![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ensiprojekti aka KyntösikaDodi, laitetaan nyt sitten tämä tänne, kun jotain tuli tehtyä onnistuneesti. Tuli siis kesäkuussa hankittua HJ61 -87. Hieman reilu 500 000 ajettu. Kone kuulostaa hyvältä, ei syö öljyä eikä käynti/käynnistymisvaikeuksia ole. Tämä on siis ensimäinen auto, johon ajattelin laittaa aikaakin. Muutama muukin ollut, mutta ei niinkään "projektiluontoisia". Aluksi oli tarkoitus hankkia vain käyttöauto, jolla voi vetää puu- tai rakennustarvikekuormia ilman huolta. Tähän tarkoitukseen toimii mainiosti. Toinen tavoite oli saada neliveto pienen velivedon seuraksi. Ja siis neliveto siksi, että talvella ei tarvitse huolehtia pihasta pääsyn takia. Pihatie on huonokuntoinen ja talvella silloin tällöin tulvillaan lunta, eli pitää päästä jotenkin poiskin. Käyttöautona toimii hyvin, mutta kun vahingossa eksyin tänne sivustolle, alkoi offroadhommat kiinnostamaan. Jospa tuosta jonkinlaisen perus metsävermeen saisi. Tai kyllähän tuo testatessa meni vähän huonommassakin maastossa ilman sen kummempia virittelyjä. Tavoitteena on siis laitella autoa kuntoon sitä mukaa, kun tarvii, mutta muutama juttu tekisi mieli lisätä heti, jos olisi liikaa rahaa. Alustan korotus, mekaaninen vinssi, ruostehommat jne. Ensimäiset pikkuhommat on jo tullut tehtyä. Pieniä sähköjuttuja korjailtua ja jotain perussäätöä. Nyt sitten pari viikkoa sitten alkoi perä huutaa keljusti ja ajattelin, että samahn tuo on jotain sille tehdä, kun ei muuutakaan tekemistä iltaisin. Eli täältä lukemien juttujen perusteen perän kimppuun. Tilasin tamgearsilta pinionin laakerit ja kilkkeet ja eikun hommiin. Pakko sanoa, että olisihan tuota voinut ensin jollain harjoitella, mutta tulipahan aloitettua kuitenkin. Iltaisin kaverin kanssa koko viime viikko työstettiin ja voin sano, että jälkeenpäin kun miettii, niin olisin monta asiaa tehnyt toisin. Se on kai sitä kokemusta? Noh, vetarit irti (totaalisesti jumissa), lukkokilkkeet irti, murkula irti jne. Tuli putsattua samalla paikat perusteellisesti. Lukkokin tuntuisi nyt asettuvan paikallalleen takan, mutta kojelaudan valo ei kuitenkaan syty. Jotain häröä. Oli muuten laakereiden vaihto tuskallista...Nyt on kuitenkin paketti kasassa ja onnistui ilmeisesti ihan hyvin, kun ei tuo koeajolla mitään meteliä enää pitänyt. Vaihdetta vaihtaessa kuuluneet kolahdukset loppuivat kuin seinään ja ajelu on metelittömämpää. Katsotaan miten tuo jatkossa käyttäytyy. Niin ja jos joku alkaa ensimäistä kertaa tehdä tuota, niin ei kannata tehdä avotallissa pakkasella, ei ole hauskaa ![]() Nyt vain sitten jännityksellä odotan, että mitä kovat pakkaset tuo tullessaan. Muutakin kuin akkujen vaihto? Akut siis tuli vaihdettua tänään, kun jäätyivät. Amatööritoimintaa tai vikaa vehkeissä, mistä näitä tietää ![]() Tästä tämä kai lähtee ja pirskatti, kun näyttää, että rahaa menee tolkuttomasti. Tahtoo sitä ja tuota ja vähän tuota ja jos tuonkin...huoh... Nii ja kuvia olisin rempasta pistänyt, mutta jostaan syystä ei tullut niitä otettua... Jatkoa seuraa heti, kun tarvetta on. Kesällä on muuten varmaan maalausta ja ruostehommaa edessä. Mustaa!
Viimeksi muokannut Korpikumpu : 27.06.2013 20:21 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Onnea vaan rojektille. löytyiskö kuvia härvelistä.
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Omaa ropatessa oon kironnu monesti sitä kun ei ole kunnon akkulaturia, ja joutuu vähän kikkailemaan että saa akut ladattua täyteen. Että kannattaa ostaa joko kaks 12v akkulaturia tai suoraan 24v laturi.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Hyvällä asenteella!
![]() Joo kyllähän näihin saa rahaa menemään niin paljon kuin vaan jaksaa "lapioida sisään", koska nämä vehkeet ei tunnetusti tule ikinä valmiiksi. Päivittele ihmeessä tänne kun saat projektia eteenpäin ja ota kamera mukaan ropatessa, koska kuvat on kivoja!
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ] |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ja nyt!
Jaksoin ottaa pari kuvaakin. Elikkäs kuvissa näkuu rassi, joka on tarkoitus pistää sekakäyttökuntoon. Ensimäisenä hommana tuli nyt hankittua nuo riittävän isot renkaat. Ensimäistä jo koeistuttelin tuohon. Näkyy kuvissa nuo vanhat ja uudet ja samalla vähän, että miltä näyttäs. Sakottaako setä poliisi tuosta renkaan ylimenosta? Tuo kulutuspinta ei varsinaisesti tule tuolta alta esille, mutta hitusen tuo reuna. Tuossa näkyy yhdessä kuvassa jotenkin. Pitääkö heti alkuun ruveta levikekumeja laittelemaan? PS. Renkaista kiitos Rompe1:lle! Edit. Nyt on koeajettu. Pitoa löytyy itse asiassa enemmän kun nuista nastoista. Tosin vetisellä jäällä voi tilanne olla toinen. Hangessa menee kivasti ja nelikko tuntuu jotenkin paremmalta vanhoihin renkaisiin verrattuna. Ainoa miinus pienestä vaeltamisesta, mutta kai siihen tottuu ![]() Viimeksi muokannut Korpikumpu : 13.01.2010 20:26 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
riippuu poliisista! käytännössä sivukuvio EI ole kulutuspintaa eli saa näkyä! mutta jos ei kokoa otteessa saattaa kiukutella
![]() |