Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Ducato (hermo menee) (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=102943)

antton077 22.10.2012 19:17

Ducato (hermo menee)
 
Minkä sulakkeen takana on nopeuden rajoitin? hermot menee kun ei pääse rekan ohi ylämäes!
Vast, priva!

Ahma 23.10.2012 07:42

Se on paha, todella paha juttu. Sit vielä jäähallin kokoinen perävaunu vastustaa 100-110km/h nopeudessa sen verran paljon et kannattaa vielä lastuttaa sen jälkeen ku rajotin on ohitettu.

Eikä kannata enempää kertoa auton vuosimallista, moottorityypistä jnejne....

Helpomalla pääset kun vaan pidät sen turvavälin kohilleen, jopa rekkoihinkin ja selvität itelles auton rakenteellisen max nopeuden,suorituskyvyn ja sen ettei kannata hakea extremeä ajamalla moisella keksinnöllä kovempaa kuin kannattaa. Ei ehkä ole apua tästä kommentoinnista mut K.V.G auttaa aina.

tatsga 23.10.2012 09:50

Mistäänhän en mitää tiedä mut oon kuullut villiä huhua et kuorkki ducatojen nopeudenrajoittimen voi ohittaa vakionopeudensäätimellä näpyttämällä lisää nopeutta.... =D

giantti 23.10.2012 10:33

ajopiirturin sulake?

Hujane 23.10.2012 11:56

riippuu vuosimallista---jos mittarin sulakkeen kiskaset pois niin rajoitin häipyy,on meinaan moottorin ohjain yksikössä se rajoitin...

Heguli 23.10.2012 15:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja antton077 (Viesti 929248)
Minkä sulakkeen takana on nopeuden rajoitin? hermot menee kun ei pääse rekan ohi ylämäes!

Jospa vaan pysyisit kotona poissa liikenteestä kokonaan.

karvanoppa 23.10.2012 15:59

Laita isommat renkaat.

-Jarkko- 23.10.2012 16:00

Jaa että nämä perseessä roikkuvat sprintterispedet alkaa oikein ilmoittelemaan netissäkin...:rolleyes:

RIPAX 23.10.2012 20:34

Kamikadze!!
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 929498)
Jospa vaan pysyisit kotona poissa liikenteestä kokonaan.

Näitähän tossa kehä kolmosella piisaa,eräskin kuljetus liikkeen paku jonka rek. numerot on muuten XXX-777 vetää vihdin tiellä 100-120 km/h. Ei o näkyky pieneen aikaan joten liekkö tapattanu ittensä. Tolle Dukato kuskille sanoisin et se autos ei tartte yhtään enempää nopeutta,hajoo ilmankin. Taitaa olla huonoin pakettiauto mitä löytyy. Ja ittes voit tapattaa mut älä muita. Pyörii mieles kaiken laisii loukkauksia mut en viitti. Kasva säkin aikuiseks,joka muuten ei tapahdu nykyisellä liikenne käyttäytymiselläs.

HeikkiH 23.10.2012 21:11

Suomessa ei niin pitkiä ylämäkiä ole että Ducatolla vois turvallisesti ohittaa rekkoja, saati että sitä woimaa olis ees tyhjänä. Ja miks ne ylämäessä yleensä pitäis ohittaa?

Lähtee vähän aikasemmin matkaan ni kerkee perille ihan rajoitusten mukaisilla nopeuksilla.

BJ-40/76 23.10.2012 22:07

Siis oliko tämä pelkästään provosointi?
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja antton077 (Viesti 929248)
Minkä sulakkeen takana on nopeuden rajoitin? hermot menee kun ei pääse rekan ohi ylämäes!
Vast, priva!

Nuo ducatot, mitä olen ajanut, ja mitä olen manannut tienpäällä, liikkuu b-kortilla, ja rajoitin löytyy fysiikasta....

Noista peltikoppa c1- Dukatoista ei kokemusta, mutta villi veikkaus, että ING- sulakkeen poisto poistaa ongelman? jos ei niin akun miinuskengän poisto?

Kun tuo 3500kg?(c1) nopeusrajoitus aktivoitu, myös noille vanhemmille, niin silloin yritettiin kräkätä eräästä eurooppalaisesta rajoitinta, ja ei ainakaan purkaantunut pikkasella askartelulla:
Tuo rajoittimen aktivointi vei muutaman euron edestä työaikaa vajaa 100e/h untuvaposkiselta asentajalta!ja olikohan lasku 750e! ja jos itse olis saanut tuon bitin ojennukseen, niin tarkistus olisi maksanut 1/10 osan?
Veikaan että ainut "punaniska" temppu on kasvattaa renkaan halkaisijaa....

helmapelti 24.10.2012 06:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 (Viesti 929687)
Suomessa ei niin pitkiä ylämäkiä ole että Ducatolla vois turvallisesti ohittaa rekkoja, saati että sitä woimaa olis ees tyhjänä. Ja miks ne ylämäessä yleensä pitäis ohittaa?

Lähtee vähän aikasemmin matkaan ni kerkee perille ihan rajoitusten mukaisilla nopeuksilla.

Mun muistaakseni Ducato taas kulki niin perkeleesti ettei ohitukset ollu ongelma kuormattunakaan.
http://www.youtube.com/watch?v=8jDf5UPXaoY

Nerd-O 24.10.2012 07:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja antton077 (Viesti 929248)
Minkä sulakkeen takana on nopeuden rajoitin? hermot menee kun ei pääse rekan ohi ylämäes!
Vast, priva!

Tämä täsmälleen sama ongelma oli Land-Cruiserilla. Se paska kulkenut mihinkään. Sillä tahtonut päästä edes traktorin ohi. Joten sillä ei vaan ohiteltu. Muut kyllä ohitteli sitä..

pee 24.10.2012 11:16

Onnistunut ohitus perustuu täydelliseen yllätykseen.

Mites alamäessä ? Tai kurvissa ?

Racingrabbit 24.10.2012 11:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 929800)
Onnistunut ohitus perustuu täydelliseen yllätykseen.

Mites alamäessä ? Tai kurvissa ?

Tai oikealta puolelta? :D



Kyllä varmaan yhtä Hummer H2 kuskiakin korpesi,kun pikkuhiljaa mateli minun ohi Tampere-Helsinki moottoritiellä.
Mulla oli henkilöautossa kärry perässä ja navigaattorin mukaan 90 lasissa.


Nyky kuorma-autoja on muuten todella helppo ajaa:

Liikkeelle lähtiessä lappu lattiaan,luistonesto hoitaa maksimaalisen kiihtyvyyden
Maantiellä pidetään lappu lattiassa,nopeudenrajoitin hoitaa maksiminopeuden
Mutkat mennään täysillä,ajonvakautus hoitaa tiellä pysymisen
Jarrutuksessa vaan poljin pohjaan,abs hoitaa maksimaalisen pysähtymisen

-sami- 24.10.2012 12:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit (Viesti 929812)
Tai oikealta puolelta? :D



Kyllä varmaan yhtä Hummer H2 kuskiakin korpesi,kun pikkuhiljaa mateli minun ohi Tampere-Helsinki moottoritiellä.
Mulla oli henkilöautossa kärry perässä ja navigaattorin mukaan 90 lasissa.


Nyky kuorma-autoja on muuten todella helppo ajaa:

Liikkeelle lähtiessä lappu lattiaan,luistonesto hoitaa maksimaalisen kiihtyvyyden
Maantiellä pidetään lappu lattiassa,nopeudenrajoitin hoitaa maksiminopeuden
Mutkat mennään täysillä,ajonvakautus hoitaa tiellä pysymisen
Jarrutuksessa vaan poljin pohjaan,abs hoitaa maksimaalisen pysähtymisen

Näinpä näin :D

Kaikkein jännintä on se että kun sulla on kuormana 4000 kiloa pahvilaatikoita niin et saa kuitenkaan ajaa kuin 80km/h tai tyhjänäkään sen kovempaa (edes tollasella kevyt ka:lla). Kuorma pitää olla sidottu vaikka kyydissä olisi vain tusinan verran kananmunia.
Mutta otappas kyytiin 4000kg ihmisiä niin ei tarvii kuormaa sitoa ja saat ajaa 100km/h. Eli ei perhana mene mun jakeluun miksi ihmeessä kuitenkin bussit saa ajaa 100km/h.

Mut kyl mun ducato ainakin jaksaa kulkea jopa pienessä yli kuormassa traikun kera sen mitä laki sallii. Huippuja kerää helposti sen 140-150km/h.

Noi ylikuorma ja ylinopeus juttut perustuu urbaaneihin legendoihin! Enhän mä koskaan sellaisiin ole syyllistynyt. :D

just my five cent again.

-sami-

Jari 24.10.2012 12:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit (Viesti 929812)


Nyky kuorma-autoja on muuten todella helppo ajaa:

Liikkeelle lähtiessä lappu lattiaan,luistonesto hoitaa maksimaalisen kiihtyvyyden
Maantiellä pidetään lappu lattiassa,nopeudenrajoitin hoitaa maksiminopeuden
Mutkat mennään täysillä,ajonvakautus hoitaa tiellä pysymisen
Jarrutuksessa vaan poljin pohjaan,abs hoitaa maksimaalisen pysähtymisen


:D

Samsonite 24.10.2012 15:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti (Viesti 929740)
Mun muistaakseni Ducato taas kulki niin perkeleesti ettei ohitukset ollu ongelma kuormattunakaan.
http://www.youtube.com/watch?v=8jDf5UPXaoY

Alkaa etelänhetelmä huljuumaan jo epäilyttävästi. :eek::p

antton077 24.10.2012 20:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 929670)
Näitähän tossa kehä kolmosella piisaa,eräskin kuljetus liikkeen paku jonka rek. numerot on muuten XXX-777 vetää vihdin tiellä 100-120 km/h. Ei o näkyky pieneen aikaan joten liekkö tapattanu ittensä. Tolle Dukato kuskille sanoisin et se autos ei tartte yhtään enempää nopeutta,hajoo ilmankin. Taitaa olla huonoin pakettiauto mitä löytyy. Ja ittes voit tapattaa mut älä muita. Pyörii mieles kaiken laisii loukkauksia mut en viitti. Kasva säkin aikuiseks,joka muuten ei tapahdu nykyisellä liikenne käyttäytymiselläs.

Kysehän ei ole siitä että pitää ajella kun hullu!!!!!
Samalla autolla verot maksettuna saa ajaa nop,raj mukaisesti!
Auto ei ole omani vaan ajan vain!
Ja sinähän aivan kakara oot kun kommentoit kun et mitää osaa vastatakkaan!!

burton 24.10.2012 21:05

vai ahistaako jos rekka on mennykin ohi ducatosta ;)

ei herneitä nenuu :)

Late_ 24.10.2012 21:06

Kannattaa myös miettiä että mitä auton omistaja tykkää kun ajat hänen autollaan kovempaan kuin se voi katsastuskunnossa kulkea.

-MaTTi- 24.10.2012 21:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja antton077 (Viesti 929945)
Samalla autolla verot maksettuna saa ajaa nop,raj mukaisesti!

Tätä mäkin tässä mietin, porukka syyttää ties mikskä vastuuntunnottomaks kaahariks jos ajelis esim. satasen alueella satasta 75 km/h ylämäkee kulkevan rekan ohi.
Sama paku, just identtisellä tekniikalla, rekisteröitynä pakuks, saa ajaa satasta ohite vaikka täydessä pokassa, mutta tämä kuorkiks rekisteröity yksilö ei saa mennä vaikka ei olis mitään kyydissä.

No, tietysti se raja on jossain aina oltava olemassa.

BJ-40/76 24.10.2012 22:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 929992)
Tätä mäkin tässä mietin, porukka syyttää ties mikskä vastuuntunnottomaks kaahariks jos ajelis esim. satasen alueella satasta 75 km/h ylämäkee kulkevan rekan ohi.
Sama paku, just identtisellä tekniikalla, rekisteröitynä pakuks, saa ajaa satasta ohite vaikka täydessä pokassa, mutta tämä kuorkiks rekisteröity yksilö ei saa mennä vaikka ei olis mitään kyydissä.

No, tietysti se raja on jossain aina oltava olemassa.

No, ainakaan kaikissa hummerin H2:ssa (siis se retkukeulalla, ja suoralla taka-akselilla) ei ole rajoitinta kuoppurina. En tiedä onko merkitystä sillä, että tullut omistajan mukana muuttoautona, mutta muistaakseni oli c-kortilla ajettava.
Tai ei se rajoitin ainakaan toiminut 110 nopeudessa:rolleyes: sitä en tiedä, paljonko nuo mailimittarit valehtelee, mutta hyvin kerkesi.

Ja noihin ajoneuvo kohtaisiin nopeusrajoituksiin;

Kun otetaan esim hdj-80, ja poistetaan 6 matkustajan penkit, ja tehdään työkaluille laatikko, niin maksiminopeus laskee 80 km/h:ssa, muuten sais ajella ainakin 120km/h!

siis kun maksimi ihmismäärää pudotetaan 8-2 kpl, ja ainakin osalle mukana kulkevia romuja on jonkin sortin säilytyslaatikko tms. niin muuttuu niin vaaralliseksi, että!

PS jos paku ja kuorkki on identtisiä, niin kuorkkiin saa ottaa enemmän kuormaa. ja kuorkin kuskille on opetettu, miten pitää kuormata ja sitoa:cool:

RIPAX 24.10.2012 22:53

Mähän vastasin.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja antton077 (Viesti 929945)
Kysehän ei ole siitä että pitää ajella kun hullu!!!!!
Samalla autolla verot maksettuna saa ajaa nop,raj mukaisesti!
Auto ei ole omani vaan ajan vain!
Ja sinähän aivan kakara oot kun kommentoit kun et mitää osaa vastatakkaan!!

Mä tarkotin just mitä sanoin,Dukaton ajo omituisuudet ei tartte yhtään enempää nopeutta vaik olis rekisteröity sukellusveneeks. Tiedän sen ku oon ajanu semmosella ja nykyinen transit jolla ajan ei oo sen parempi. Ja jos hermot menee ku ei pääse rekan ohi ni on väärällä alalla. Ainakin jos se on rajottimesta kiinni.

-MaTTi- 25.10.2012 10:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 930032)
Mä tarkotin just mitä sanoin,Dukaton ajo omituisuudet ei tartte yhtään enempää nopeutta vaik olis rekisteröity sukellusveneeks.

Matkailumalleillakin saa ajaa 100 km/h ja on painoo ja sivupintaa ihan eri lailla ku normipakussa. En tiijä sitten riittääkö ajo-ominaisuudet vai ei, en oo kokeillu. Luulisin että on ihan siedettävä ajeltava kun kerran ylivoimaisesti yleisin alusta noille kamppeille on.
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 930031)
No, ainakaan kaikissa hummerin H2:ssa (siis se retkukeulalla, ja suoralla taka-akselilla) ei ole rajoitinta kuoppurina.

Bensakoneisissa rajoitinpakko vasta 1.1.2005 eteenpäin käyttöönotetuissa. Sama koskee myös Kalifornian päästötason (CARB) mukaisesti hyväksyttyjä dieseleitä.


Sivu luotu: 07:49 (GMT +2).