![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() räikkä warni? ny saa sanoa mielipiteensäeli pistäkää ny mielipitenne tuosta laiteesta olen kuullut värkistä kehuja ja haukkuja kyseessä on virallisesti warn M8274-50 malli eli kannattaako tollanen hankkia suzukin keulalle vai ei?
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hommaa toinen räikkä kans varalle saman tien jos meinaat tosissa räikkää kayttää.Viime vuannahan joka kisassa saatiin räikkä jollain lailla hajalle. Enään ei siitä ainakaan veto hypi pois päältä kun on lukitu pysyvästi veto päälle.Taita seuraavaksi mennä kaippa koko koppa hajalle kun muut paikat ei anna periksi.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
mulla on edessä ja takana räikät, vanhoja kun mitkä,auto painaa noin 2.7tonnia kuskin kanssa,akkuina on 55a optimat ja iso laturi,vinssit on 24v kyllä noilla on kiskottu 6x6 mäyris volvojakin irti ilman pylpyrää ja mitään ei oo koskaan hajonnut vinssatessa.ja vetää aika kiitettävästi tota tonni keijua,taka vinssissä on warnin oma museo moottori ja edessä Abt 10000 moottori.
eli Ostakaa ihmeessä. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ku joku kehuu että uudet olis joteski huanompii ku vanhat jeesuksen aikaiset. Eli onko kellään kokemuksii nimenomaan uusista vehkeistä.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
hyvin on toi kanssa kestänyt vinssailla safareita suomessa ja venäjällä sekä suunnistus kisoja ja ei mikään keijukainen tollanen volvokaan ole. Viimeksi muokannut tapsa4x4 : 22.01.2009 22:28 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Harbor Cruiserit nyt ottaa ja lopettaa sen jännäämisen. Räikkä keulalle ja suohon.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
onko villellä orkkis moottori ja relepoksi räikässä ? sain joskus sen käsityksen että just toi moottori ja releet olis warnin heikkoudet
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#8
|
||||
|
||||
![]()
on alkuperäiset ja hyvin on toimineet.24volttinen on malliltaan.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
spekseissäkin 12 vs 24 on kohtalainen ero
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän 24v vinssi on siitä yliveto että virrat on heti puolet pienempiä.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on 2006 atlokilta ostettu custon räikkä. mekaanisesti vinssi on toiminut hyvin mutta warnin industrial rele ja xp:n moottori tykkäsvät kyttyrää kun auto seisoi koskematta 2kk ladogan uittamisen jälkeen. Molemmissa vettä sisällä ja hapettumat sen mukaiset. Molemmat kyllä sain elvytettyä käyttöön mutta vain välttävästi.
Tiivistäkää het uutena moottori ja relepoxi oikeasti veden pitäviksi. Superwinchin/comeupin umpinainen relepoxi on huomattavasti edullisempi ku warnilainen. Hiilisillan seutu vois olla hyvä käsitellä jollain sähkörasvalla ettei hiilet jumita ja jouset ruostu. Ja mikä tärkeintä, räikkä on vain 8000lbs vinssi eli yhtälailla sitä ei parane ylikuormittaa tai se hajoaa kuten mikä vaan vinssi. Vaikka 24v räikkä on kestänyt villen volvossa jne niin minusta se on alamittainen niin painavaan autoon ja kestäminen on osittain järkevän käytön/hyvän tuurin sekoitusta. Eli uskallan suositella räikkää suskaan, just oikean kokoinen ja nopeudesta en enää itse ole juurikaan valmis tinkimään. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ja vaikuttaako toi 6hp moottori paljonkin suoritukseen ei nääs valmistajan mukaan isommalla kuormituksella enään normi räikkä vauhdilla hurmaa vertailen noita lukuja tuohon meidän comeup 9,5:seen hinnottelun puolesta, ekaks hankkii uuden räikän ja siihen tehokkaan moottorin tuo lysti maksaa äkkiä 2000 entä mitä atlok sanoo jos ekassa kisassa repii isolla moottorilla ton vinssin paskaks (koska meidän tapauksessa toi järkevä käyttö on hallusinaatiota) onko tuo sitten sen arvoista?
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti Viimeksi muokannut Kankku : 23.01.2009 10:47 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
XP: n mootorilla ei räikällä ole takuuta.Kun ei ole tehdas asenteinen Atlokilla kerrottu noin. Kestihän mulla toi XP:n moottori reippaan vuoden ja raikkä hajos parikertaa siinä ajassa jarrupakka lenti pois ja pakan akseli poikki ohennus kohdastaan.Kauppas ne Atlokilla XP:n mootorilla että kyllä kestää.Mun perustelujen jälkeen ei kaupattukaan.
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Joo tohon räikään kannattaa heti tehdä jarruun se muutos että poraa akselinpäähän m8 kierteen ja laittaa jarrupakan sokan päälle kupin pultilla joka estää sokan leviämisen ja irtoamisen. Pääakselin heikkouden taitaa saada pois vain gigglepinin akselilla jossa ei ole heikentävää uraa. Valitettavan kallis vaan tuo mutta siinä onkin sitten jo vakiona tuo akselipään m8 kierre pultille.
http://www.gigglepin4x4.net/8274/mainshaft.htm Mulla on nyt bertassa 24v uusi räikkä keulalla ja saa nähdä miten kestää 2000++kg painosessa autossa safari ja suunnistuskäytössä. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#16
|
||||
|
||||
![]()
12V nopeuteen liittyen. Eikös yleensä kovat vedot max. kuormituksella ole vain joitakin metrejä kun yleensä suossa tai mutaspoorissa vinssi vaan nytkäisee autoa liikkeelle ja pitää liikettä yllä. Mun mielestä ainakin iso osa vinssauksista on vaan tällaisa pieniä avustuksia jos ei auto etene tai on vaikka vaan rengas sopivasti kannon tai juuren takana. Muta/suovinssauksissa räikkä pitää köyden kireänä koko ajan vaikka auto välillä itsekkin nappais pitoa metrin tai parin verran. Normi vinssillähän olis tossa vaiheessa köysi löysänä ja auto jää uudestaan kiinni kun vinssi kelaa löysää narua hissukseen taas kireämmälle. Itse ajattelin myös siltä kantilta että tulis vinssattua helpommin kun se käy nopeammin ja kivuttomammin joka taas saattais säästää vetareita ja murroksia. Moottorilla köyttä kun ajaa ulos niin se tulee ihan hyvä vauhtia ja ei tarvi sitten vapauttimien kansa ihmetellä.
En jaksa uskoa että Suzukilla sais räikkää helposti rikki. Onkohan kukaan sitä edes rikkonut Suzukin kanssa, siis mekaaniselta puoleltaan? Vesihän on mun käsittääkseni kaikkien vinssien elektroniikalle yhtä huono asia niin se ei ole vika vaan ominaisuus. Marko |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Käytännössä testattu 07-itsenäisyyspäivän venäjän reissulla: mun räikkä pylpyrällä ja tojota4x4:n comeup 9,5 suoralla vedolla samaa autoa vetämässä rintarinnan niin comeuppi kerkes mukaan vain muutaman kerran kun veto oli kovimmillaan.
Mainosmielessä tehtaat voi lupailla mitä vaan mutta käytännössä räikkää ei vielä päihitä kuin speciaali hydraulivinssit. |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Ja oikeen tarkasti ku ny ajattelen , niin herää kysymys että mikä on toi custom malli. Onko se ihan tehtaan tekele vaiko kenties tsadilaisen alan kaupan oma kehittelemä versiio? Tyhmä kun oon ni pitää paljon kysellä.
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#20
|
|||
|
|||
![]()
Kyl te ootte sekaisin. :-)
Vaikka tärkeintä ei ole voitto vaan murska voitto, niin tarviitteko te todella muka räikkää? Jos me luvataan broidin kanssa vähän himmailla niin voitte käyttää nekin rahat tico ticoon!? -sami- |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Pistetään nyt omat kommentit. Nää on ihan samat jotka olen jo ilmaissut Petelle suullisesti.
Mulla on ollu Läjässä 20v vanha räikkä paikalla vuoden verran. 90% kisoissa olleista vedoista ollaan vedetty suoraan ilman pylpyrää. Kun "naputus" eli kliklik- ääni käy harvaksi niin pylpyrän laittamalla väliin voi vetää huoletta kohtuullisella nopeudella niin että suopenkka kasvaa konepellin päällä ja loppujenlopuksi suopenkka tulee ihan tuulilasiin saakka. Akkuina 2x sininen 75ah Optima vakiolaturilla ja kertaakaan ei loppunut sähkö kesken. Läjän paino kisakunnossa 2200kg, sisältää varaboggerin katolla. Kommentteja viesteihin: Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
=> Mun mielestä räikkä on paras vaihtoehto Suzukin kokoisen auton vinssiksi. Itseä askaruttaisi Teidän tilanteessa noi uusien Räikkien laatureklamaatiot joita on kuulemma useita. |
#22
|
||||
|
||||
![]()
No toihan kuulostaa jo lupaavalta. Tohon tico ticoon tarttis kyl enämpi panostaa ku tuntuu välil jo liian totiselt touhult.
|
#23
|
|||
|
|||
![]()
Ostettiin räikkä 80-luvulla ja maksoi silloin 5000,- finnismarkkaa. Sen jälkeen on surutta kuritettu suossa ja kivillä niin että usein on sytytys alkanut pätkimään Rangessa. On myös
uitettu vedessä ja välillä jouduttu vinssailemaankin. Vielä ei ole katsottu vinssin sisälle kun on toiminut moitteettomasti. Alkaa tuntumaan ettei se niin kallis ollutkaan. Patentoitu Range |
#24
|
||||
|
||||
![]()
laittakaas kuvia esille kuinka ootte istuttanu räikän suikan keulalle
puhut vähän mutta asiaa |
#25
|
||||
|
||||
![]()
Samoin
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
MITÄ MIES EI KOSKAAN SAISI SANOA | MäIte | Jokes | 2 | 05.04.2011 16:21 |
Ostetaan Räikkä Warn 12v | jonetzu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 10.12.2008 06:43 |
O:Räikkä Warn/osia | tapsa4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 24.12.2007 14:04 |
Räikkä Warniin moottoria | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 03.06.2007 20:40 |
Tuosta vois jo sanoa että on VOIMAA | piippu | Linkit | 2 | 05.10.2006 20:30 |