![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() PalalukotVoisko immeiset kertoa kokemuksia etuakselille asennettavista palalukoista. Puskeeko miten paljon talvella jne jne... Onko ylipäätään mitään positiivista ja negatiivista sanottavaa. Saisin nimittäin hyllystä uudet "ulos kanto hintaan".
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tieliikennekelvoton, pahinta on arvaamattomuus. Mutta jos on samat murkulat edessä ja takana niin taakse ja kitka eteen.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Eikös torsen-tyyppinen lukko toimi edessäkin?
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nelivedolla toki on sitten veto päällä liukkaalla käännettäessä vähän ärjynpuoleinen, eli puskee aika lailla. Ts. aika varovasti saa ottaa mutkat ja ajaa pintakaasulla/ rullaillen että olisi lukko auki. Enkä nyt myöskään ymmärrä miksi se palalukko olisi arvaamaton, koska käyttäytyminen on aina johdonmukaista - joskaan ei välttämättä toivottavaa ![]() Vähän sama kuin palalukko takana eli tiedät AINA miten se lukko käyttäytyy missäkin tilanteessa kunhan on siihen ensin tottunut, jolloin on helppo ennakoida mitä tulee tapahtumaan ja ajaa sen mukaan. Joka tapauksessa en laittaisi edes jossain määrin käyttöauton virkaa suorittavaan autoon palalukkoa eteen, vaan vain joko kytkettävän tai sitten torsen- tyyppisen. Kitkalukot on ihan yhtä tyhjän kanssa, niitä kannattaa välttää jollei se ole ainoa vaihtoehto.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 28.11.2012 08:20 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
eikös tuo torsen oo henkilöauto puolen juttuja muita kuulleeni missään selläs olevan myynnis jälki asennuksena.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://youtu.be/lZmsY2YvVsc
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 28.11.2012 13:07 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tainnu olla aika kelvoton peli muutenkin. Mulla on palalukot eessä ja takana eikä mitään ongelmaa.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Mihin käyttöön?
Jos nyt eteen pitää lukko laittaa;ennemmin panostaisin takalukkoon. Mut jos nyt pakosta eteen ni sit vaikuttaa se et mihin käyttöön se tulee. Edessä palalukko voi aiheuttaaa arvaamatonta käytöstä tiellä ja toisaalta maastossa se ottaa kiinni sillonkin kun ei pitäis. Useasti palalukko ei myöskään ole pitkä ikäinen. Edessä toimis parhaiten Torsen tyyppinen,kunhan se on tarkotettu eteen asennettavaksi. Eli paljonko se pyörintä eroa sallii,jos Torsen lukko ei oo mahdollinen ni sit kitka,se toimii jotenkin aina ja siit ei oo haittaa jos ei niin paljon hyötyäkään. Ralli ynnä vikkelän autoilun puolella käytetään paljon kitkaa ja MM. keskitasauksessa sen hyvän hallittavuuden takia. Jos lukko on ainoastaan maasto käyttöä ajatellen ni ehdottomasti 100% lukko niinku esim. ARB tai vastaava,paras niistä lienee juurikin ARB. Itse en eteen lukkoa kaipaa kun maastossa sillä ei ole enää paljon merkitystä,toki joskus on avuksi. Maantieliikenteessä ei eteen lukkoa tarvi kun neliveto riittää ihan missä tahansa jos nyt yleisestä liikenteestä puhutaan.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Ja jatkuva nelikko?
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#11
|
||||
|
||||
![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Saattoi toki olla joku asennuskämmi tai jotain mutta kyllä siinä Jeepissä veto repi pahasti liukkaalla keulaa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Kuka sillä kaskee mutkassa lappu lattiassa ajamaan?
Koitin tänään ihan huvikseen omalla Grandillä, kytkin etulukon päälle ja ajoin sillä kotoa töihin pöpperöhangessa 13km matkan. Sekä kaupunki- ja maantienopeuksilla. Normaalisti ajaen ei mitään ongelmaa, toki huomasi että vähän enemmän puskee kääntäessä. Ilman reilua kaasua ei mitään reuhtomista tai repimistä, ja täysin ennakoitava käytös. Palalukko on vielä miedompi, kun kuitenkin lukko naksuttaa auki kun ei ole vetoa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Vaikea kuvailla mutta se oli hieman kuin löysäalustainen etuveto huonoilla iskareilla, suhteellisen miedossakin kiihdytyksessä kiskoi ohjausta satunnaiseen suuntaan.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |