Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.12.2012, 18:55
tomppaa tomppaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.04.10
Sijainti: keski-suomi
Viestit: 370
Perusasetus

Hj61 jakolaatikko remppa.?


Kertokaas vanhat ja viisaat millanen urakka ois tehä jakolaatikko remppa hj61..?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.12.2012, 07:55
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Perusasetus

helppo
__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.12.2012, 08:15
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tomppaa Näytä viesti
Kertokaas vanhat ja viisaat millanen urakka ois tehä jakolaatikko remppa hj61..?
Lataa netistä alkuperänen korjauskirja ja ostat laakerit ja tiivarit vaikka tamgearsista, niin niillä pitäis onnistua.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.12.2012, 10:50
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Mikä siinä on vikana? Ensin tietty purkaa ja tutkii mitä kannattaa tehdä, jos se on ajettu kuivana ihan paskaks niin kannattaa hankkia parempi aihio. Kytkentäholkit ja rattaat maksaa vaikka siirtohaarukat saiskin hitsailtua.
Mää shimmailin ja elvytin vanhan ilman uusia osia, voi kestää ikuisuuden niinkin kun öljyä on riittävästi (hullunkierto).
Tamgearsin sivulla oli riittävä räjäytyskuva hommaan, ei ollu ongelmia.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.12.2012, 11:07
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tomppaa Näytä viesti
Kertokaas vanhat ja viisaat millanen urakka ois tehä jakolaatikko remppa hj61..?
ainakin kannattaa olla huolellinen ja varata aikaa ekalla kerralla , pronssiholkit on vaikein episodi eli millä saada ne pysymään paikallaan hetken. esim vaseliini. jotkut on kuulemma liimannu.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.12.2012, 12:20
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
ainakin kannattaa olla huolellinen ja varata aikaa ekalla kerralla , pronssiholkit on vaikein episodi eli millä saada ne pysymään paikallaan hetken. esim vaseliini. jotkut on kuulemma liimannu.
Siis mitä, mä en muista että mitään olis pitäny "liimailla" paikoilleen? Toivottavasti on paikoillaan
Muistaakseni koottaessa kaikki osat oli paikoillaan ja painoin vain kuoren kiinni, voin muistaa väärinkin.
Se iso laakeri joka on alumiinipedissä täytyy tietty laittaa omaan koloonsa, ei kai kuori muuten menisi käsivoimin paikoilleenkaan. Voimaa ei kasauksessa tarvinnu yhtään.

Näitäkö tarkoitit?
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.12.2012, 14:25
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
Siis mitä, mä en muista että mitään olis pitäny "liimailla" paikoilleen? Toivottavasti on paikoillaan
Muistaakseni koottaessa kaikki osat oli paikoillaan ja painoin vain kuoren kiinni, voin muistaa väärinkin.
Se iso laakeri joka on alumiinipedissä täytyy tietty laittaa omaan koloonsa, ei kai kuori muuten menisi käsivoimin paikoilleenkaan. Voimaa ei kasauksessa tarvinnu yhtään.

Näitäkö tarkoitit?
juuri tuo on se ongelma, sillä tuo kello 11 oleva lipare ei taho sattua kohdalle, ja jos ei ole kohdallaan, niin viimmeinen pari milliä kamittaa, tulee helposti pistettyä ohjauskolkkien yms piikkiin.
-> liimaa vähintää vaseliinillä paikoilleen, joskus pistetty jopa super epoksilla.

Ja sitten nuo tiivisteet: osta suosiolla uudet/ liimaa vanhat tiivistesilikonilla, sillä esim ulos otossa niin pienet hammaskosketustoleranssit, että jos tiiviste jää pois, voi tulla ongelmia....

Ja tuo "hullunkierto" on usein tarpeeton, puhdista vain jakolaatikon huohotin kunnolla, siis se takaiskuventtiili pitää särkeä/poistaa, nosta mielellään letkulla ylemmäs konehuoneseen, ja mopon bensansuodatin päähän suodattamaan enimpiä hiekkoja.

Ja stefoissa ei kannata säästää, alkuperäiset on hintansa arvoiset, jos haluat öljyjen pysyvän siellä, minne ne laitoit.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.12.2012, 17:40
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Khöm. Mulla noissa levyissä oli lievää sorvinjälkeä enkä moisia lipareita nähnytkään, ihan sileät oli käsissä..
Mikäs virka niillä onkaan?
Olisko koottu jo aiemmin miten sattuu? En nyt heti pura ja tarkista ennenkuin tutkin mitä tekevät, jakis sai jo viimeisen voitelunsa eli saa ehkä olla noinkin.

Hyvä kun nää tulee puheeks niin huomaa pikkujututkin.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.12.2012, 20:05
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
Khöm. Mulla noissa levyissä oli lievää sorvinjälkeä enkä moisia lipareita nähnytkään, ihan sileät oli käsissä..
Mikäs virka niillä onkaan?

.
Ne on sitä varten, että levyt eivät pyörisi kuorien suhteen, sillä alumiini ei kestää sitä läheskään yhtähyvin, kuin karkaistu ja kiilloitettu teräs.

p.s ei muuten ole ensimmäinen jakis, missä päittäislaakerit pyörineet, ei hirveän vaarallista, mutta ei hyvästäkään. -> kannattaa liimata vähintään vaseliinilla....
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.07.2013, 19:16
Janne_ Janne_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.03.13
Sijainti: Satakunta
Viestit: 108
Perusasetus

Morjesta laatikkoremppaa mullakin menossa ja aattelin tähän topickiin laittaa.. edit: kuva klikkaamalla isommaks



Eli tollanen on tilanne Ylempiratas ei mene enään sitten millään syvemmälle, enkä muistanu ottaa kuvaa tosta vaiheesta kun purkasin.. pitäisikö noiden rattaiden olla ihan tasalla? vai juurikin noin?..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.07.2013, 20:35
Janne_ Janne_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.03.13
Sijainti: Satakunta
Viestit: 108
Perusasetus

onko kellään tietoa? pääakselille tuleva ratas toi ylimmäinen..
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.07.2013, 21:18
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Kyllä ne kuuluu olla ihan tasan. Katoin omista projektikuvista http://kuvaton.com/k/YcJW.jpg Kasauksesta on pari vuotta, mutta jos en väärin muista, niin laakerilämmittimellä lämmitin rattaan ja painoin pohjaan.

Viimeksi muokannut Hessu888 : 16.07.2013 21:22
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.07.2013, 21:20
Janne_ Janne_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.03.13
Sijainti: Satakunta
Viestit: 108
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Kyllä ne kuuluu olla ihan tasan. Katoin omista projektikuvista http://kuvaton.com/k/YcJW.jpg
Tämä selvensi paljon..kiitoksia hessu

Voi perkeleen perkele tarttee ottaa uusiks pois ja luulen että on aika piukassa.. luultavasti kun ei ton enempää mene niin akselin rihlat ottaneet itteensä...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 16.07.2013, 21:23
Janne_ Janne_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.03.13
Sijainti: Satakunta
Viestit: 108
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Kyllä ne kuuluu olla ihan tasan. Katoin omista projektikuvista http://kuvaton.com/k/YcJW.jpg Kasauksesta on pari vuotta, mutta jos en väärin muista, niin laakerilämmittimellä lämmitin rattaan ja painoin pohjaan.
Ratas on oikeen perin kyllä vääristää kuvakulma vaan, vanhasta jakolaatikosta oli hemmetin piukassa toi kun ulosvetäjällä otti pois..ois pitänyt tarkistaa ne rihlat kunnossa

EDIT: Koitan ottaa vielä pois jossei ratas vaan hajoa kun ulosvetäjällä otan... koitan saada lämpöä siihen kunnolla ja sitten kokeilla uusiksi + tsekata vielä ne rihlat..
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 16.07.2013, 21:34
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Tälleen neuvotaan ratasta painamaan pohjaan http://kuvaton.com/k/YcJu.jpg Saatto olla, että tuolleenkin olen sen aikanaan laittanut.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 17.07.2013, 11:01
Timoboy Timoboy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.05.11
Sijainti: Kouvola
Viestit: 485
Perusasetus

Ja ei näy "londoosda" tilattuna kuin 221€ täydellinen korjaussarja jakikseen. Sama remontti on itselläkin edessä ennen talvea.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan HJ61 jakolaatikko anttihyv O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 06.01.2012 15:36
Ostettu hj61 jakolaatikko sikis O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.01.2012 23:18
Ostetaan O: HJ61 Jakolaatikko iikka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 18.09.2010 19:38
Ostetaan O: HJ61 jakolaatikko Aku O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 13.02.2010 22:08
O: hj61 jakolaatikko titanix O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 09.04.2007 20:43


Sivu luotu: 23:05 (GMT +2).