![]() |
Hj61 jakolaatikko remppa.?
Kertokaas vanhat ja viisaat millanen urakka ois tehä jakolaatikko remppa hj61..?:D
|
helppo
|
Lainaus:
|
Mikä siinä on vikana? Ensin tietty purkaa ja tutkii mitä kannattaa tehdä, jos se on ajettu kuivana ihan paskaks niin kannattaa hankkia parempi aihio. Kytkentäholkit ja rattaat maksaa vaikka siirtohaarukat saiskin hitsailtua.
Mää shimmailin ja elvytin vanhan ilman uusia osia, voi kestää ikuisuuden niinkin kun öljyä on riittävästi (hullunkierto). Tamgearsin sivulla oli riittävä räjäytyskuva hommaan, ei ollu ongelmia. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Muistaakseni koottaessa kaikki osat oli paikoillaan ja painoin vain kuoren kiinni, voin muistaa väärinkin. Se iso laakeri joka on alumiinipedissä täytyy tietty laittaa omaan koloonsa, ei kai kuori muuten menisi käsivoimin paikoilleenkaan. Voimaa ei kasauksessa tarvinnu yhtään. Näitäkö tarkoitit? http://www.tamgears.com/Toyota%20HJ6...601,%20602.JPG |
Lainaus:
-> liimaa vähintää vaseliinillä paikoilleen, joskus pistetty jopa super epoksilla. Ja sitten nuo tiivisteet: osta suosiolla uudet/ liimaa vanhat tiivistesilikonilla, sillä esim ulos otossa niin pienet hammaskosketustoleranssit, että jos tiiviste jää pois, voi tulla ongelmia.... Ja tuo "hullunkierto" on usein tarpeeton, puhdista vain jakolaatikon huohotin kunnolla, siis se takaiskuventtiili pitää särkeä/poistaa, nosta mielellään letkulla ylemmäs konehuoneseen, ja mopon bensansuodatin päähän suodattamaan enimpiä hiekkoja. Ja stefoissa ei kannata säästää, alkuperäiset on hintansa arvoiset, jos haluat öljyjen pysyvän siellä, minne ne laitoit. |
Khöm.:rolleyes: Mulla noissa levyissä oli lievää sorvinjälkeä enkä moisia lipareita nähnytkään, ihan sileät oli käsissä..
Mikäs virka niillä onkaan? Olisko koottu jo aiemmin miten sattuu? En nyt heti pura ja tarkista ennenkuin tutkin mitä tekevät, jakis sai jo viimeisen voitelunsa eli saa ehkä olla noinkin. Hyvä kun nää tulee puheeks niin huomaa pikkujututkin. |
Lainaus:
p.s ei muuten ole ensimmäinen jakis, missä päittäislaakerit pyörineet, ei hirveän vaarallista, mutta ei hyvästäkään. -> kannattaa liimata vähintään vaseliinilla.... |
Morjesta laatikkoremppaa mullakin menossa ja aattelin tähän topickiin laittaa.. edit: kuva klikkaamalla isommaks
http://i648.photobucket.com/albums/u...ps23479a1c.jpg Eli tollanen on tilanne Ylempiratas ei mene enään sitten millään syvemmälle, enkä muistanu ottaa kuvaa tosta vaiheesta kun purkasin.. pitäisikö noiden rattaiden olla ihan tasalla? vai juurikin noin?.. |
onko kellään tietoa? pääakselille tuleva ratas toi ylimmäinen..
|
Kyllä ne kuuluu olla ihan tasan. Katoin omista projektikuvista http://kuvaton.com/k/YcJW.jpg Kasauksesta on pari vuotta, mutta jos en väärin muista, niin laakerilämmittimellä lämmitin rattaan ja painoin pohjaan.
|
Lainaus:
Voi perkeleen perkele tarttee ottaa uusiks pois ja luulen että on aika piukassa.. luultavasti kun ei ton enempää mene niin akselin rihlat ottaneet itteensä... |
Lainaus:
EDIT: Koitan ottaa vielä pois jossei ratas vaan hajoa kun ulosvetäjällä otan... koitan saada lämpöä siihen kunnolla ja sitten kokeilla uusiksi + tsekata vielä ne rihlat.. |
Tälleen neuvotaan ratasta painamaan pohjaan http://kuvaton.com/k/YcJu.jpg Saatto olla, että tuolleenkin olen sen aikanaan laittanut.
|
Ja ei näy "londoosda" tilattuna kuin 221€ täydellinen korjaussarja jakikseen. Sama remontti on itselläkin edessä ennen talvea.
|
Sivu luotu: 12:19 (GMT +2). |