![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() sd33t syöttöKysyisin että tietääkö joku miten sd33t koneeseen saa lisättyä syöttöö. sammutin toppari ruuvvi sivusta löysätty. ahtosäädin auki. Onko syötön säätö päädyssä 27mm kuppi mutkujen alla ? kumpi.olen lueskellut täältä ja kaikki neuvot olleet että sammutin rajoitin siitä sivusta löysälle mutta silläei ole ollut vaikutusta.päästö arvo oli 1.5 kai joku tietää oikeasti mistä sitä perus syöttöö voi lisätä? pumppu on kiki
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä se perus/maksimi syöttö on se sammutinstoppari ja löysäämällä lisääntyy. Ahtosäädintä sisäänpäin eli kiristämällä lisääntyy alasyöttö ja paineenalainenkin. Tuosta pumpusta tulee ruokaa kyllä hyvin jos se on kunnossa ja tietenkin suodatin ja polttoaine linjasto pitää olla kunnossa että aine pääsee edes pumpulle asti.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
ja toi poltto aine puoli pitäis olla kunnossa. ja vetoja on ihan kohtalaisesti. mut se musta usva puuttuu. mut se ahto säädin siis kiinni päin. kun niitä ohjeita on ollu myötä ja vastapäivään . eli se keski pultti kiinnipäin. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
En tiedä mitä kuppien alta löytyy. Joo, paineenalaista kiinnipäin, eli suojamutteri pois, 10mm lukkomutteri auki ja ruuvimeisselillä kiinnipäin.
Mikä ahdin ja paljonko painetta? Jos sun kone hengittää hyvin ja alasyöttö pienellä niin ei se savuakaan missään vaiheessa ja kulkee silti hyvin. Isompi ahdin vaparin pakosarjassa, ilmansuodatinkotelon imuputki vaihdettu 100 milliseen ja imu maskin takaa, 3" pakoputki alusta-loppuun ja kunnon välijäähdytin. Tässä muutokset mitä omaan tehty ja vie kyllä pätkäpatea aika pirteesti, pitäs joskus penkittää. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
sd33t pumpussa on sammutin pumpun päällä ja sen ruuvien vääntely ei vaikuta syöttöön, pumpun kyljessä on pikku vipstaaki jossa 10mm kannalla oleva ruuvi ja lukko mutteri, sen kun ruuvaa auki niin perus syöttö on täysillä. En silti suosittele ruuvaamaan kokonaan auki kun ei siitä ole mitään hyötyä.
soppaa saa lisää kun purkaa ahdonalaisen syötön säädön ja muokkailee sieltä lisää liike rataa syöttöö säätävälle tangolle (pitkä ~6mm paksu tanko joka tulee pumpun sisältä). näillä eväillä itteltä irtos 173hv renkailta, lisää sais kun käyttäs pumpun säädöissä ammattilaisella niii sais elementit aukeemaan kokonaan, pelkän säädön hinnat liikkuu jossain 150-400€ hujakoilla, riippuen mestasta. tosin taidan itte ainakin tyytyä noihin omiin tehoihin, 38,5" swamppereilla pärjää kiihytykses perus pensa henkilöautoille ![]() jos voimaa haette niin heti ensimmäinen jarru on patrollin oma hitachin ahdin, siihen joku isompi tilalle niin alkaa voimaa tulee, muistakaa sit et pakopaineet ei sais olla kauheesti ahtojen yläpuolella, hukkuu voima niihin. kevyeen piristykseen t03 garretti on passeli, raskaampaan garret gt32, holset hx35 jne... vakio ahtimella penkitetty juhoken patrolli, vaikka mitä teki niin tasan sata heppaa tuli renkailta, loppu siis ahdin kesken. suosittelen lämpimästi garretin gt32:sta 47/54 siivillä. 1,1-1,2 bar ahtoo pakopaineitten pysytellessä alle kahen kilon isoillakin kierroksilla. putki on 2,5". iso cooleri kaveriks nii itteltä irtos noin 200hv konetehoo, melkein kaksinkertainen vakioon nähden ![]() Viimeksi muokannut jv : 30.04.2011 09:34 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
5,7l mokin syöttö | timppat | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 06.04.2011 16:16 |
2L-T syöttö ruuvi | J.L | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 26.09.2009 15:16 |
2l-t syöttö koro | Heegi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2009 09:52 |
Hj 61 syöttö | Viltsu | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 14.07.2008 15:20 |
Blaaserin syöttö | joker | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 27.08.2005 09:51 |