![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() G-mersun voiman siirtoElikkäs rakentelen tollasesta -89 230ge mersusta ns. super turbo diseliä koneeksi valitsin om605 ja ahdin holset hx35 12 pakopesällä ja pumppu 7mm tapeilla... eli löylyähän noila kampeilla irtoaa ihan riittävästi mutta mitä tuon g-mersun jakolaatikko ja perät kestää tehoja? ja mitähän mahtaa tuo vakio automaatti laatikko kestää?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos se automaagi on sen 230 bensan perästä ns. aluperäinen niin varmaan sille tulee ainakin moro. Eli pitäis olla sen 603 turbon persiistä oleva ns. iso automaatti, että kestää superurboilun (sekin mielellään vahvistettuna jos meinaa ottaa +400nm). Perät varmaankin kestää aika hyvin jos ei ihan kokoajan suttaa asfaltilla, tuskin jakiskaan antautuu ihan helposti. Onhan noita holsetilla olevia OM602/3 koneita ollut muillakin G-vaunussa ja isoja bensa V-8 moottoreita...ei ole raportoitu isompia "antautumisia". Toki miljuuna kilpometriä ajetut voimansiirron osat saattaa antautua jo vakiotehoilla. Murrokset varmaan pamahtaa ensimmäisenä kun 4wd päällä räppäilee.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tiedän yhden (luotettava taho kertoi) takaperän antautumisen, mutta paljon aikaa ennen omaa g-mersuiluani eli yli 11 vuotta vanha juttu. Eli takaperä ei kestäs vetää 39,5 renkailla mersun omalla 5,0L V8 lusikka pohjassa kahden metrin pystypomppua.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Joo...siinä on voimansiirot kovilla kun koko paino rysähtää pelkästään taka-akselin varaan ja tietenkin rattaissa oli kierroksia ihan hyvin? 36" Swampperit alla takalukko päällä kestää ottaa jarruburniksia ja luisulähtöjä kuivalla asfaltilla ihan hyvin kans
![]()
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siis tuo w-124 4-matic jakolaatikko tietokoneohjattu (suoraan liittimet kyllä esim. painonappiohjaukseen ![]() Ja kaikki kytkennät tapahtuu Sähköohjatuilla hydraulipakoilla, siis esim. takaveto-> neliveto 33%eteen/66% taakse -> neliveto keskitasauspyörästö lukossa, ja vielä takaperän sähköhydraulinen lukitus tapahtuu tuon -80 luvun bittihirmun ohjaaman ![]() -> kuulostaa uskomattomalta, mutta auto seisoo paikallaan mäessä, toinen takarengas kuivalla asfaltilla, ja loput jäällä, niin kun kaasun polkasee pohjaan, niin noin sekuntin/parin kuluttua alkaa asfalttiin jäämään mustaa, ja auto kampeaa sairaasti sivulle ![]() Olen pari kertaa katsellut tuota irtolaatikko pakettia sillä silmällä, että olisi nätti paketti Cruiseriin... Mutta ei varmaan kestä, tuo etukardaanin lähtö on pikkasen köykäsen näkoinen Jäykälle etuakselille (epäilen ettei kestä kardaanikulmaa, alunperin etuperä öljypohjassa; siis kardaani suorassa? Ja tuossa 4-matic:ssahan ei ole pikkupuolta! Tuon 300tdt isolaatikko, oliko se nyt 722.3???? on kiva siitä, että siinä ykkönen on 4,25? (esim jenkkilaatikossa TH350 1.n on 2,52?) muistinko oikein? toki tuossa 4:n on suora... ja esim. tuossa minun 4-matic:ssa on sairaan piiiittkääät perävälitykset ![]() Tuo Iso 722:nen kestää kuulemma voimaa, kun on tehty oikein, toki jäähdytys yms pitää olla kunnossa, ja "ohjausta" muutetaan jossain vaiheessa ? Vieläkö noita mersun OM603:n pumppuja tapitetaan 7mm elementeille? kuulosti että nyt on muotia paksummat? ja nuo "säätö/ryntäily" ongelmat olisi ratkaistu jotenkin? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
joo...onhan täälläkin juttuja, että toyosta särkyy murros suoralla maantiellä tasakaasulla ajaessa
![]()
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
tehostajan voiman puute | hampuusi | Tekniikka & Jutustelu | 38 | 30.08.2017 20:43 |
Voiman ulosotto | JAAVUU | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 30.03.2011 13:21 |
Ostetaan Pajeron voiman ulosottoa? | Vihavainen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 06.02.2009 18:44 |
M.Voiman ulosotto | hoojii | O/M/V Muut | 3 | 10.01.2006 15:15 |
voiman siiron kestävyydestä.. | coupe | Vuosimallit 1968-1982 | 1 | 17.10.2003 14:05 |