![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() LumirenkaatVarmaan tästäkin on jo keskusteltu, mutta en löytänyt haulla. Kumpi kuvio toimii umpilumella paremmin, mud terrain vai all terrain? Ei ihan ajankohtainen kysymýs, mutta uudet renkaat pitäis ostaa kohtapuolin ja hyvät lumiominaisuudet on ykkösasia. Uudet BF:n Mud terrainit on vissiin ihan hyvät lumessa?
__________________
Salon Seudun Offroad Ry |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on ajossa fediman kopio mudterrain km2:sta. Minusta ei ole niin hyvät lumessa kuin fedima extreme evolutionit oli. Insat samalla kuviolla on kanssa ihan hyvät. All terrainit ei ole talvikumeista parhaasta päästä..
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Altsikat ei oo hyviä missään. Mud-Terrainit on ok, ku tökkii riittävästi nastoja.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
ostin ensi talveksi Good year Wrangler dura track:it, ja nimenomaan sen takia, että pitäis paremmin lumihangessa kuin Hakkapeliitta LT.
Toki Mud terrain vois olla vielä parempi, mutta tulee niin paljon maantieajoa että ostin halvemman/Talvirenkaan. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos jostain löytys edullisesti, niin ostaisin hdj-80 kesärenkaaksi uudet BFG:n 265/75-16 all terrainit (kestää aikamoisen määrän kilometrejä, ja ominaisuudet riittää minulle) Mutta jos lumipito on kaiken tärkein, niin Bokkeri paljon parempi kaivamaan lumessa, kuin mutterrain ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vaan boggeri ei oo lumessa muuten kovin hyvä olemattoman sivuttaispidon takia. ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
On itse Kumho KL71 ja toi mene ihan hyvin talvessa, 4x4maailma:ssa luin paljon hyvin Cooper STT:sta, |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Noista coopereista on itellä kans hyviä kokemuksia, tosin vain yhdestä talvesta. Paremmin meni lumessa olevinaan kun fedima extreme evolutionit. Nämä siis molemmat 31" pajeron alla.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
kumhon kl71 piti ainakin hangessa viime talvena PALJON paremmin, mun mutikan mt...
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! ![]() EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... ![]() https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Tuo Kumho kyl on hanges ihan hyvä.
__________________
HJ61 MMC |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Jos kooksi riittää 31" niin ehdottomasti Cooper Discoverer M+S nastoilla tai ilman, se on aito lamelloitu talvirengas. Jos tarviit isommat, niin 33-35" koossa talvella toimii General Grabber AT2, pitää todella hienosti lumessa ja jäällä ja saa nastoitettua jos haluaa. Minut ainakin noi kenraalit yllätti todella positiivisesti pidolla kun sellaiset hankin talvikäyttöön. Kerran mentiin peräkanaa talvella kaverin Jeepin kanssa pikkuteillä, mulla Grabberit ilman nastoja ja Jeepissä BF Winter Slalomit nastoilla, ei meinannut millään pysyä Broncon perässä vaikka ajelin ihan sitä "rauhallista" normaali vauhtia mitä kesäisinkin ajelen.
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Koko tulee olemaan 33x12,5-15. Mulla on 31x10,5 BF:n All-terrainit leimarenkaina, mutta ne on kyllä muutenkin hyvässä kunnossa. Nyt alla on 33x12,5 BF:n Mud-Terrainit vanhalla kuviolla, mutta takarenkaat alkaa olla aika sliksit (se on se hurja 59hv, asfaltilla sutii viel kolmosellakin vaikka kuinka nätisti ajais
![]()
__________________
Salon Seudun Offroad Ry |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus ensimmäisestä viestistäLainaus:
Minun mielipide; jos mennään umpihankeen, niin lamellit, mitkä auttaa todella paljon lumisella tiellä, ei ole juurikaan merkitystä. Olin omalla hodarilla aika pahasti jumissa noin 300metrin lenkillä, mikä oli noin 25-30 cm kävelyn kestävää polannetta (traktorin taka"kihvelillä" vedetty tasaiseksi, ja pakkanen kovettanut: Siis kihveli on traktorin Fordson major vm 56? nostovarsiin tuleva 2 metriä leveä kauha, mikä nousee noin 50-70cm maan pinnasta, ja kipataan mekaanisesti.) nuo yli 8mm kulutuspinnalla olevat nokian hakkapeliitta LT 31x10,5-15:set meni "tukkoon" 2 kg paineilla. "Jäi" aika paljon DSL jätöksiä tuolle 300 metrin lenkille; tankillisella olisi pitänyt päästä ainakin reilu 100 km pitemmälle... siis uskomaton metrikulutus, pahimmillaan varmaan desi/metri ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Juuri sitä tarkoitin umpilumella, eli koskemattomalla hangella ajelua.
__________________
Salon Seudun Offroad Ry |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Luin hiukan huolimattomasti kysymyksen, noi talvihyvät at:t ei ole parhaita siellä umpihangessa. Mielestäni Grabberit eteni melko hyvin myös puolenmetrin lumessa, mutta niitä sai pyörittää melkosesti että löysivät pitoa lumen alta, iso kloppiset mutiaiset varmaan toimii siellä paremmin.
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Jos menee ajamaan puolenmetrin hankeen niin kannattaa olla lapio mukana
![]() Tosiaan 33 o aika pieni rengas tuolle lumimäärälle kun pitäs päästä pohjasta hakemaan pitoja.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
edes lapion kanssa. Pakkaslumessa vielä etenee ihan kivasti, mutta jenkaa tarvitaan reilusti. |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Mitkäs ne nuo ny sitte olikaan nii ei voi moittia, etenee helmaan asti lumella vielä ihan mukavasti
![]() ![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]()
BF Goodrich Trac Edge. Hui miten kapeet.
![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Katoin samaa. Mä en laittais edes akan citikkaan noin kapeita
![]()
__________________
HJ61 MMC |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Umpihanki renkaan leveytenä kuvan rengas Suomen oloihin mitä mainioin...))
|
#22
|
|||
|
|||
![]()
Ei mulla ole mitään hullun kuvitelmia puolimetrisestä hangesta, mutta 30 senttisestä tarvitsisi vielä mun mielestä kohtuudella selvitä, maavaraa kun on noin 25cm. Mutta porukka tuntuu olevan aika yksimielistä siitä että mud terrain kuvio sen olla pitää.
__________________
Salon Seudun Offroad Ry |
#23
|
||||
|
||||
![]()
235/85 "16 on koko ja tosiaan menee hangessa pohjia myöten.. Ei se mahottoman leveäkään tassu ole aina talvella se paras
![]() |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Tollasella koolla täälläkin huristellaan. Mun nakeissa on kantavuusindeksinä 120, hain kokeeksi kyseisillä nakeilla puhallushiekkaa ja hyvänä puolena oli ettei rengaspaineita tarvinut korottaa täyttämistilanteessa pelottavan koviksi. Ajan siis takaa sitä, että näissä riittää jo aika hyvin kantavuutta ja ilmatilavuutta vaikkapa Hiluxissa arkisten tehtävien suorittamiseen.
|
#25
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M/L: Kaikkien aikojen huonoimmat lumirenkaat | Ahosensetä | O/M/V Renkaat ja vanteet | 4 | 24.03.2006 07:49 |