Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.01.2009, 14:41
jampeli:n Avatar
jampeli jampeli ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.08.06
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 788
Perusasetus

Vihree Suzuki projekti (1.9TD)


Suzuki Sj410 on ollut projektina hetken aikaa.

Ostokunnossa. Muutaman kerran käytiin metsässä vakiokuntoisena ja todettiin että sehän on ihan hirveä laitos Sitten tehtiin vakioakseleihin soa ja taas käytiin metsässä ja meni pikkasen paremmin mutta kyyti oli kamalaa ja kone voimaton välityksistä puhumattakaan.



Seuraavaksi tein isommille renkaille tilaa ja palkkihelmat . Aika paljon sai pohjaakin paikkailla yms.




Keksin myös että hj-60 akselit olisi hyvät suzukin alle niin ei sitten kaadu niin herkästi ja kestääkin jotain.



Etuakseli siirtyi 7cm edemmäksi.


Etupää kolmiotukivarrella. Taka-akseli tuli aluksi lehijousilla mutta muutetaan ehkä myöhemmin.


Panhardtti . Toisessa päässä suikan lehtijousen pusla ja toisessa työntövarrenpää.


Putket tuli 60mm 4mm seinämällä.


Tuon palkin kiinnitystä runkoon joutuu ilmeisesti vielä vahvistaan ettei repee hitsisaumojen vierestä?


Alkuperäinen kone ja päävaihteistokin on jo hukattu ja tilalle tulee jotain muuta.


Viimeksi muokannut jampeli : 11.10.2011 18:11
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.02.2009, 15:08
jampeli:n Avatar
jampeli jampeli ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.08.06
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 788
Perusasetus

Pientä etupään testailua. Jouset on Fiat 127n ja ne on päistä kiinni vaijerilukoilla.

Laskee sopivalle korkeudelle kun saa tekniikkaa paikalleen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.02.2009, 18:37
TeamEetu:n Avatar
TeamEetu TeamEetu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.10.05
Sijainti: Orivesi
Viestit: 254
Perusasetus

Hienon näköstä. Olen suunitellu omalle suzukille samaa alustaa. oletko mitä renkaita ajatellut pistää alle?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.02.2009, 18:52
jampeli:n Avatar
jampeli jampeli ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.08.06
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 788
Perusasetus

Mittailin että 38.5 pitäisi ainakin mahtua pyöriin vielä hyvin sisäänjoustossakin , mutta täytyy vielä miettiä mitkä laittaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.02.2009, 18:55
Kimpsu:n Avatar
Kimpsu Kimpsu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.01.08
Sijainti: Tornio
Viestit: 517
Perusasetus

Minkä koneen meinasit istuttaa keulille?
Ite laitoin takaveto Isuzun 2.2 Dieselin ja saman paketin vaihteiston niin tuli tosihyvät välitykset vakio jakolaatikon kanssa.
Saman tapasen alustan rakentelin kanssa, iskareita vaille valmis alkas oleen.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=51840
Tuossa on rojektilinkki minun "Izukista"
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!"

Aina ei voi voittaa,......
Ei edes joka kerta
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.02.2009, 18:56
jampeli:n Avatar
jampeli jampeli ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.08.06
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 788
Perusasetus

Keulille muuten tulossa etuvetosen Corollan 1.3 12v kone+laatikko. Pitäisi ainakin välitykset tulla tarpeeksi pienet.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.02.2009, 19:05
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jampeli Näytä viesti
Keulille muuten tulossa etuvetosen Corollan 1.3 12v kone+laatikko. Pitäisi ainakin välitykset tulla tarpeeksi pienet.
Eli sulle tulee ilmeisestikin sillä periatteella kuin mulla oli tuossa vitarassa mutten vaan kerennyt ajaa metriäkään kun lähti lapasesta homma mutta suosittelisin kyllä camryn konetta niin olis ruutia ja vääntöä huomattavasti enämpi mutta sulla imeisesti on tuollainen corollan motti jääny nurkkiin ni sen takiako se?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.02.2009, 21:27
Jarcca:n Avatar
Jarcca Jarcca ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.03.05
Sijainti: Kouvola
Viestit: 627
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jampeli Näytä viesti
Mittailin että 38.5 pitäisi ainakin mahtua pyöriin vielä hyvin sisäänjoustossakin , mutta täytyy vielä miettiä mitkä laittaa.
Taidat aika paljon rajoittaa joustoja tai ei sittenkään niin hyvin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.02.2009, 07:37
jampeli:n Avatar
jampeli jampeli ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.08.06
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 788
Perusasetus

Täytyy koittaa renkaita sitten käytännössä. Pienemmilläkin gummeilla varmasti etenee jotenkin.

Etuvetosen vaihdelaatikosta hitsataa tasauspyörästö lukkoon ja vetarilta vedetään veto jakikseen.
Camryn 2litranen ruuttakone kävi pihassa ihmettelemässä ja totesin liian isoksi ja työlääksi suzukiin.
Autoa rakennetaan vain halvaksi hupilaitteeksi joka pitäisi saada pikaisesti ajokuntoon ja
jos 1.3sen 75hv ei riitä niin sitten kone myöhemmin vaihtoon.
On se ainakin puolet kevyempi kone.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.02.2009, 13:32
jake74 jake74 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: ii/haukipudas
Viestit: 117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jampeli Näytä viesti
Camryn 2litranen ruuttakone kävi pihassa ihmettelemässä ja totesin liian isoksi ja työlääksi suzukiin.
mikä siinä ois ollut työlästä?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.02.2009, 17:03
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.729
Perusasetus

vastaan jampelin puolesta, että tulipelli olis pitäny siirtää kun jakaja on kannen päässä. ja takaa kaikki lämppärin kennot yms pois,
ja se sähköjen miettiminen, pensapumppu. ja oli se konepakettikin aika levee ja korkee sen etuvedon laatikon kans, ja starttikin oli typerästi siinä lootan päällä tiellä.
se kone kyllä tuntu aika arjyltä nyky autoihin verraten. olis tullu siitäkin taas sellanen pähkinän särkijä. siitä on jo jampelilla kokemusta mitä tapahtuu vaihdelaatikoille jos kone teho nelinkertaistuu....
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.02.2009, 18:17
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
vastaan jampelin puolesta, että tulipelli olis pitäny siirtää kun jakaja on kannen päässä. ja takaa kaikki lämppärin kennot yms pois,
ja se sähköjen miettiminen, pensapumppu. ja oli se konepakettikin aika levee ja korkee sen etuvedon laatikon kans, ja starttikin oli typerästi siinä lootan päällä tiellä.
se kone kyllä tuntu aika arjyltä nyky autoihin verraten. olis tullu siitäkin taas sellanen pähkinän särkijä. siitä on jo jampelilla kokemusta mitä tapahtuu vaihdelaatikoille jos kone teho nelinkertaistuu....
Vitaraan meni oikeinkin hyvin kun antoi rälläkän hetken laulaa tuollainen camryn 3sfe kun mahtui sinne 12ht.kin ja jos camryn 3sfe olis tuntunu mopolta oishan sinne menny sitten heittämällä 3sge celicasta niin ja jos sekään ei olis riittäny niin 3sgte olis korjannu sen tilanteen jaheittämällä sekin muuten mutta turbon tilasta ei aavistusta kylläkään...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.02.2009, 18:20
jake74 jake74 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: ii/haukipudas
Viestit: 117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
vastaan jampelin puolesta, että tulipelli olis pitäny siirtää kun jakaja on kannen päässä. ja takaa kaikki lämppärin kennot yms pois,
ja se sähköjen miettiminen, pensapumppu. ja oli se konepakettikin aika levee ja korkee sen etuvedon laatikon kans, ja starttikin oli typerästi siinä lootan päällä tiellä.
tuohan on järjestely kysymys
on noita tehty takaveto asennuksena jo montaki
tossa on mun auto KE70 corolla ja 3S-FE kone esim.

http://img156.imageshack.us/my.php?i...okuu001fo0.jpg
http://img156.imageshack.us/my.php?i...okuu005fi4.jpg

Viimeksi muokannut jake74 : 02.02.2009 18:24
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.02.2009, 18:28
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

ei olisi ensimmäinen pikkukone toi corollan 1.3 mistä toi naapuri löytää riittävän tehon....

Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 21.02.2009, 16:12
jampeli:n Avatar
jampeli jampeli ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.08.06
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 788
Perusasetus

Ei ole paljoakaan tapahtunut vähään aikaan kun on ollut keuhkokuume ja korvatulehdus molemmis korvis. Tänään sai kuitenkin ohjausta vähän valmiiksi.
Ohjaustehostin ja high steer ohjausvarret. Kardaanin sovitepalatkin on valmiina.

Simpukan kääntövarresta tuli niin lyhyt että joutu laittaan raidetankoon ohjausvarsi kiinni että kääntyy täydet. Tuli kuitenkin hyvä.






Navat pitäisi vielä kääntää.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 21.02.2009, 18:10
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

High steer ohjausvarret kun vaihoit niin vanhat jäi ylimääräisiksi ? Kiinostaisko vaihto toyotan ohjaus / rairetankoon ?
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 22.02.2009, 20:33
jiikoo jiikoo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.01.08
Sijainti: vihtijärvi
Viestit: 99
Thumbs up

projekti


ajan ja miettimisen kanssa tulee hyvä suikka
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 04.03.2009, 21:21
jampeli:n Avatar
jampeli jampeli ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.08.06
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 788
Perusasetus

Kone paikoillaan. Tasauspyörästö kempattuna.

Huonoja kuvia.



Vaihteistojen välisestä akselista tuli aika pitkä ,73 cm


Tänään tuli sitten ensimmäiset testiajot suoritettua. On se kyllä aika kamala ajaa noilla olkatapin asennoilla ja ilman iskareita. Vaihteet tuntuu ihan sopivilta , nopeen puolen nelosella menee jotakuinkin samaa vauhtia kuin normi henkilöauto ykkösellä. Hidas puoli onkin sitten hidas.
Rumakin vielä:


Vielä on paljon hommaa mutta on sentään jo ajokuntoinen.

Viimeksi muokannut jampeli : 04.03.2009 22:32
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 05.03.2009, 10:01
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

Minkälaisen vaihdekeppi systeemin rakentelit?
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 05.03.2009, 13:10
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Joko Pääsiäiseksi nipussa sen verran,että nähdään tosi toimissa Ranchin perinteisellä ajopäivällä?
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 05.03.2009, 18:02
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Joko Pääsiäiseksi nipussa sen verran,että nähdään tosi toimissa Ranchin perinteisellä ajopäivällä?
Voi ollakin ,mutta on siinä vielä pirusti hommaa ja kaikkee säätämistä eikä kyllä taida olla maastorenkaitakaan siihen mennessä kun ei budjetti tahdo antaa myöden.

Vaihdekeppivivustot tuli corollasta vaijereineen päivineen.Oli helppo laittaa kun on vaijerilla.
Illalla tulee kuvia kunhan pääsee eka töistä pois.

Jos joku osaa kytkeä corollan laturin niin apua kaivattais. Latausjohto menee akulle ja sitten on 3 johtonen liitin josta yksi menee myös suoraan akulle, jäljelle jää ohkanen musta johto ja paksumpi keltainen ,mihkä ne? ,toinen ilmeisesti merkkivalolle?
Laturi on Ilmeisesti kuitenkin sisäisellä säätimellä?
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 05.03.2009, 20:11
jake74 jake74 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: ii/haukipudas
Viestit: 117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti

Jos joku osaa kytkeä corollan laturin niin apua kaivattais. Latausjohto menee akulle ja sitten on 3 johtonen liitin josta yksi menee myös suoraan akulle, jäljelle jää ohkanen musta johto ja paksumpi keltainen ,mihkä ne? ,toinen ilmeisesti merkkivalolle?
Laturi on Ilmeisesti kuitenkin sisäisellä säätimellä?
onko se mistä corollasta?
ite oon kytkenyt 2E moottorin laturin dx corollaa ja siittä on kytkentäkaaviot fintoysin sivuilla. pitää ettiä ne ku ne on muistaakseni kerhon sisäpiirin sivuilla ni et nää niitä.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 05.03.2009, 20:18
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

On juurikin tuo 2E moottori.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 05.03.2009, 21:52
jampeli:n Avatar
jampeli jampeli ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.08.06
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 788
Perusasetus

Etuiskarit paikoilleen. Iskarit on Ford sierra xr4 tai joku sellanen kaasuiskarit ja liikevaraa on 25cm.



Siinä vaihdekeppisysteemi ,ihan vaan hitsasin sen kiinni tuohon.


Kardaanin välilaippa


Pakoputki ja ruosteista pohjaa

Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 05.03.2009, 23:00
jake74 jake74 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: ii/haukipudas
Viestit: 117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jake74 Näytä viesti
onko se mistä corollasta?
ite oon kytkenyt 2E moottorin laturin dx corollaa ja siittä on kytkentäkaaviot fintoysin sivuilla. pitää ettiä ne ku ne on muistaakseni kerhon sisäpiirin sivuilla ni et nää niitä.
löysin tälläsen kaavion

S
_
IG | |L tämä siis johtojen puolelta katsottuna, ei liittimien.

S=jännitteen säädin, suoraan akkuun tai main relaylle
IG= heräte
L= latauksen merkkivalo
mutterin alle tuleva johto kans akkuun.

merkkivalo kytkentään näin. latausvalon "kautta" kytketään virta tuohon ällään, eli virtalukolta virta lampulle ja "maadoitus" laturin kautta.

takista onko sun laturissa tuo liittimien nasta järjestys sama. joisaki toyotan latureihin on tarralappuun laitettu nasta järjestys.

2E laturissa on sisäinen säädin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzuki projekti (Uutta konetta?? Flippikeula? ja purettu..) fopa Maasturiprojektit 215 02.04.2013 21:08
Myydään Suzuki Sj Projekti Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 20.09.2008 21:41
vihree vessa eli 1973 Range Rover sippis Maasturiprojektit 24 07.04.2008 09:31
Suzuki projekti ZeiZei Linkit 5 04.06.2004 15:44
M: Suzuki projekti uni O/M/V Muut 0 18.03.2004 21:35


Sivu luotu: 22:49 (GMT +2).