Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.06.2012, 21:27
Volvoton:n Avatar
Volvoton Volvoton ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.01.06
Sijainti: Mansessa, Finland.
Viestit: 362
Perusasetus

Nerdo kele tänne notskille heti keskusteleen pisteistä.
Ny rillataan?
Ja tämä kisa tehdään visuaalisesti ei bitti avaruudessa. Sää et tajjuu tästä lajista oikeesti tään.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.06.2012, 09:27
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Volvoton Näytä viesti
Nerdo kele tänne notskille heti keskusteleen pisteistä.
Ny rillataan?
Ja tämä kisa tehdään visuaalisesti ei bitti avaruudessa. Sää et tajjuu tästä lajista oikeesti tään.
En mä tiennyt että teillä siellä grilli on kuumana. Mut ei tuo pistelasku kyllä edelleenkään aukea. Jollain random generaattorilla niitä pisteitä jaeltiin kun porukalla ihmeteltiin niitä. Enkä kyllä tuosta lajista tiedä yhtään mitään. Siinä olet oikeessa.

Noita koneitakin muuten ihmeteltiin. Olettaisi että tuossa lajissa kevyt peli voisi olla melko pop. Joten miksi nokalle on nostettu painava kasi? Jos ne on muutenkin turbotettu niin saahan neloskoneistakin samanlaisia tehoja. Huomattavasti kevyempiä moottoreita. Onkohan tuossa lajissa joku kokeillut diesel konetta? Vääntöä vaan taitaa tulla niin paljon ettei paikat kestä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.06.2012, 09:46
Mylppy Mylppy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.04
Sijainti: Häme
Viestit: 1.366
Perusasetus

Sunnuntain tuloslaskentaa lähes livenä. Muistaa vain päivitellä selaimesta

http://www.mylppy.com/foff2012_sunday/Tuloslaskenta.pdf
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.06.2012, 15:39
Mylppy Mylppy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.04
Sijainti: Häme
Viestit: 1.366
Perusasetus

Tulokset:

http://www.mylppy.com/foff2012_sunda...s_10062012.pdf
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.06.2012, 16:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Noin 1200-1300 kuvaa otettu, kunhan vähän ehtii etsiä ja editoida niin eiköhän niistä joku ole onnistunutkin


Itse kisasta: päivän eka pätkä oli ihan fiasko, mitä järkeä laittaa tollanen pätkä heti ekaksi missä jokseenkin kaikki yrittäneet kaataa autonsa? Muuten oli kyllä hyvä kisa, ja ruokakin maistui - kana-nuudeli oli todella hyvää itse asiassa! Aika rajuja kaatoja tuli vikalla pätkällä, samoin pari hienoa suoritusta ylös asti.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.06.2012, 17:58
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti

Noita koneitakin muuten ihmeteltiin. Olettaisi että tuossa lajissa kevyt peli voisi olla melko pop. Joten miksi nokalle on nostettu painava kasi? Jos ne on muutenkin turbotettu niin saahan neloskoneistakin samanlaisia tehoja. Huomattavasti kevyempiä moottoreita. Onkohan tuossa lajissa joku kokeillut diesel konetta? Vääntöä vaan taitaa tulla niin paljon ettei paikat kestä
Olikohan näissäkin kisoissa jopa 2 V8 autoa, joissa oli turbo, joten ei ne yleisesti ottaen ole "muutenkin turbotettu".

Kyl nelos koneesta jos saa sen about 700hp luotettavaa voimaa ulos ahtamalla, niin aika paljon työtä sellainen moottori vaatii ja sit aina sen lisäks tulee turbo viive, jota tietty monessa kohtaa ennakoivalla ajolla vois estää, mutta ei varmaankaan aina. Ja varmaan jollain paukku systeemeillä ja elektroniikalla sitä pystys ohittaan, mutta ei se taida olla niin helppoa, kun ei niitä pelejä radoilla näy

Mutta siis tottakai kuka vaan voi tehdä auton ja millä tekniikalla tahansa, mutta helpoin tie nykyisellään vaikuttais olevan pirteä V8 ja sen pirteyttä vielä voi terästää ilokaasulla. Tuukan sanojen mukaan: "Ilokaasu on iloinen asia" Tässä kohtaa huomautus, että Tuukalla ei Lindassa ole ilokaasuja.......ainakaan vielä

Diesel koneellinen auto on Suomessa Kuttulandian pajalla rakenteilla ja sen etenemistä moni harrastaja innokkaana jo odotteleekin mitä dieselin vääntöön tulee, niin niin.......jos tuo Islantilaisen "Bubbin" jutut pitää paikkaansa, niin sen tuplaturbotetusta Fordin V8 pannusta on jarrutettu noin 2000nm vääntöä, eli eiköhän sekin jotain käännä Mutta autossa vaikuttais näin ulkopuolisen silmin olevan vielä aika paljon synnytys tuskia Harmi sinänsä, sillä kiva olis nähdä, että onko siitä ISOSTA tehosta sit oikeesti hyötyä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.06.2012, 18:27
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Ja sitten tähän päivään.

Olihan PIRUN KIVAA OLLA VAAN KATSELEMASSA!!!! Ja juttelees kuskien ja mekaanikkojen kanssa. Näki kaikki suoritukset, kun ei tarvinu pingottaa omaa ajamista ja KIITOS Simeliuksen Petelle, että saatiin varikko rannekkeet, niin pääsi kisaa katseleen lähietäisyydeltä. Hyvää oli myös, että Pete ei ottanu mitään turhia riskejä, niin ei joutunu korjaushommiinkaan. Petellä oli jo kovasti mielessä tulevan lauantain Raision Trial kisa. Peten "tonnikeiju" ei oikein ole se sopivin auto formula offiin, mutta toisaalta samainen Jeep on monipuolinen, sillähän on ajettu kuitenkin safaria, trialia, officrossia, mutakisaa, formula offia.....niin ja kadullakin sillä voi huristella Koitin hiukka kysellä, että alkaakos tallilla kohta rakentuun jo ihan pelkästään foffi kilpuri.....vastaus oli kuin poliitikolta.....ei siitä saanu mitään varmuutta


Tuukka ajoi mielestäni erittäin loistavia suorituksia päivän aikana, mutta harmittavasti ei ihan riittänyt 1 pokaalin pokkaamiseen. Tuukan taistelu NEZ Cup sarjassa kuulemma taitaa päättyä nyt tähän, sillä viimeiset 2 osakilpailua olis Islannissa ja kisatiimin lompakko on jo nyt pakkasella.
Tuukka totes, että jos joku sponssi lyö: 10000€ käteen, niin sit nähdään Race Linda tiimeineen myös Islannin kisassa tavoittelemassa viimeisiä cup pisteitä. "Tallipäälikkö Oivanen" oli tosin päivän päätteeksi jo suuntaamassa ajatuksia kauteen 2013. Mutta jos sopiva sponssi löytyy, niin eiköhän se Islanti alkais Oivastakin kiinnostaa


Norjan Ketil ajeli taas todella varmaa ajoa modi luokassa.....mestari se on, ei siitä paljon muuta voi sanoa Ketil oli puheiden mukaan lähdössä Islantiin hakemaan vielä cup sarjan mestaruutta.

Norjan Roar ja tiimikaveri Arne olivat kanssa lähdössä Islantiin. Roarin cup tilanne onkin aika hyvällä mallilla jos mestaruutta ajattelee.


1 jakson viimeinen portti oli tosiaan melkoisen haasteellinen. Itseä tosin jäi ihmetyttään, että miksi kukaan muu, kuin Tuukka ei edes kokeillut viimeisen portin vasemmasta laidasta ylös.....jotenki omasta mielestä sieltä olis ollu pieni mahdollisuus....ehkä


Nopeusjakso......noh......omaan makuuni se ei ollut, eli liikaa kovalla pohjalla ajamista laparenkailla......rinteitä ja pehmeetä olis mun mielestä voinu hyödyntää enemmän.


Mutta kyllä siin kuutos jaksolla toiset voltit oli sellaisia, että "vanhana kuskina" teki oikeinkin pahaa kilpailijoiden puolesta. Tosi hurjia kaatoja!!!!! Ja aika tuhdisti romuakin tais tulla Monet vauriothan selviää vasta kotona, kun tiimit alkaa tarkemmin autojaan tutkimaan.

Pirun kiva päivä siis kaikinpuolin. Ihan mahtava lajihan tää formula offikin on, vaikka välillä videoiden kuvaus aikaa kun katsoi, niin aika vähiin tuossa ajaminen jää kuitenki.....ehkä sitä hetkittäin omaa kaasujalkaakin hiukka kutitti....vai olikohan se hiekkaa monossa Niin siis videoita tuli jokunen otettua, mut itteni tuntien, en lupaa mitään niiden julkaisu ajankohdasta Ja eiköhän sitä muutenkin parempilaatuisia videoita ole tulossa......ainakin kuvaajia näytti olevan paikalla useampia.


Mut nyt saunaan ja sit mielessä onkin jo 16.6. Raision Trial kisaa......sinne seuraavaks.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.06.2012, 18:40
¤Offi-Osku¤:n Avatar
¤Offi-Osku¤ ¤Offi-Osku¤ ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 12.07.04
Sijainti: Ikaalinen, Finland.
Viestit: 4.316
Perusasetus

http://www.teamdisaster.fi/gallery/i...hp?/category/2
Tuolta löytyy mun ottamat kuvat lauantailta en alkanut perkaan parempia ja huonompia kuvia vaan kaikki näytille
__________________
¤Suzuki sj413 -87 Projekti¤ ¤Yamaha Grizzly 550 -11¤
http://www.teamdisaster.fi/

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.06.2012, 19:18
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

uusi alue oli mielestäni hyvä.. alueelta näki hyvin eikä kalja teltoissa ollu tungosta ja jonottaa ei tarvinnu juuri missään. lipun hinnan tosin vois laskea 10-15e lippu luukulta..
lopussa kaivinkoneella mäen alas laskettelua..
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	013.jpg‎
Views:	717
Size:	96,9 Kt
ID:	27395  
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.06.2012, 20:04
photojari photojari ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 17.07.11
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 7
Perusasetus

Kuvia: http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=5075
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.06.2012, 16:44
Tonzarell:n Avatar
Tonzarell Tonzarell ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.10
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 32
Perusasetus

Tänks!


Hienot kisat oli kyllä(su). Kiitos siitä! Hyvin järjestetty ja kaikkea oli tarpeeksi. Katselu alue oli turhan kaukana toiminnasta mutta se on täysin ymmärrettävää.Itse kilpailu oli loppuun asti jännittävä. Niin...kukapa ei rakastaisi kaatoja ja toinen toistaan upeampia suorituksia. Kaikki pätkät tuli videoitua. Sitten kun olisi aikaa vielä tehdäkin ne sinne SinäTuuban hoteisiin. Jossain vaiheessa tulee kyl. Yritän muistaa mainostaa sitten täälläkin..
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.06.2012, 20:36
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Tässä jotain..:



























__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.06.2012, 11:37
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

tääl on se islannin pojan tupla turbo moottori penkissä ja mekaanikot virnuilee taustalla.

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=jV0KgvWX_iU
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.06.2012, 20:52
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Kyl nelos koneesta jos saa sen about 700hp luotettavaa voimaa ulos ahtamalla, niin aika paljon työtä sellainen moottori vaatii ja sit aina sen lisäks tulee turbo viive, jota tietty monessa kohtaa ennakoivalla ajolla vois estää, mutta ei varmaankaan aina. Ja varmaan jollain paukku systeemeillä ja elektroniikalla sitä pystys ohittaan, mutta ei se taida olla niin helppoa, kun ei niitä pelejä radoilla näy

Mutta siis tottakai kuka vaan voi tehdä auton ja millä tekniikalla tahansa, mutta helpoin tie nykyisellään vaikuttais olevan pirteä V8 ja sen pirteyttä vielä voi terästää ilokaasulla. Tuukan sanojen mukaan: "Ilokaasu on iloinen asia" Tässä kohtaa huomautus, että Tuukalla ei Lindassa ole ilokaasuja.......ainakaan vielä

Diesel koneellinen auto on Suomessa Kuttulandian pajalla rakenteilla ja sen etenemistä moni harrastaja innokkaana jo odotteleekin mitä dieselin vääntöön tulee, niin niin........
Meiltä ikävä kyllä loppuivat tunnit kesken ja emme päässeet testaamaan pikku Kiliämme Hyvinkään hiekoille.

Tosiaan diesel koneellisia foffi autoja ei taida montaa ainakaan julkisuudessa olla joten pitihän sellaista lähteä kokeilemaan.
Voi olla ettei etene hiukkaakaan tai voi olla että on pirun hyvä. Sitä ei tiedä ennenkuin joku hullu testaa, ja koska hullun maine on jo tiimiimme pesiytynyt niin tämähän on ehdottomasti meidän juttu.

Kuten Jare totesit, helpompi tosiaan olisi ollut laittaa keulalle V8. Nyt on tunteja ja rahaa kulunut pirusti ja moottori on vieläkin vaiheessa. Vahvempia osia odotellaan nytkin. Kiertokankia tällä kertaa.

Testiajoja ei olla tehty sillä moottorimestari haluaa tehdä kokonaisuuden täysin kuntoon ennen kuin baanalle lähdetään.

Jos homma ei pelitä hiekalla, auto on tehty ns. hybridiksi. Sopii trialliin ja crossiin. Ja juuri tuo hybridiajatus ikävä kyllä kasvatti auton painoa. Triallissa kun tarvitaan niitä omia juttuja jotka ovat foffiautossa vaan turhaan painona.

Mutta ensi vuonna toivottavasti ollaan foffissa mukana mikäli tänä kesänä suoritetut testiajot antavat siihen aihetta. Tuskin sentään palkintosijoilla mutta antamassa modified luokkaan väriä ja lisäämässä sen sarjan osallistujamäärää. Pitääkö kaiken aina olla niin vakavaa?



__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 11.06.2012, 21:13
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Thumbs up

Jopas on asiallisen näköinen laite komea toi pakotorvi

Alustakin on ihan oikeaan malliin tehty, ei mitään Toyota-/ Range- jakarivarsia Tuossa kun omia kuvia selailin läpi sunnuntailta, niin huomasi että hyvin ne kaikki varret tosin solmuun meni kaadoissa tosin jossainhan ne sulakkeet on Foffi-touhuissa oltava, sen verran hurjia voltteja siellä heitellään..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 11.06.2012, 21:18
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Thumbs up

WAU! Tästä kyllä kattelisi kuvia enemmänkin!
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 11.06.2012, 21:23
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HRD Näytä viesti
WAU! Tästä kyllä kattelisi kuvia enemmänkin!
Psssst: löytyy facebookista koko auton rakentelu tarina Offroad Team Kutunjuusto ry
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 11.06.2012, 21:20
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tuossa kun omia kuvia selailin läpi sunnuntailta, niin huomasi että hyvin ne kaikki varret tosin solmuun meni kaadoissa tosin jossainhan ne sulakkeet on Foffi-touhuissa oltava, sen verran hurjia voltteja siellä heitellään..
Äkkiseltään näin amatöörinä vois luulla että helpommin vaihtaa vääntyneen tukivarren kuin akseliputken.

Mut kiva oli katsoa samoilta istumapaikoilta koko sunnuntaipäivän, kuviakin tuli otettua mutta vasta kisan jälkeen Sihvosen autosta.
Aapee tuumas että miun pitäs palkata Löytynojan huoltotiimi rakentamaan Nikko Suzuki valmiiks niin vois huomenna mennä tarjoilemaan leimalle.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 12.06.2012, 18:50
photojari photojari ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 17.07.11
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 7
Perusasetus

Lisää kuvia osoitteessa : www.picasaweb.google.com/photojari
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 12.06.2012, 19:42
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

tämmösiä sisä ulko viteo virityksiä.








Viimeksi muokannut TimJus : 12.06.2012 21:35
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 13.06.2012, 06:26
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja photojari Näytä viesti
Lisää kuvia osoitteessa : www.picasaweb.google.com/photojari
Kyllähän oli hienoja kuvia, enkä nyt puhu pelkästään kisakuvista, vaan niistä maisema ja eläin kuvista!!! Ei oo varmaan ihan taskupokkarilla räpättyjä
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 13.06.2012, 08:06
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Tuossa olisi linkki kaverin ottamiin kuviin:

http://pekkavaris.kuvat.fi/kuvat/Formula-Offroad/
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
TMK Off ROAD NORDIC TRIAL 15.9 2012 RJCOBRA Tapahtumat 151 25.09.2012 23:57
Ennakkoliput Formula Offroad 9.-10.06.2012 Hyvinkäälle offipaita Tapahtumat 57 09.06.2012 21:20
Formula offroad Uppsala 2012 oska80 Tapahtumat 9 21.05.2012 17:18
OFF ROAD DRIVE -LEHDEN FORMULA OFF ROAD NUMERO myllis O/M/V Muut 7 15.02.2007 22:56
Formula off road for FUN -B- Tekniikka & Jutustelu 13 19.10.2005 11:18


Sivu luotu: 05:12 (GMT +2).