![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Gen1 pajeron kitkalukollisen taka-akselin kempitys/tönkötys??Nyt jos ois jollain tarkassa muistissa miten on tehny kyseisestä akselista ''tönkön'' Vois auttaa tietämätöntä.. Tarkat ohjeet kempityksestä tai kitkalukon muuntamisesta ns tönköksi . Ja mielellään rautalangasta vääntämällä kiitos!!
|
#2
|
||||
|
||||
![]() kitkalukko
Moi eikos sulle kitkalukon kiristus sopii,omalla pajerolla lisattu molemmin puolin 0,7mm peltilevyt,ja toimi maastossa aika hyvin
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei kannata suinpäin mennä hitsaamaan, ainakaan jos auto jokapäiväisessä ajossa. Mieluummin "kiristää" kitkalukkoa, niin saa palautettua ennalleen jos alkaa kaduttamaan. Emännälle kun ostettiin pajero missä oli lukko kiristetty käytännössä 100%.seksi, niin oli aika kankea ja julma ajettava asfaltilla. Pahaa teki kaupanpihallakin tehdä hiukan jyrkempiä käännöksiä, ja takana jousipakoissa lehdet joka päivä eritavalla sikin soki. Palautin perän alkuperäiseen uskoon...tai siis otin varaosa naperosta välityksen, niin tuli ihan eri autoksi, tosin metsä ominaisuudet tietty heikkeni.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Oiskos niitä kiristys ohjeita? : ) Lähinnä niitä haeskelen ja miten kiristys on toteutettu.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Itseäkin kiinnostaisi tietää takaperän lukon kiristys, mitä kaikkea joutuu purkaa ja miten shimmi lisätään ja mihin. Ei kovin paljoa lukko kiristy takana tällä hetkellä, toimii mutta heikosti, eikös ton joku n. 25% tarraava pitäisi uutena olla?
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Shimmit pannaan sinne kitkapakkaan sekaan vaan,itsellä 2kpl 1mm shimmejä ja rikat käännetty väärinpäin. Kauaahan se tiukattu lukko ei asvaltti ajoa kestä,tuli se huomattua. Seuraavaksi itsellä sulaa puikko tasauspyörästöön
![]() Ihan ekana sinne perään kannattaa kokeilla kuitenkin vaihtaa öljyt,ja oikeat LSD öljyt jos haluaa että lukko kestää pidempään.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#7
|
||||
|
||||
![]() kitkalukko
Moi,tosi on,jos pajero on jokapäiväkäytossa niin kemppia taakse ei kannata laitta,väänta niin helvetisti,oman pajerossa on molemmissa akselissa kiristetut kitkalukot,olen noiden kitkalukkojen kanssa tapellut pari vuotta,purkat murikan ja teraslevy 07 -1,0 mm viimeisen levyn taakse, sitten LSD öljylla levyt paikalle,mutta ei kuivana, vaan öljya joka levyn välin ,multa voi saada lukkoperäöljya GL5 lisäainella 10e litra.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tiedä kyllä kitkalukon periaatteen ja öljytarpeen.. Haen ohjeita kitkalukon kiristykseen en öljyn vaihtoon kiitos vain.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta karkeasti se menee näin,perä ylös,rummut irti,käsijarruvaijerit irti,vetoakselit irti,ovat kiinni niillä neljällä pultilla jotka näkyvät akselissa sisäpuolella nykäise vetarit ulos ja ota murikka irti. Seuraavaksi kun murikka on lattialla/pyödällä ota laakerien säätömutterien lukitukset irti,löysää laakeripukkeja vähän ja pyöritä säätömutterit irti. Tämän jälkeen irroita laakeripukit ja laakeri koolit ,älä sekoita kooleja. Nyt on sitten välitys kädessä,siitä pulttaat lautaspyörän irti,lautaspyörää voi joutua vähän koputtelemaan että lähtee irti. Lautaspyörän alta paljastuu 4kpl ristipää uppokanta ruuveja,ne irti niin murikka halkeaa jolloinka pääset käsiksi kitkapakkoihin ja tasauspyöriin. Toivottavasti tästä on edes jotain apua
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia nyt alkaa olla ohjeet kohdallaan tällaisia ohjeita hakusessa! Ja jos jollain vielä jotain tarkennettavaa tai jotain niksejä niin saa kertoa..
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Mites nuo shimmilevyt kannattaa tehdä? mietin et onko se mitta miten millilleen et ottaako tuosta kitkalevystä mallin ihan piirtämällä vai pitäskö viedä jonnekkiin metallialan virmaan malli ja teetättää plasmalla vai voiko tollasen yhden levyn ottaa esim toisesta murikasta vai meneekö liian napakaks vai saako ees kasaa.
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Ja löytyskö nuhapumpulta vastaavaa tietoo etuakselista kun ois tarkotus laittaa etuakseliin kaiserlukko kuhan rahatilanne korjautuu. Niin vastaavat tiedot ja kuvat ois tervetulleita. Ja onko kenelläkään kokemusta kyseisestä lukosta tekeekö mitään?? Ja jos jollain joutavaa kaiser lukkoa käytettyä 7,25'' perään niin tarjota saa.. tai tiukattua tai kempattua taka murikkaa niin tarjota saa...
|
#13
|
||||
|
||||
![]() kitkalukko
Moi,ei ma sulle midän öljynvaihtosta kirjoitanut ,jos periaate selvä sitten tiedät itsekin et pida purka,teknikasta pidas päälekatsottavana näke miten aukea,ei see nyyd midan raketitieto ole
|
#14
|
||||
|
||||
![]() kitkalukko
Moi,onks pajerossa olemassa 7,25 välitysta
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
7,25'' eli 7,25 tuuman etuperään on saatavissa kaiser lukko välityksistä en ole puhut mitään! Ja eise perän purku varmaan mitään raketti tietoutta ole mutta en ole ikinä aukassut joten ajattelin kysyä neuvoa ja kiitos nuhapumpun sain sitä. Jos kysyn tarkkoja ohjeita niin minua ei kiinnosta että mitä kukakin on omalle autolleen tehnyt vaan MITEN!
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos torjut kaiken muun neuvon kuin mitä kysyt niin lopulta kukaan ei jaksa kirjoitella sinun kysymyksiin. Ja kuitenkin kerrot, että et ole koskaan aukaissut perää, muttet halua ottaa vastaan neuvoa kasaamisesta öljyn kanssa. Näin ystävällisenä neuvona ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Viimeksi muokannut Nikuzai : 10.10.2013 19:43 |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mites kun itelläni on semmonen käsitys ja saatan olla oikeessa : D että kun kitkalukolliseen perään laitetaan tavan öljyt niin kitka lisääntyy ja lukko pitää koska LS lisäaine lisää luistoa. Niin meneekö se kitkalukko paskaks jos ajelee mettä käytössä tavan öljyllä?? |
#18
|
||||
|
||||
![]() kitkalukko
Moi,ei see paskaaksi mene mutta ei vaan toimi
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
oikealla öljylla saa kaikki neli vetäman
|
#20
|
|||
|
|||
![]()
Tai ostaa toyotan.
|
#21
|
||||
|
||||
![]()
Ei sekään kauaa toimi.
![]() ![]() ![]() |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Olen vain joskus kuullut puhuttavan että on ajettu normi öljyllä kitkallisella perällä ja lukko on pitänyt tosi hyvin mutta vähän ajan kuluttua ei enää ollenkaan että onko sit levyt vahingoittunut. mutta liekkö totta. koska Ls lisäaine lisää luistoa ei kitkaa. Näin olen ymmärtänyt.
|
#23
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Niin MUTTA vetareita saa uusii 4x4 vetosia pajeroita ei ![]() Viimeksi muokannut Pjuustinen : 10.10.2013 20:16 |
#24
|
||||
|
||||
![]() kitkalukko
kaikkia voi puhua ,mutta oikeat öljyt pidä sittenkin olla,jumalauta,osko mua mulla on kokemusta ja olen pärjanyt aika hyvin maastossa nii viron mudassa kiun suomen kivilla
|
#25
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mut joo nyt pitää lopettaa turhat jorinat että tule kenellekkään paha mieli. Noihin kysymyksiin jos löytys joltain tietäjältä vastaus niin pajero mies hiljenee mutta vain hetkeksi. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Taka-akselin kolmilinkki | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.04.2010 16:12 |
Pajeron taka-akselin pyöränlaakerit | maakari | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.03.2010 15:16 |
pajeron taka-akselin välitys | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 29.05.2007 20:06 | |
M: Pajero gen1 taka- ja etupuskuri | Flugfiske | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 29.09.2006 13:32 |
Taka-akselin tuenta? | sds500 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 10.01.2006 22:03 |