![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ducato (hermo menee)Minkä sulakkeen takana on nopeuden rajoitin? hermot menee kun ei pääse rekan ohi ylämäes! Vast, priva!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Se on paha, todella paha juttu. Sit vielä jäähallin kokoinen perävaunu vastustaa 100-110km/h nopeudessa sen verran paljon et kannattaa vielä lastuttaa sen jälkeen ku rajotin on ohitettu.
Eikä kannata enempää kertoa auton vuosimallista, moottorityypistä jnejne.... Helpomalla pääset kun vaan pidät sen turvavälin kohilleen, jopa rekkoihinkin ja selvität itelles auton rakenteellisen max nopeuden,suorituskyvyn ja sen ettei kannata hakea extremeä ajamalla moisella keksinnöllä kovempaa kuin kannattaa. Ei ehkä ole apua tästä kommentoinnista mut K.V.G auttaa aina. Viimeksi muokannut Ahma : 23.10.2012 07:49 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mistäänhän en mitää tiedä mut oon kuullut villiä huhua et kuorkki ducatojen nopeudenrajoittimen voi ohittaa vakionopeudensäätimellä näpyttämällä lisää nopeutta.... =D
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
ajopiirturin sulake?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
riippuu vuosimallista---jos mittarin sulakkeen kiskaset pois niin rajoitin häipyy,on meinaan moottorin ohjain yksikössä se rajoitin...
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jospa vaan pysyisit kotona poissa liikenteestä kokonaan.
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Laita isommat renkaat.
__________________
KYM#5 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jaa että nämä perseessä roikkuvat sprintterispedet alkaa oikein ilmoittelemaan netissäkin...
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Kamikadze!!
Näitähän tossa kehä kolmosella piisaa,eräskin kuljetus liikkeen paku jonka rek. numerot on muuten XXX-777 vetää vihdin tiellä 100-120 km/h. Ei o näkyky pieneen aikaan joten liekkö tapattanu ittensä. Tolle Dukato kuskille sanoisin et se autos ei tartte yhtään enempää nopeutta,hajoo ilmankin. Taitaa olla huonoin pakettiauto mitä löytyy. Ja ittes voit tapattaa mut älä muita. Pyörii mieles kaiken laisii loukkauksia mut en viitti. Kasva säkin aikuiseks,joka muuten ei tapahdu nykyisellä liikenne käyttäytymiselläs.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Suomessa ei niin pitkiä ylämäkiä ole että Ducatolla vois turvallisesti ohittaa rekkoja, saati että sitä woimaa olis ees tyhjänä. Ja miks ne ylämäessä yleensä pitäis ohittaa?
Lähtee vähän aikasemmin matkaan ni kerkee perille ihan rajoitusten mukaisilla nopeuksilla.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#11
|
|||
|
|||
![]() Siis oliko tämä pelkästään provosointi?Lainaus:
Noista peltikoppa c1- Dukatoista ei kokemusta, mutta villi veikkaus, että ING- sulakkeen poisto poistaa ongelman? jos ei niin akun miinuskengän poisto? Kun tuo 3500kg?(c1) nopeusrajoitus aktivoitu, myös noille vanhemmille, niin silloin yritettiin kräkätä eräästä eurooppalaisesta rajoitinta, ja ei ainakaan purkaantunut pikkasella askartelulla: Tuo rajoittimen aktivointi vei muutaman euron edestä työaikaa vajaa 100e/h untuvaposkiselta asentajalta!ja olikohan lasku 750e! ja jos itse olis saanut tuon bitin ojennukseen, niin tarkistus olisi maksanut 1/10 osan? Veikaan että ainut "punaniska" temppu on kasvattaa renkaan halkaisijaa.... |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.youtube.com/watch?v=8jDf5UPXaoY
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Tämä täsmälleen sama ongelma oli Land-Cruiserilla. Se paska kulkenut mihinkään. Sillä tahtonut päästä edes traktorin ohi. Joten sillä ei vaan ohiteltu. Muut kyllä ohitteli sitä..
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Onnistunut ohitus perustuu täydelliseen yllätykseen.
Mites alamäessä ? Tai kurvissa ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kyllä varmaan yhtä Hummer H2 kuskiakin korpesi,kun pikkuhiljaa mateli minun ohi Tampere-Helsinki moottoritiellä. Mulla oli henkilöautossa kärry perässä ja navigaattorin mukaan 90 lasissa. Nyky kuorma-autoja on muuten todella helppo ajaa: Liikkeelle lähtiessä lappu lattiaan,luistonesto hoitaa maksimaalisen kiihtyvyyden Maantiellä pidetään lappu lattiassa,nopeudenrajoitin hoitaa maksiminopeuden Mutkat mennään täysillä,ajonvakautus hoitaa tiellä pysymisen Jarrutuksessa vaan poljin pohjaan,abs hoitaa maksimaalisen pysähtymisen Viimeksi muokannut Racingrabbit : 24.10.2012 12:03 |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Kaikkein jännintä on se että kun sulla on kuormana 4000 kiloa pahvilaatikoita niin et saa kuitenkaan ajaa kuin 80km/h tai tyhjänäkään sen kovempaa (edes tollasella kevyt ka:lla). Kuorma pitää olla sidottu vaikka kyydissä olisi vain tusinan verran kananmunia. Mutta otappas kyytiin 4000kg ihmisiä niin ei tarvii kuormaa sitoa ja saat ajaa 100km/h. Eli ei perhana mene mun jakeluun miksi ihmeessä kuitenkin bussit saa ajaa 100km/h. Mut kyl mun ducato ainakin jaksaa kulkea jopa pienessä yli kuormassa traikun kera sen mitä laki sallii. Huippuja kerää helposti sen 140-150km/h. Noi ylikuorma ja ylinopeus juttut perustuu urbaaneihin legendoihin! Enhän mä koskaan sellaisiin ole syyllistynyt. ![]() just my five cent again. -sami- |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Samalla autolla verot maksettuna saa ajaa nop,raj mukaisesti! Auto ei ole omani vaan ajan vain! Ja sinähän aivan kakara oot kun kommentoit kun et mitää osaa vastatakkaan!! |
#20
|
||||
|
||||
![]()
vai ahistaako jos rekka on mennykin ohi ducatosta
![]() ei herneitä nenuu ![]()
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaa myös miettiä että mitä auton omistaja tykkää kun ajat hänen autollaan kovempaan kuin se voi katsastuskunnossa kulkea.
|
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sama paku, just identtisellä tekniikalla, rekisteröitynä pakuks, saa ajaa satasta ohite vaikka täydessä pokassa, mutta tämä kuorkiks rekisteröity yksilö ei saa mennä vaikka ei olis mitään kyydissä. No, tietysti se raja on jossain aina oltava olemassa. |
#23
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tai ei se rajoitin ainakaan toiminut 110 nopeudessa ![]() Ja noihin ajoneuvo kohtaisiin nopeusrajoituksiin; Kun otetaan esim hdj-80, ja poistetaan 6 matkustajan penkit, ja tehdään työkaluille laatikko, niin maksiminopeus laskee 80 km/h:ssa, muuten sais ajella ainakin 120km/h! siis kun maksimi ihmismäärää pudotetaan 8-2 kpl, ja ainakin osalle mukana kulkevia romuja on jonkin sortin säilytyslaatikko tms. niin muuttuu niin vaaralliseksi, että! PS jos paku ja kuorkki on identtisiä, niin kuorkkiin saa ottaa enemmän kuormaa. ja kuorkin kuskille on opetettu, miten pitää kuormata ja sitoa ![]() |
#24
|
|||
|
|||
![]() Mähän vastasin.
Mä tarkotin just mitä sanoin,Dukaton ajo omituisuudet ei tartte yhtään enempää nopeutta vaik olis rekisteröity sukellusveneeks. Tiedän sen ku oon ajanu semmosella ja nykyinen transit jolla ajan ei oo sen parempi. Ja jos hermot menee ku ei pääse rekan ohi ni on väärällä alalla. Ainakin jos se on rajottimesta kiinni.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#25
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Bensakoneisissa rajoitinpakko vasta 1.1.2005 eteenpäin käyttöönotetuissa. Sama koskee myös Kalifornian päästötason (CARB) mukaisesti hyväksyttyjä dieseleitä. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 25.10.2012 10:25 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty pois menee. | metsienmies | O/M/V Ajoneuvot | 26 | 04.02.2012 14:17 |
Myydään Maxi Ducato | PutKari | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 11.05.2011 13:27 |
Ostetaan Ducato karjarauta | rhm | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.02.2009 09:01 |
Autokaupassa sitä hermo lepää | AVRO | Chit-Chat | 5 | 05.08.2007 12:40 |
kohta menee hermo! | Repro | Chit-Chat | 2 | 23.04.2005 19:01 |