144794)
No jumalauta, sittenhän osaatkin suositella mulle mallia joka olis kokoluokkaa hx27 ja hx35 väliltä! ;) tuohon pajeron 2,5l tdic koneen kupeeseen...

Noo,sikäli kun speksejä löysin,jos vertailee näin;
HX35 8-blade:
A/R- 0.89 Compressor inducer- 56mm,exducer- 83mm,Compressor trim-46
Turbine inducer- 69.5mm,exducer- 60mm,Turbine trim- 75
HX35 7-blade:
A/R- 0.89 Compressor inducer-56mm,exducer- 76mm,Compressor trim- 54
Turbine inducer- 69.5mm,exducer- 60mm,Turbine trim- 75
Holset HE221W(HX27)
Compressor Exducer: 60mm,Inducer: 43.5mm,52 trim
Turbine Inducer: 53mm,Exducer: 45.7mm

tämä saattais olla siellä välillä,http://www.cfline.net/turbo-380-p-1215.html
KKR380 haulla kun googlettaa voi löytää kokemuksia noista

Hautalintu 11.07.2014 02:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikael73 (Viesti 1145050)
Noo,sikäli kun speksejä löysin,jos vertailee näin;
HX35 8-blade:
A/R- 0.89 Compressor inducer- 56mm,exducer- 83mm,Compressor trim-46
Turbine inducer- 69.5mm,exducer- 60mm,Turbine trim- 75
HX35 7-blade:
A/R- 0.89 Compressor inducer-56mm,exducer- 76mm,Compressor trim- 54
Turbine inducer- 69.5mm,exducer- 60mm,Turbine trim- 75
Holset HE221W(HX27)
Compressor Exducer: 60mm,Inducer: 43.5mm,52 trim
Turbine Inducer: 53mm,Exducer: 45.7mm

tämä saattais olla siellä välillä,http://www.cfline.net/turbo-380-p-1215.html
KKR380 haulla kun googlettaa voi löytää kokemuksia noista


Täytyypäs paremmalla ajalla paneutua aiheeseen paremmin! Kiitoksia alustavasta informaatiosta :)

60lantikka 11.07.2014 20:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu (Viesti 1144671)
Mul o pajeros T04 sillä pienemmällä t3 jakoseen laippaan käypäsellä pakopuolella, olikohan .46ar ja ei herää ihan mun makuun... toki vakio pumppu ja max paineet täl hetkee 1,4bar! Jännä nähdä miten alkaa toimii isomman nestepään kanssa sit joskus ku sen kerkiää hankkia... toi turbo vois olla kohtuu toimiva siin cruiserin kutoskonees...

mulla oli 2h just samalla turbolls mut pako oli 0.63ar.61 pumpulla ja coolerilla lähti turbo 1500rpm ahtamaan ja kilo oli n.2100-2300rpm. penkissä tuli 148 heppaa mut syötöt oli niin pienellään että joutu mäkiin vaihtamaan 3 pesään.

se oli kiinanturboja,eikä kestäny ku 7tkm...laakerit sökönä eikä saanu korjattua muuten kun vaihtamalla garretin sisukset.

Hautalintu 12.07.2014 17:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 60lantikka (Viesti 1145259)
mulla oli 2h just samalla turbolls mut pako oli 0.63ar.61 pumpulla ja coolerilla lähti turbo 1500rpm ahtamaan ja kilo oli n.2100-2300rpm. penkissä tuli 148 heppaa mut syötöt oli niin pienellään että joutu mäkiin vaihtamaan 3 pesään.

se oli kiinanturboja,eikä kestäny ku 7tkm...laakerit sökönä eikä saanu korjattua muuten kun vaihtamalla garretin sisukset.

Mul o tos garretin turbiini ja sisukalut ja kiinakompura ja siipi tiesti samal sen sisään... ollu vissiin isompi toi kompura alkujaan ni vaihdettu hiukan pienempi tilalle..

Nall3 12.07.2014 17:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja petr (Viesti 1144815)
Eikös pikkuholseteista se joku He 221 w oli aika pätevä peli jos haluaa alhaalta lähtevää? Pikkudieseleissäkin 2-2,5L on piisannut tuonne 300hv ja lähtee alhaalta mukaan. Isommassa varmaan on hereillä jo tyhjäkäynnin tuntumassa...

Tän he221w puoleen itsekkin kääntyisin ja tulen kääntymään omassa.

Timoboy 13.07.2014 16:30

Remmi. Remmi ja remmi.


Sivu luotu: 09:45 (GMT +2).