Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.12.2009, 15:45
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.603
Question

Chevrolet Suburban 6,5 Turbo diesel? onko kellä kokemuksia?


Kattelin nuita kevyt-kuorma autoja erillaisia ja käyttö / vetoautoksi yhdeksi vaihtoehdoksi nousi tuollaiset Chevyt. näyttäis ikähaarukaltaan olevan -95-97. millaisia nuo lie kestävyydeltään ja muutenkin? onkos nuo Chevrolet Silverado 3500 td 4x4
samalla tekniikalla mut vaan lavamalleje?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.12.2009, 15:52
V-P V-P ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.11.03
Sijainti: Sulkava, Finland.
Viestit: 208
Wink

Tekniikka on joo sama kuin lavamallissa. Aikas kestävää, polttoaine puolella ollu ongelmia. overdrive.fi sivustolta löytyy paljon tekstiä että kannattaa lukea sieltä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hoojii Näytä viesti
Kattelin nuita kevyt-kuorma autoja erillaisia ja käyttö / vetoautoksi yhdeksi vaihtoehdoksi nousi tuollaiset Chevyt. näyttäis ikähaarukaltaan olevan -95-97. millaisia nuo lie kestävyydeltään ja muutenkin? onkos nuo Chevrolet Silverado 3500 td 4x4
samalla tekniikalla mut vaan lavamalleje?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.12.2009, 16:38
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

http://www.overdrive.fi/forum/viewto...er=asc&start=0

Ton kun luet läpi niin oot paljon viisaampi. Itellä kolmas 6.5td Chevy menossa nyt putkeen, enkä kyllä ihan äkkiä palaa enää japanilaisiin käyttömaastureihin.. Varsinkin nyt kun nää helvetin päästöverot tulee. Suburbanissa 142€ verot vuodessa, ja pehmeet nahkapenkit tuplailmastoinnilla. Ehkä sitten joskus tulevaisuudessa voin harkita tollasta 120 cruiseria kun niitten hinnat rupee olemaan järkevällä tasolla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.12.2009, 16:54
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.603
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo Näytä viesti
http://www.overdrive.fi/forum/viewto...er=asc&start=0

Ton kun luet läpi niin oot paljon viisaampi. Itellä kolmas 6.5td Chevy menossa nyt putkeen, enkä kyllä ihan äkkiä palaa enää japanilaisiin käyttömaastureihin.. Varsinkin nyt kun nää helvetin päästöverot tulee. Suburbanissa 142€ verot vuodessa, ja pehmeet nahkapenkit tuplailmastoinnilla. Ehkä sitten joskus tulevaisuudessa voin harkita tollasta 120 cruiseria kun niitten hinnat rupee olemaan järkevällä tasolla.

KIITOKSET linkkivinkistä enhän minä Toyota ukko ole tuollasesta sivusta ennen tiennytkään. näyttäs taas riittävän lukemista sivutolkulla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.12.2009, 20:01
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.789
Perusasetus

oon lukenu yli vuoden tuota overdrivii ja kuumeisena selaillu nettii tekismieli jenkkii ja tuntuu olevan kova vääntö että dodge on paras sit foordi ja chevy
toi 7.3 powerstoke turbolla ois varmaan 8koneista luotettavin? polttoaineenkulutuksessa eikai suuria eroja noissa chevyissä tai foordeissa. cumminssilla pääsee vähimmällä kun rauhakseen ajelee.
pomolla on dodge 05 ja joidenkin osien saaminen on kestänyt pirunkauvan (pitää olla varaauto)
koneeltaan ainakin vanhemmanmallin 12venanen on ikiliikkuja ja ekat 24venaset oli jotain lohkovikoja ja automaattilaatikon sähköboksit välillä vittuilee..
6.5 on jotaki syöttöpumpun ja sen sähköboksin vikoja joihin kyllä löytyy ohjeet korjaamiseen. kansivikoja kans kärsivät ?
6.2 turbottamises pitää ainakin tukee kiertokankee eikä kannetkestä.
nois chevyn laatikoissa kans kesto eroja mitäne nyt onkaa th700 ym

tää on kaikki netistä luottuu ja muistikin voi pettää en oo yhtään jenkkii vielä omistanu et ehkä vähän turha postaus jakun kyse oli viel suburbanista mut foordilta löytyis excursion ja Dodge Durango mut en tiedä onko sitä diiselinä

ite olen ihastunu dodgeen jos sellaseen armejjan jälkeen rahat riittäis

Viimeksi muokannut tdi : 17.12.2009 20:04
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.12.2009, 23:19
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Dodgessa Cumminssin moottori on kyllä hyvä, kestää ja saa osia. Helppo virittää, saa melkein mitä vaan jos pussissa pito riittää. Vielä kun sais sen muun auton siihen ympärille yhtä hyväks. Laatikot ihan paskoja, paranee oikeasti vasta 2003 puolivälissä. Rahaa siihen saa menemään monta tonnia, viisainta tilata suoraan Jenkeistä joku billet-aski, varsinkin jos meinaa yhtään virittää. Jokusen Dodge Ramin omistajan tunnen, ja vielä useamman tiedän. Kellään ei ole enää orggisaskia paikallaan, ainakaan ilman remonttia. Jonkun verran ruostevikoja ilmenee noissakin. Kannattaa lueskella OD:lta lisää, näköjään tuhat sivua lähestyy. Sitten kun mulla auton vaihto tulee ajankohtaiseksi niin kyllä mäkin Dodgea harkitsen jos -04 tai uudempi pitkällä lavalla on sopivasti tarjolla..

7.3 Powerstroke on ihan ok moottori, ei mitn pahoja lastentauteja. Uudemmissa 6.0 koneissa niitä onkin sitten enemmän, niistä kannattaa pysyä erossa. Muuten autoina hyviä, tosin näistä tiedänkin kaikista vähiten. Jenkit ite noita kaikista eniten arvostaa, eli pakkohan niiten on olla hyviä . Ainakin näyttäis et melkeimpä eniten jenkit noita rakentelee ja varustelee.

Näistä Letukoiden kansi/pumppu/lohkovioista voi tapella loputtomiin, omat näkemykset perustuu täysin omiin kokemuksiin yhdestä 6.2d Blazerista, yhdestä 6.5td K3500 crew cabista ja kahdesta 6.5td Suburbanista. Yhteensä oon ajanu noilla n.120tkm ja kyyti on ollu kylmää. Yli 3t kärryä vedetty jokaisella silleen ettei olla tien tukkeena, yhden kerran matka keskeytynyt PMd-boxin hajoamiseen (Juuka 2007 kisareissu). Tästä selvittiin vaihtamalla uusi boxi, oli kaverilla varalla mukana (tyyppivika). Helppo homma, menee 5min. Nykyään itellä yx varaboxi aina hanskalokerossa mukana. Laatikkovikoja ei ole ollu, kerran vittuillu speed sensor mistä selvis liittimien putsaamisella. 6.5td koneiden perässä on 4L80-loota mikä on hyvä ja vahva laatikko jos käyttää oikein, ja kestää se käyttää jonkinverran väärinkin. Jossain 1500 Suburbaneissa on myös 4L60-laatikkoa, sekin toimii mutta ei yhtä vahva kuin toi isompi. Ainakin kärrynvetoon kannattaa valita isompi loota, samoin 4.1-perävälitykset(aika harvassa). Yhdestäkään omasta autostani en ole saanut kantta halki, enkä lohkoa. "pumppuvika" sotketaan usein tohon PMD-boxin hajoamiseen vaikka niillä ei ole mitn muuta tekemistä keskenään kuin alunperin PMD on kiinni syöttöpumpun kyljessä. tähän saa uusia boxeja ja siirtosarjoja hyvin edullisesti Suomesta, hinta jotain ihan toista kuin Metro-autolla -90 luvun lopussa. Samoin kuin kaikkea muutakin kulutusosaa, kertaakaan ei oo vielä ahdistanut ostaa suoraan Suomesta kulutusosia... Ja tieto/taitoa löytyy Suomesta todella kiitettävästi, OD:lta selviää kaikki!

Osti nyt minkä hyvänsä, kaikissa niissä vikoja on. Jonkun mielestä aivan paskoja, toisen mielestä vitun hyviä! Mut niinkuin ite jo edellisessä viestissä sanoin, paluuta japsikäyttiksiin ei ole ihan heti näkyvissä. Tai sitten pitää olla tarpeeks uus eittei tartte joka vuosi hitsata leimalle. ja pienellä verolla. Ja pehmeet penkit. Automaatti. Ilmastointi. Sähköherkut. HIljainen ja mukava. Tilava. plus 100 muuta tärkeetä asiaa. Tärkeintä että ittee miellyttää, ei ota niin paljoa päähän sitten korjata yötämyöten!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.12.2009, 00:41
Skaleton Skaleton ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.04.09
Sijainti: Hewitt'ss in nevada
Viestit: 100
Perusasetus

Mikä on noilla jenkeillä öljynvaihtoväli nykyään ja mitä öljyä niissä voi käyttää. Tää on ehkä kiinnostava tieto niille jotka vielä tekee jotain ihan ite
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.12.2009, 09:09
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Ite oon noihin 6.5td koneisiin vaihtanu 5000km välein, muistaakseni tehtaan suositus raskaassa käytössä. Öljytilavuus on kuitenkin vain vajaat 7 litraa. Taitaa tehdas antaa jotain pidempiäkin vaihtovälejä "normi"käyttöön.. Öljynä ollu kesät talvet Mobilin MX 15w-40, ei ongelmia eikä hinta ahdista 20l/70€. Suodatin maksaa vitosen.

Cummins/7.3 powerstroke ottaa sisäänsä enemmän öljyä, taitaa mennä yli 10l. Nääkin asiat selviää helposti käyttämällä Googlea.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.12.2009, 10:00
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Juu, Cumminsiin menee 10,5 litraa. Käytännössä on riittäny tuo 20L astia kahteen vaihtoon, ja 10 tkm välein oon vaihtanu. Fleetguardin suodin 14 ja öljy about 70/20L (Rimula X).
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.12.2009, 11:52
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo Näytä viesti
Osti nyt minkä hyvänsä, kaikissa niissä vikoja on. Jonkun mielestä aivan paskoja, toisen mielestä vitun hyviä! Mut niinkuin ite jo edellisessä viestissä sanoin, paluuta japsikäyttiksiin ei ole ihan heti näkyvissä. Tai sitten pitää olla tarpeeks uus eittei tartte joka vuosi hitsata leimalle. ja pienellä verolla. Ja pehmeet penkit. Automaatti. Ilmastointi. Sähköherkut. HIljainen ja mukava. Tilava. plus 100 muuta tärkeetä asiaa. Tärkeintä että ittee miellyttää, ei ota niin paljoa päähän sitten korjata yötämyöten!

ehkä tärkein varuste on mukiteline ja jenkit ovat niitä asentaneet usein riittävästi


ps.itse vanilla päristellyt useita vuosia
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.12.2009, 13:26
kzj kzj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.02.09
Sijainti: Kouvola
Viestit: 138
Perusasetus

Vuonna 2002 oli 6,5td suburbani

Nahkaa, automaatti, cruise, ilmastointii, himmenevää taustapeilii ja mukitelineitä
Hyvin tilaa, kivasti kulkua.
Tunnoton ajaa, kiva pitkää matkaa taittaa, jos on tasasta tietä.
Kulutus 14-18l/100km tyhjänä, pääasiassa matkaa.

Puolenvuoden saldo:

Iso maa isot toleranssit
Termostaatti
Vaihdelaatikko 3000e
Syöttöpumppu vaihdettu x2
Öljynpaineanturi-( käsittämätön juttu et kiertää sähkö tän kautta siirtopumpulle -> ei pyöri, leviää syöttöpumppu..)
Siirtopumppu
Etupyöränlaakeri 600e !
Maalit lähtee konepellistä (thermoplast)
Rintapellin luota aivoboksille menevästä moottorin johtosarjasta kaksi johtoa oli hangannu toistensa kuoret rikki, ajoittaista kontaktia...check engine valon sytyttelyä, rykimistä, sammahtelua, cruisen pois päältä tiputtelua..
Valokatkaisin+ puolimetriä hiiltynyttä piuhaa (sulakkeet mitä ne on? voi luoja)
-Edit- Etuvedon kytkevä sähkömulkku
Varmaan jäi paljon kertomatta mitä oon jo onnellisesti unohtanut


Puolet ajossa puolet pajalla..

Japani, Saksa, Ruotsi? kalusto on sentää enemmän ajossa kun remontissa..

En kellekkään ainooksi käyttöautoksi suosittele ja varsinkaan jos ei oo mahdollisuutta ite laittaa

Kiitos ei enää jenkkiä jossa menee sähköä muualle kun valoille!

Tosin saattoihan tää olla ainut maanantaipäivän vehje ja toiset on varmasti parempia, mulla ei vaan perse, lompakko ja hermot kestä..

Viimeksi muokannut kzj : 19.12.2009 09:40
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.12.2009, 16:36
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kzj Näytä viesti
Rintapellin luota aivoboksille menevästä moottorin johtosarjasta kaksi johtoa oli hangannu toistensa kuoret rikki, ajoittaista kontaktia...check engine valon sytyttelyä, rykimistä, sammahtelua, cruisen pois päältä tiputtelua..
samoja vikoja mulla ollut jo toista vuotta.skanneroitu muutaman kerran eikä mitään järkevää löytynyt
mutta hausinta on että jos pitää autoa lohkiksessa yön yli niin ei vikaa vaikka juhannuksena koittais

Kyllä se vaan on silleen että jos jenkin ostaa, se on kuin postimyyntivaimon ottaminen.
Raaka totuus selviää vasta kun palauttaminen on myöhäistä
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.12.2009, 20:13
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.934
Perusasetus

Tollanen -96 mallin subbari oli joskus omistuksessa. Satatuhatta ehdin sillä rullata reilussa parissa vuodessa.
Olihan tossa jotain vikoja...
pmd boxin joutu vaihtaa
siirtopumppu tuli tiensä päähän
termari
startti
hehkurele
se sähkönen mulkku mikä kytkee etupäässä nelikon päätti lopettaa toimintansa

noi tollai äkkiä muisteltuna, varmaan jotain pientä vielä muistuis jos oikeen yrittäis.
kaikkineen ihan tyytyväinen kuitenkin. Ja osat pääsääntöisesti halvempia kuin japani/euro autoihin.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.12.2009, 19:46
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

PDM bokseissa on ollu vikoja koska liian kuumalla paikalla. Jatkojohdon ja jäähdytys rivat saa nykysin aika edullisesti suomestakin.
Pumpphan on melkein sama kun vanhemassa 6.2 koneessa. Niitä löytyy kunnostettuna suomestakin 500-700e luokassa. 6.2 ja ilmeisesti 6.5 kärsinyt nostaja vioista, johtuu yleensä huolettomasta öljynvaihtovöistä ja täyssynteettisitä öljyistä. MVA:ssa aioinaan remppasin 6.2 koneen jossa nostajan laakerit oli jo öljyn seassa. Ajettu silloin n. 450 000km. MVA:n Mikko sanoin että saman vaurion saa aikaan jos ajaa parit öljynvaihtovälit Mobilin Formulalla tms. täys synteettisillä. Samoin kaverilla kilahti kone kun edellinen omistaja oli pitäny vaihtovälinä 20t km! Kesti muistaakseni sitä menoa joku 150tkm.

Ne lohkon valuviat koski tiettyjä Meksikossa tehtyjä lohkoja, niitä tuskin paljoa on liikenteessäkään.

Jos oot tosissas Jenkkiä ostelemassa niin käyppäs Mikkelissä Hämäläisen Anssilta kysymässä. Sieltä suomisoffan takaa.

Tuolla muutama juttu...Sivujen päivitykset kyllä vähän ollu heikossa hapessa viimeaikoina
http://gm62-65diesel.com/
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 19.12.2009, 22:02
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.603
Wink

paljon on tietoa netin syövereissä kyseisistä autoista. näköjään jos maanantai kappaleen onnistuu hankkimaan niin pirun kalliita taitais olla osat...ainakin vaihteistot,siirtopumput... miten hitossa joku pyörän laakeri voi maksaa 600€.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 19.12.2009, 22:17
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

MIks?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
PDM bokseissa on ollu vikoja koska liian kuumalla paikalla. Jatkojohdon ja jäähdytys rivat saa nykysin aika edullisesti suomestakin.
Pumpphan on melkein sama kun vanhemassa 6.2 koneessa. Niitä löytyy kunnostettuna suomestakin 500-700e luokassa. 6.2 ja ilmeisesti 6.5 kärsinyt nostaja vioista, johtuu yleensä huolettomasta öljynvaihtovöistä ja täyssynteettisitä öljyistä. MVA:ssa aioinaan remppasin 6.2 koneen jossa nostajan laakerit oli jo öljyn seassa. Ajettu silloin n. 450 000km. MVA:n Mikko sanoin että saman vaurion saa aikaan jos ajaa parit öljynvaihtovälit Mobilin Formulalla tms. täys synteettisillä. Samoin kaverilla kilahti kone kun edellinen omistaja oli pitäny vaihtovälinä 20t km! Kesti muistaakseni sitä menoa joku 150tkm.

Ne lohkon valuviat koski tiettyjä Meksikossa tehtyjä lohkoja, niitä tuskin paljoa on liikenteessäkään.

Jos oot tosissas Jenkkiä ostelemassa niin käyppäs Mikkelissä Hämäläisen Anssilta kysymässä. Sieltä suomisoffan takaa.

Tuolla muutama juttu...Sivujen päivitykset kyllä vähän ollu heikossa hapessa viimeaikoina
http://gm62-65diesel.com/
Miks muuten ei nostajat kestä synteettist öljyy?Toisis vehkeis pitäs nimenomaan olla synteettist öljyy nostajien takii.vai onko enemmänki uskomus ku tutkittua?
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 19.12.2009, 22:43
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hoojii Näytä viesti
miten hitossa joku pyörän laakeri voi maksaa 600.
Maksaahan se kun siin tulee koko pyörännapa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 20.12.2009, 01:06
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.059
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Miks muuten ei nostajat kestä synteettist öljyy?Toisis vehkeis pitäs nimenomaan olla synteettist öljyy nostajien takii.vai onko enemmänki uskomus ku tutkittua?
Tää varmaan liittyy siihen et monet on jenkeistä lämpimistä osavaltioista käytettynä laivattuna, eli öljyt ollu siellä mitä sattuu mineraalipuuroo ja ne kun on hyvin jämähtäny aloilleen piiiitkien vaihtovälien ansiosta, voi synteettisen öljyn käyttö saada kaikki paskat kanavista liikkeelle ja jopa täydellisen konetuhon aikaiseksi.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 20.12.2009, 01:23
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Joskus on voinut maksaa 600€ "pyöränlaakeri", eihän väärin ole jos joku pyytää ja toinen maksaa... Kovilta tuntuu noi esimerkit, miksi syöttöpumppu on vaihdettu kaksi kertaa vuoden sisällä? Syy? Tai 3000€ laatikkoremonttiin? Kuullostaa hurjalta, onneks ei ite tarvinu noin kalliita korjaajia oo tarvinnu käyttää... KAit mulla sit on ollu vaan jtn superhyviä yksilöitä.
Nooh, tuurilla ne laivatkin seilaa... aika paljon on tullu kaikenlaista ostettua noihin, eikä kertaakaan oo vielä hinta ahdistanut. Tojota yms japanilaisten kulutusosien hinnoista mitään tietävänä paha vertailla (eikä kiinnosta). Aina on saanu sitä mitä on tarvinnu, ja palvelu huippuluokkaa suomalaisilla myyjillä. Esim. siirtopumppu maksaa n.70€, ite soitin aamulla ja töiden jälkeen sain hakea Matkahuollosta. Vaihtamiseen meni 20min. Alkuperäinen kesti 15v. eli kyllähän se ihan paska oli. Vaikka pumppu hajos niin auto pelas kevyessä ajossa ok ja jokapäivä sillä käytiin töissä viikon ajan. Kerran meni laturi, sama homma:aamulla soitto ja iltapäiväks matkahuoltoon. Hintaa alta 100€ (Tehdasuusi). Näähän oli tilattu ihan varaosaliikkeen kautta, kuitin kanssa. Ite saan tarvittaessa melkein mitä vaan osia noihin kaveri kautta, esim. täysrempattu&testattu syöttöpumppu 525€...Tehdasuudet marine-suuttimet 380€/8kpl, vakiot 290€... Ehkä sen takia mä en kitise hinnoista...Tosin kuka tahansa saa noita tohon hintaan jos haluaa, ehkä jopa vielä halvemmalla...Ite otan mistä helpointen saan.

Jos kzj on jossain teetättäny noi rempat mitä mainitsi niin ei kyllä vakuuta korjaamon ammattitaito. 3000€ lootapoka täytyy pitää sisällään aivan mielettömän määrän uutta osaa, kahteen kertaan. Puolet tosta on jo kova hinta jos irrotat ja laitat takaisin ite. Tai kax syöttöpumppua vuoden sisään... Kait tollekkinjoku järkiselitys löytyy. Ainakin jos siirtopumppu ei toimi niin hajoohan ne. Siinä tapauksessa on kyseessä käyttäjävika, ei auton.

Viimeksi muokannut Tuomo : 20.12.2009 01:35
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 20.12.2009, 01:50
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Tää varmaan liittyy siihen et monet on jenkeistä lämpimistä osavaltioista käytettynä laivattuna, eli öljyt ollu siellä mitä sattuu mineraalipuuroo ja ne kun on hyvin jämähtäny aloilleen piiiitkien vaihtovälien ansiosta, voi synteettisen öljyn käyttö saada kaikki paskat kanavista liikkeelle ja jopa täydellisen konetuhon aikaiseksi.
Ite oon tehny kovana jätkänä noita valopetroolihuuhteluita koneille, niin jenkkidieseleille kuin japseillekkin. Kyllähän sieltä melkonen määrä paskaa irtoaa, suodatin painaa helvetisti ton huuhtelun jälkeen. Sitten oon laittanu koneeseen just sitä öljyä mitä oon halunnu, eikä kymmenien tuhansien kilometrien aikana oo tullu mitn ongelmia. Öljytkin säilyy huomattavasti kirkkaampana ton tempun jälkeen.. Eräs kaveri teki ton petroolipesun 2v/50tkm ajetulle S8 Audille, sano että aika tukkonen oli sekin,tiedä sitten noista saksalaisista miten ovat tollasesta autosta pitäneet huolta... Voi olla että oli eka öljynvaihto, ei meinaan löytyny huoltokirjaa.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 20.12.2009, 02:07
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Öljyistä:


En malttanut olla sekoamatta tähän Sub... topiikkiin.
-Matti- kertoi jo öljyjen erovaisuuksista, ja korostan sitä vielä:

Suomalaiset, ns. merkkiöljyt 20 litran ämpäreissä (made in xxxx?) esim mobil, teboil, neste...
on "tänävuonna" suhteellisen hyvää tavaraa, jossain veden takana tilanne voi olla toinen.

Itsellä on kokemusta ainoastaan euroopanmantereen ja japanin autoista, mutta öljyjä olen seurannut
jonkin verran:
Aina kun olen ostanut (v.n 1990-) käyttöauton itselle, olen vaihtanut siihen nimeltämainitsemattoman firman öljyt ( ja suodattimen), Teboil shbd:t ja jos nuo mielestäni "pesevät" öjlyt on muuttunut musteeksi ensimmäisen 100km (!) jälkeen, olen vaihtanut suodattimen ensimmäisen kerran n. 500km ja toisen kerran n.1500 km jälkeen. ja öjlyt ja suodatin paljon alle 5000km sisällä.
HJ-61 M-filterin suodatin on niin halpa, että se kannattaa vaihtaa vaikka 10 kertaa, verrattuna laakeri- tai turbo vaurioon.

Minulla on käsitys, että nuo kalleimmat 4L purkkiöljyt ovat vielä enemmän peseviä.

Ja öljyllähän on pääsääntöisesti seuraavat tehtävät:

1. Voitelu: muodostaa kalvo liikkuvien pintojen välille
2. Jäähdytys: kuljettaa lämpö pois ylm. kohteista
3. Puhtaana pito: sitoa itseensä epäpuhtaudet ja kuljettaa ne suodattimeen
tai öjlynvaihdon yhteydessä ulos moottorista.

=> Jos jossain veden takana moottorissa on käytetty ns. "pesemättömiä", kaikkein kauheimmillaan parafiinipohjaisia öljyjä; ja sitten suomessa kaadetaan koneeseen esim ralli formulat: k.o öjly irroittaa
moottorista kaiken "pien" ensimmäisen/sten tankki/en aikana ja suodatin jytkähtää tukkoon.
Suodattimelle on "ylipaineventtiili" josta öjly pääsee kiertämään aina pakkaskäynnistyksessä, silloin kun suodatin ei läpäise öljyä.
Ja tämän ohikierron kautta nämä "elmukelmun palat" pääsee laakereille, tukkii öljynkierron ja leipoo kiinni!
ja kädet sotkeutuu...
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 20.12.2009, 12:42
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo Näytä viesti
Ite oon tehny kovana jätkänä noita valopetroolihuuhteluita koneille, niin jenkkidieseleille kuin japseillekkin. Kyllähän sieltä melkonen määrä paskaa irtoaa, suodatin painaa helvetisti ton huuhtelun jälkeen. Sitten oon laittanu koneeseen just sitä öljyä mitä oon halunnu, eikä kymmenien tuhansien kilometrien aikana oo tullu mitn ongelmia. Öljytkin säilyy huomattavasti kirkkaampana ton tempun jälkeen.. Eräs kaveri teki ton petroolipesun 2v/50tkm ajetulle S8 Audille, sano että aika tukkonen oli sekin,tiedä sitten noista saksalaisista miten ovat tollasesta autosta pitäneet huolta... Voi olla että oli eka öljynvaihto, ei meinaan löytyny huoltokirjaa.
Mitenkäs tuo huuhtelu tehdään, muutama minuutti reilulla tyhjäkäynnillä, vai..?
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 20.12.2009, 13:32
kzj kzj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.02.09
Sijainti: Kouvola
Viestit: 138
Perusasetus

No tuli vähän rankalla kädellä arvosteltua, kun kärry levis käsiin silloin jokapuolelta..

Näköjään olis jenkeissä jotain $150 nyt etupyörän laakeri, silloin en ollu vielä itse tilannu mitään jenkeistä(2002) ja jollain listahinta oli Suomessa luokkaa 800e! ja puolituttu olis myynny 570e tai sinnepäin..en ostannu.

4L80-E pitäis olla kyl vahva laatikko, kaikenhan saa rikki. Oli itellä tosi kevyellä ajolla, olis pitäny antaa kenkää oikein kunnolla heti aluksi, niin olis varmaan porsinut kättelyssä.

Laatikosta meni planeettapyörästöä ym. pikkusälää /turbiini.
Ei se nyt ihan 3ke tehnyt, mutta pitkälle yli 2te mentiin.
Silloin perusremppa laatikkoon ois ollu n.850e
Siirtopumppu maksoi silloin 100e
Etuvedon 4x4 Axle Shift Actuator nyt $65 jenkeissä, silloin täällä 150e

Syöttöpumpun vaihdoin "korjattuun" joka toimi kyl, katsastuksen savutustestiin asti Siksi 2kertaa vaihdettu pumppu..(tämähän ei ollut auton huonoutta, kerroin vain omia kokemuksia, niitähän tässä kyseltiin )

Pumpusta meni ekaks varmaan toi pmd-boksi, sille tuli rakenneltua iso jäähdytysripa vanhasta autovahvistimenta
Ja toi PMD maksoi silloin tääl yli 500e

Ja ei minusta käyttäjävika, jos öljypaineanturi leviää(mittari näyttää ok),-> siirtopumpulle ei tule jännitettä -> syöttöpumppu joutuu koville -> PMD-boksi palaa?

Huomaako sen aina, jos ei siirtopumppu pelitä?

Et kyllä osat on nyt paljon halvempia ja niitä saa ihan kotimaastakin. Silloin vaan loppu usko et voi olla 7v ikänen auto niin pommi, ja silloin niistä pyydettiin ~30000e!

Eikä ollut heti ostaessa rikki, vaan alkoi myöhemmin leviämään käsiin..

Huonon tuurin peli, vaan kovasti sitäkin joku halusi, kun autoliikkeen pihasta varastettiin vaikka oli kannettu akut pois konepellin alta...

Et ei minun kirjoituksen perusteela kannata ostamatta jättää, kunhan vaan omia kokemuksia yhden yksilön parissa kertoilin.

-Edit- Niin ja ilmeisesti silloin aikanaan Metro-A vaihtoi noihin koko syöttöpumpun, vaikka oli vaan se pmd palanut... et paljon on saatu kustannuksia ja huonoa mainetta ihan kotimaisin voimin aikaan..

Viimeksi muokannut kzj : 20.12.2009 17:10
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 20.12.2009, 21:43
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

No tuosta öljyjutusta on satoja sivuja Overdrivessa... Mutta kaikki tuntemani korjaajat ovat aina suositelleet mineraali öljyjä, nimenomaan diesel -mallia.
- Käsittääkseni noita rallyformuloita ym. öljyjä käytettäessä diisselistä johtuvat epäpuhtaudet ym. sakkautuvat ja saattaavat tukkia nostajan laakerit.

En tosin ymmärrä miksi joku laittaisi 15e/l öljyä koneeseen jos siihen suositellaan 5e/l öljyä.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 20.12.2009, 23:20
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja patroltd Näytä viesti
Mitenkäs tuo huuhtelu tehdään, muutama minuutti reilulla tyhjäkäynnillä, vai..?
Aika lailla tolleen mä oon tehny, muutama litra öljyä pois ja petroolia tilalle. 5-10min korotetulla tyhjäkäynnillä, jtn 1200-1500 kiekkaa minuutissa mä oon pitäny. Silmät ristissä tapittanu öljynpainemittaria että paineet riittää. Kone ajettu jo valmiiks lämpöseks. Öljyjen ja suodattimen vaihto, ja seuraava öljyn+suodattimen vaihto n. 1tkm ajon jälkeen. Onnistunu joka kerta hyvin, tai ainakaan yhtään konetta ei oo ton takia hajonnu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Chevrolet Suburban K20 6.2d Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 13 08.11.2010 16:55
M:CHEVROLET SUBURBAN -94 O/M/V Ajoneuvot 0 21.01.2007 22:40
gmc vai chevrolet suburban? Markus83 Chit-Chat 31 28.11.2006 18:43
M: Chevrolet suburban -94 4x4 AAPEEE O/M/V Ajoneuvot 5 11.06.2006 21:31
Chevrolet Suburban TML Tekniikka & Jutustelu 15 23.09.2004 12:54


Sivu luotu: 03:35 (GMT +2).