![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Volvo F610 -85 JEgoNEERin kuljetusautotalli! MYYTY!Tää ei kyllä ole maasturi vaan maasturin kuljetus auto ja tuleva tallli/varaosa varasto joten kai tämän saapi tänne laittaa. Eli, tuli sitten Varkaudesta vihdoin haettua koppi Volvo maasturin kuljetukseen ja suojaksi. Lensin aaamusta Varkauteen kun hinta oli sama menikö junalla vai lentokoneella 50,-, aikaa menisi junalla 3,5 tuntia ja lentäen 50 min niin ei ollut vaikea valita. Varkaudessa oli myyjä kentällä vastassa ja hänen kyydissä pääsinkin Volvon luokse ja katsastin myynti tavaran, kun hinta ja laatu oli mielestäni suhteessa ja peli hörähti tulille niin eikun maksoin Volvon pois ja sitten käytiin konntorilla hakemassa siirtolupa Helsinkiin ja samalla siirettiin Volvo nimiini. Päästiin takaisin siirsin työkalupakkini ja vaate reppuni Volvoon, peli tulille, mutta sisälämppäri ei suostunutkaan pyörimään? -6 asteen pakkasessa ei ollut mahdollista lähteä ajamaan ilman lämmitystä ja huurteenpoistoa Helsinkiin asti, niipä avasiin kalupakin ja ruvettiin myyjän kanssa kojelsutaa purkaman ja tutkimaan puhaltimen yhteistyökyvyttömyydelle syytä. Syyksi selvisikin puhaltimen ikä ja ropelin jäykyys jota ruuvimeisselillä pyörittämällä saatiin se hetkesi pyörimään. Päätettiin koittaa josko lämpö auttaisi ja lyötiin Volvo tulille jolloin lämppärin kenno lämpeni ja lämppäri rupesikin pyörimään. pätin että en sitä enään pysäyttäisi ja lähdin matkaan. Volvo oli kännissä ja lämmpäri pyöri seuraavat 5 tuntia minkä ajan matka Helsinkiin kesti, khavipaussillakin Volvo sai käydä parkkipaikalla. 5 tunnin lähes yhtäsoittoinen ajo näytti ainakin tekniikan olevan kunnossa. Tässä muutama kuva hankinnasta. Volvohan on tarkoitus tehdä ensin katsastuskuntoon ja sitten pikkuhiljaa toivottavasti vuoteen 2015 menessä aina museorekisteriin asti jos mahdollista. Jo löytyneitä kunnostus kohtia. -Äänenvaimennin on ruostunut pois. -sisälämppärin moottori ei toimi aina. -Hytissä mätä vikaa siellä täällä. -akkukotelon kansi puuttuu. -polttoainesäilöön tarvii hankkia lukollinen korkki. -jarru järjestelmässä vettä ja nyt siis jäätä ja jarrut lukossa. -maalausta ympäri autoa ym. Sitten heti kysymyksiä tietäville. -Mitenkäs jarrujärjestelmästä saadaan jää muutettua vedeksi ja vesi pois järjestelmästä jotta pääsis liikuttamaan peliä ja ajamaan sen sisätilöihin tarkempaa tarkastelua ja kunnostusta varten? -Saakos mistään mitää opusta jossa kerroittas ko. Volvosta? korjaamokäsikirjaa ymms.? ainoa ohje löytyy kuskin aurinkolipan sisäpuolelta jossa on kuva kojelaudasta ja selitykset ruotsiksi, saksaksi ja varmaan ranskaksi? Kiitos jo etukäteen t. ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 21.11.2012 23:55 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tohon jäätymiseen on airol ilmajarrujen jäänestoaine yleisin lääke.
Ja tosta pitäs löytyä semmonen purkki joka syöttää sitä ilmajärjestelmään eli niin kutsuttu tenutin. Voihan sitä ainetta koittaa syöttää jostain ilmaputkesta kompuran jälkeen suoraa ja jos saa niin ilmasäiliöön myös ja pumppailla jarruja niin voi jää sulaa. Yks vaihtoehto on perinteisesti kosani tai kuumailmapuhallin joilla lämmitellään jarrujärjestelmää.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#3
|
||||
|
||||
![]() komia volvo
Ensmäisenä pitäs saada auto lämpimään, Ilmankuivaimen suodatin vaihtoon, ilmasäiliöt laskea tyhjäksi vedestä----> tenttua tilalle ei kuitenkaan litratolkulla, en tiedä onko näin vanhassa kuivaimessa lämmitysvastusta, jos on mittaa tuleeko virtaa sille (käynnissä) ja vastuksen mittaat kans. pitää olla kylmä kun mittaa. jos et saa autoa sisätiloihin niin kuumalla vedellä kannattaa sulatella, etsit nelipiiriventtiilin ja siihen kuumaa vettä, sellainen lehmän utareen näkönen palikka jossa ilmaputkia
![]() ![]()
__________________
Terveisiä Perseestä |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ja tuolla perusjuttuja ilmajarruista jos outoa tekniikkaa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Paineil...%28ajoneuvo%29
Ilmankuivainta kun käyt sörkkimään niin KAIKKI paineet pitää olla pois säiliöista, myös apulaitepiiri tyhjäksi, eli vaikka kytkintä poleksimalla, muuten tulee patruuna ohtaan vaikka vikipedia puhuukin kuulovauriosta.. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
mw ollaan joskus sulateltu jarruja sillai et paksu viltti yms säiliöide päälle ja sitte pakoputkesta letku sinne väliin. toiminu tänän asti. tosin voi joutuu hetken kyl käytteleee mut jos ei muuta saatavilla.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eiks tässä ole ne ihanat "puolikuivat" jarrut? Paineilmatehosteiset nestejarrut. Silloin siinä ei ole paineilmaa kuin tehostimen verran, muuten käyttövoimana on neste.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
FL4:ssa on sellaset "puolikuivat" "mehujarrut", eli paineilmaa apparinpuolen eturenkaan edessä oleville tehostajille saakka, siitä eteenpäin käyttöjarruille normaalia jarrunestettä.
Käsijarru on kokonaan paineilmalla, eli ne isot kellot taka-akselilla on siis seisontajarrulle. Nelosessa on se tenttusäiliö kuskin puolella paineilmasäiliöiden takana, sellaisesta puna-valkoisesta muovipullosta oon sinne soppaa annostellut. Mut kuutosvollea en oo koskaan lähemmin tarkastellut, eli ei tietoa onko siinä samanlaiset jarrusysteemit kuin pykälää pikkuisemmassa. Milläs koneella tää on? Välijäähdytin kootosessa viissiin jo on, toisin kuin nelosessa. -Paavo |
#8
|
||||
|
||||
![]() KIITOKSIA!
Hienoa kun saa kysymmällä tietoa. Tarvii noita koittaa jotta sais Volvon lämpimään ja huollettua paikat.
Tässä kuva jarru pöniköistä. On tiettävästi ns. puolikuivat jarrut, käsijarru on ilmatoiminen vaan pyöriin virtaa jarruneste. Yöllä olikin sitten löpötankin 10 litraa kelvannut voroille, tarvii käydä hakemassa lukollinen korkki Onnin Autosta 21.60,- Akkukotelon kansi tarvii kanssa tehdä lukolliseksi jotta ei akut häviä. Tässä vielä kuva kukin penkin viereisitä hallintalaitteista. Vaihdekeppi, sammutin, käsijarru ja käsikaasu on selvillä vaan mitäs nuo kolme muuta namikkaa on? Käsijarrun viereisessäkin lukee Jarru Brake? t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tuo käsijarrun vieressä oleva hanikka on muistaakseni sellainen että tuo nousee ylös kun jarruista häviää paineet seisonnan aikana,jolloinka jarrut menee päälle,ja tuon kun painaa alas niin saa jarrut vapautettua. Ja eikös tässä ole koneena Volvon D61?
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Moi,
> vaan mitäs nuo kolme muuta namikkaa on? Käsijarrun viereisessäkin lukee Jarru Brake? Onko yx niistä normaalin auton renkaan venttiilin näköinen? Siitä saa paineistettua käsijarrun eli avattua sen, jos jarrupaineet sattuu häviämään eikä kompura pelitä (tai moottori käy). Siitä jarru/brake namiskuukkelista jotain tekemällä saa resetoitua seisontajarrun, ne jää lukkoon jos paineet katoaa hallitsemattomasti, ettei auto lähde itseksen liikkeelle kun jarrupaineet palautuvat. Mun on tarvinnut käyttää ko. vipstaakelia vaan kerran, kun vaihdoin yhden paineanturin jarrusysteemeihin, seisontajattun merkkivalo jäi palamaan jatkuvasti, vaikka itse jarru siis toimi hyvin ja normaalisti. Mulla ei vaan siinä nappissa/viussa oo mitään tekstejä, joten en tiennyt miten sitä piti käyttää, heilutin ja vemputin sen minkä osasin ja jotain tapahtui eli pakkolukko aukesi. -Paavo |
#11
|
||||
|
||||
![]() Volvo F610 -85
Terve.
Jep, venttiilin hattuhan siinä yhdessä tosiaan onkin. Taas ollaan eilistä viisaampia, kiitoksia vaan. Akkujen päälle on luukku jo tehty ja nyt tarvii lähteä ostamaan siihen vielä lukkosalapa ja samalla haen sen tankinkorkin lukolla. Tarvii perjantaina koittaa saada Volvo sisätiloihin sulamaan viikonlopuksi. t. Ismo Ämmä Lainaus:
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 25.01.2012 17:26 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Näyttäis olleen HeavyFix:in huoltoauto, eli on majaillu täällä meitin lähellä.
Nykyään Steelpa omistaa HeavyFix:in.
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onko käsijarrukellot taka-akselin päällä, vai rungon alla? Vaijeri välitteiset? Edit: Tuolla on jotain Volvo esitteitä ajankuluksi: http://public.fotki.com/modeltrucks2...ochures/volvo/
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! Viimeksi muokannut sisua45 : 25.01.2012 17:59 |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eikö näille keijoille kannattaisi tehdä pikku kiusaa jollain autonraadolla, jonka tankkaa venttiilihiomatahnalla ja löpöllä sun muulla pikkukivalla. Ja jättää vahingossa tankinluukun kutsuvasti levälleen.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Isot pojat kerto että AIV happo aikas tehokasta eikä edes huomaa ennenkuin liian myöhäistä :-)
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Nää keijot osaa kyllä noilla kulmilla myös polttaa autot. Itse en uskaltaisi jättää tolle kadulle mitään arvokasta yöksi.
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kuullut tapauksia kun traktoriin tuotu dieseliä vanhalla AIV kannulla jossa hiki ollut ainetta pohjalla... Seuraavaksi etsitty uutta syöttöpumppua ![]()
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
#19
|
||||
|
||||
![]() Volvo F610 -85
Kävin Volvon alla katselemassa.
Vaijjerit näyttäis tulevan pyöriltä runnon alle omiin säiliöihinsä joista putket haaraan ja sieltä edelleen jonnekkin? t. Ismo Ämmä Lainaus:
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onko äänenvainmennin minkä mallinen? Mulla olis uusi Eberspächer merkkinen, "päästä sisään, kyljestä ulos" mallinen. Putken lähdöt jotain 70 mm.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#21
|
||||
|
||||
![]() Volvo F610 -85.Lainaus:
Kiinostaisikin kovasti tietää minkä mallinen pakoputki tähän alunperin kuuluu. Kuva olis kiva. Pistä vaikka yv:nä jotta mihinkä hintaan änkkärin myyt? Huomenna perjantaina peli taas tulille ja koitetaan jotta saadaanko namikoilla jarrut vapautettua ja Volvo sisätiloihin ajettua viikonlopuksi. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#22
|
||||
|
||||
![]() ![]() On tainnut olla tuommoinen pakoputki? Pistän sulle privaattia...
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#23
|
||||
|
||||
![]() Volvo F610 -85
Joo tollanen se pakari varmaan on ollut, nyt on vaan poikkiruostunut putki tuosta taaksepäin menvän suoran suunilleen puolestavälistä ja äänenvaimentajan pannan rippeet.
Kiitoksia kuvasta. Lisää kuvia ja otetaan mielellään vastaan. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#24
|
||||
|
||||
![]() Volvo F610 -85
No niin Volvo saatiin lämpimään halliin sulamaan.
Peli lähti hienosti käyntiin kun otettiin ilmanputsari pois ja anettiin startatessa vähän "pilottia" sisuksiin. Tarvii laittaa imupuolelle tulpattu letku talvi startteja varten niin ei tarvi mitään purkaa. Käsijarru tosiaan vapautui käsijarrukahvan viereistä namikkaa painamalla kun Volvo oli käynnissä ja jarrupainet nousset. Venttiilihatun viereinen upotettu nappi on vielä mysteeri? Tässä muutama kuva myllystä vasemmalta ja oikealta. Onkohan tuo valkoinen purkki se tenutin ylemmässä kuvasa oikealla ylhäällä ja alemassa kuvassa vasemalla ylhäällä, siitä menee letku kompuran takaosaan? Alemassa kuvassa ohuin letku. Tavaratilan kulmasta löytyi okein kunnon rotankolo? En kyllä halua kohdata moista jyrsijää?? Mitenhän tota voisi hyödyntää?? Vai hitsaanko umpeen? Kamina kun upottaisi tuohon niin puita pystyisi lisäämään auton alta? Antaa Volvon sulaa huomiseen ja sitten tyhjenellään vedet järjestelmästä. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 27.01.2012 20:19 |
#25
|
||||
|
||||
![]()
Siinähän on valmis paskahuussin reikä
![]() |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Volvo Fl 6 11 | artsi777 | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 09.09.2010 19:28 |
Myydään / Vaihdetaan Volvo C 303 | FFi | O/M/V Ajoneuvot | 16 | 22.06.2010 12:32 |
Myyty volvo F610-82 5,5m lava+hiab nostin | akp | O/M/V Muut | 0 | 30.12.2008 13:22 |
Myyty M:volvo F407-79 ja Volvo F408-85 yms... | akp | O/M/V Muut | 8 | 13.01.2008 20:07 |
M/V Volvo 240 -86 | khp78 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 29.03.2007 20:39 |