![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Formula Off Road 2012 HyvinkääAloitin uuden topicin, johon mun toivomus olis sada kisa huhuja, kuvia ja tuloksia. Tossa toisessa topicissahan puhe on ollu ennakkolippujen myymisestä ![]() Huhuja: Tuukka saanu perävälityksen tänään, eli perjantai aamulla ja nyt se olis G-69 Jussilaisen toimesta asennettuna paikoilleen ja auto olis Lahden seuduilta matkalla Hyvinkään kisakuopalle parhaillaan. Tuukan majoitus, eli tallipäälikkö Oivasen bussissa olis jotain jäähdytin ongelmaa......eli Linda Racing tavoittelee "kulut tappiin racing" henkeä ![]() ![]() Simeliuksen Peten Jeeppi on kokenut useita muutoksia ennen kisaa. Uusi moottori, uusi vaihteisto, uusi jousitus.........ja viime yön jälkeen uusiks kasattu simpukka ja sit loppujen lopulta uusi tehostajan pumppukin. Taka-akselia hieman jouduttu oikaiseen, kun oli testihypyssä mennyt noin tuuman verran mutkalle ![]() Nyholmin Tumppi on kunnostellut Ruotsalaisen P-A:n T-Rex autoa, mutta mutta.....vanhassa autossa ollut huhujen mukaan ikäviä takaiskuja.....saa nähdä miten tunnit riittää ![]() Mitäs vielä.......jaa. noh, itse poikkesin Taren kanssa kuopalla viikko sitten ja lyhyesti pitää todeta, että sora on aivan erilaista, kuin pälkäneellä. Hiekan seassa kiven murikoita aivan erilailla, joten siltäkin osin tulossa erilainen kilpailu, kuin aiemmin. Koitan illemmalla ehtiä laittaan parit kuvat viikko takaperin tilanteesta. Ja nyt niitä muita huhuja ja kuulumisia ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kenes foffiauto? tuli kolmen maissa tänään Tampereen ohiajotiellä Ylöjärven päässä vastaan trailerilla?
Kattelin että olisi Suomen lippu liehunut kaaressa. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kiviä on putsattu ja putsattiin vielä tänään perjantaina klo 16 kieppeissä. Kohtuullisen puhdasta jälkeä on saatu aikaiseksi.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mitään tunnelmia kuopalta???
Tänään, kun ei itse pääse, niin olis kiva kuulla edes palstan kautta jotain ![]() ![]() ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Hyvä tunnelma. Muutama nätti kaato tullut. Pilvipoutakeliä pidellyt. Pälkäneeseen verrattuna aika kaukaa katsomoalue... ;( kaikki hyvin täällä päässä..
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Hyvä meiniki ollut montulla. Juuri päättyi 5 stage. Joka oli ainakin näin amatöörin silmissä aivan liian vaikea. Ei kukaan oikein halunnut edes yrittää ylös asti. Siitä vähän kritiikkiä ratamestarille, tai kuka nyt ikinä onkaan suunnitellut kyseisen pätkän.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Meininki hjyvä kuopalla... Asiallisesti järjestetty tapahtuma kaikinpuolin. Jos jotain miinusta täytyy hakea niin oli tuo rallimakkara jääny vähän kylmäksi...
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Vitonen oli vähä vaisu pätkä, kutosella tuliki sitte näyttävää menoa.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ja lauantain tulokset vielä tähänkin topiciin:
http://www.mylppy.com/foff2012_saturday/FormulaOffroadFinland09062012Results.pdf |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Nerdo kele tänne notskille heti keskusteleen pisteistä.
Ny rillataan? Ja tämä kisa tehdään visuaalisesti ei bitti avaruudessa. Sää et tajjuu tästä lajista oikeesti tään. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Noita koneitakin muuten ihmeteltiin. Olettaisi että tuossa lajissa kevyt peli voisi olla melko pop. Joten miksi nokalle on nostettu painava kasi? Jos ne on muutenkin turbotettu niin saahan neloskoneistakin samanlaisia tehoja. Huomattavasti kevyempiä moottoreita. Onkohan tuossa lajissa joku kokeillut diesel konetta? Vääntöä vaan taitaa tulla niin paljon ettei paikat kestä ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Sunnuntain tuloslaskentaa lähes livenä. Muistaa vain päivitellä selaimesta
![]() http://www.mylppy.com/foff2012_sunday/Tuloslaskenta.pdf |
#13
|
|||
|
|||
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyl nelos koneesta jos saa sen about 700hp luotettavaa voimaa ulos ahtamalla, niin aika paljon työtä sellainen moottori vaatii ja sit aina sen lisäks tulee turbo viive, jota tietty monessa kohtaa ennakoivalla ajolla vois estää, mutta ei varmaankaan aina. Ja varmaan jollain paukku systeemeillä ja elektroniikalla sitä pystys ohittaan, mutta ei se taida olla niin helppoa, kun ei niitä pelejä radoilla näy ![]() Mutta siis tottakai kuka vaan voi tehdä auton ja millä tekniikalla tahansa, mutta helpoin tie nykyisellään vaikuttais olevan pirteä V8 ja sen pirteyttä vielä voi terästää ilokaasulla. Tuukan sanojen mukaan: "Ilokaasu on iloinen asia" ![]() ![]() Diesel koneellinen auto on Suomessa Kuttulandian pajalla rakenteilla ja sen etenemistä moni harrastaja innokkaana jo odotteleekin ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Ja sitten tähän päivään.
Olihan PIRUN KIVAA OLLA VAAN KATSELEMASSA!!!! Ja juttelees kuskien ja mekaanikkojen kanssa. Näki kaikki suoritukset, kun ei tarvinu pingottaa omaa ajamista ja KIITOS Simeliuksen Petelle, että saatiin varikko rannekkeet, niin pääsi kisaa katseleen lähietäisyydeltä. Hyvää oli myös, että Pete ei ottanu mitään turhia riskejä, niin ei joutunu korjaushommiinkaan. Petellä oli jo kovasti mielessä tulevan lauantain Raision Trial kisa. Peten "tonnikeiju" ei oikein ole se sopivin auto formula offiin, mutta toisaalta samainen Jeep on monipuolinen, sillähän on ajettu kuitenkin safaria, trialia, officrossia, mutakisaa, formula offia.....niin ja kadullakin sillä voi huristella ![]() ![]() Tuukka ajoi mielestäni erittäin loistavia suorituksia päivän aikana, mutta harmittavasti ei ihan riittänyt 1 pokaalin pokkaamiseen. Tuukan taistelu NEZ Cup sarjassa kuulemma taitaa päättyä nyt tähän, sillä viimeiset 2 osakilpailua olis Islannissa ja kisatiimin lompakko on jo nyt pakkasella. Tuukka totes, että jos joku sponssi lyö: 10000€ käteen, niin sit nähdään Race Linda tiimeineen myös Islannin kisassa tavoittelemassa viimeisiä cup pisteitä. "Tallipäälikkö Oivanen" oli tosin päivän päätteeksi jo suuntaamassa ajatuksia kauteen 2013. Mutta jos sopiva sponssi löytyy, niin eiköhän se Islanti alkais Oivastakin kiinnostaa ![]() ![]() ![]() Norjan Ketil ajeli taas todella varmaa ajoa modi luokassa.....mestari se on, ei siitä paljon muuta voi sanoa ![]() Norjan Roar ja tiimikaveri Arne olivat kanssa lähdössä Islantiin. Roarin cup tilanne onkin aika hyvällä mallilla jos mestaruutta ajattelee. 1 jakson viimeinen portti oli tosiaan melkoisen haasteellinen. Itseä tosin jäi ihmetyttään, että miksi kukaan muu, kuin Tuukka ei edes kokeillut viimeisen portin vasemmasta laidasta ylös.....jotenki omasta mielestä sieltä olis ollu pieni mahdollisuus....ehkä ![]() Nopeusjakso......noh......omaan makuuni se ei ollut, eli liikaa kovalla pohjalla ajamista laparenkailla......rinteitä ja pehmeetä olis mun mielestä voinu hyödyntää enemmän. Mutta kyllä siin kuutos jaksolla toiset voltit oli sellaisia, että "vanhana kuskina" teki oikeinkin pahaa kilpailijoiden puolesta. Tosi hurjia kaatoja!!!!! ![]() ![]() ![]() Pirun kiva päivä siis kaikinpuolin. Ihan mahtava lajihan tää formula offikin on, vaikka välillä videoiden kuvaus aikaa kun katsoi, niin aika vähiin tuossa ajaminen jää kuitenki.....ehkä sitä hetkittäin omaa kaasujalkaakin hiukka kutitti....vai olikohan se hiekkaa monossa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mut nyt saunaan ja sit mielessä onkin jo 16.6. Raision Trial kisaa......sinne seuraavaks. |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Tosiaan diesel koneellisia foffi autoja ei taida montaa ainakaan julkisuudessa olla joten pitihän sellaista lähteä kokeilemaan. Voi olla ettei etene hiukkaakaan tai voi olla että on pirun hyvä. Sitä ei tiedä ennenkuin joku hullu testaa, ja koska hullun maine on jo tiimiimme pesiytynyt niin tämähän on ehdottomasti meidän juttu. ![]() Kuten Jare totesit, helpompi tosiaan olisi ollut laittaa keulalle V8. Nyt on tunteja ja rahaa kulunut pirusti ja moottori on vieläkin vaiheessa. Vahvempia osia odotellaan nytkin. Kiertokankia tällä kertaa. Testiajoja ei olla tehty sillä moottorimestari haluaa tehdä kokonaisuuden täysin kuntoon ennen kuin baanalle lähdetään. Jos homma ei pelitä hiekalla, auto on tehty ns. hybridiksi. Sopii trialliin ja crossiin. Ja juuri tuo hybridiajatus ikävä kyllä kasvatti auton painoa. Triallissa kun tarvitaan niitä omia juttuja jotka ovat foffiautossa vaan turhaan painona. Mutta ensi vuonna toivottavasti ollaan foffissa mukana mikäli tänä kesänä suoritetut testiajot antavat siihen aihetta. ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
TMK Off ROAD NORDIC TRIAL 15.9 2012 | RJCOBRA | Tapahtumat | 151 | 25.09.2012 23:57 |
Ennakkoliput Formula Offroad 9.-10.06.2012 Hyvinkäälle | offipaita | Tapahtumat | 57 | 09.06.2012 21:20 |
Formula offroad Uppsala 2012 | oska80 | Tapahtumat | 9 | 21.05.2012 17:18 |
OFF ROAD DRIVE -LEHDEN FORMULA OFF ROAD NUMERO | myllis | O/M/V Muut | 7 | 15.02.2007 22:56 |
Formula off road for FUN | -B- | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 19.10.2005 11:18 |