![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() kuinka saa rajoitettua hj-60 kierroksia?ongelma on sellanen että ottaa kierroksia aivan liikaa! viime katsastuksessa oli 6130r/min. yks ilta pyörittelin sitä säätöruuvia pumpussa olevaa päästä päähän ja aina ottaa mittarin pohjaan asti kierroksia, elikkä 4500 ja kiihtyy aina vaan lisää niin kauan että on pakko nostaa kaasulta jalka! ja syöttöruuvi oli pienellä. voiko tuolta olla joku säädin kulunut tai jumissa, jotain muuta vikaa? pitäisköhän vaihtaa koko pumppu? sopiiko 61 pumpusta mekaaninen säädin 60 pumpun perseeseen?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
itselläni yhdestä patrollin pumpusta ainakin hajosi tuo kierrosten rajoitin, että on sekin mahdollista...
luultavasti männän sillä pumpulla onnistuin sillon halkaisemaan kun ekan kerran polkaisin, sen verran kone on sen jälkeen kolkottanut, mutta ajetaan loppuun ja sen jälkeen sittenuutta konetta nokalle.. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
eikös kaasuläpältä onnistu?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Onko HJ:n diisselissä vai kaasuläppä?
En minäkään montaa diisselikonetta nähnyt ole mutta kyllä niistä se kaasuläppä aina on puuttunut.. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
vilkaseppas mihin hj kuuskymppisen kaasuvaijeri menee ja kirjota sitten!
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siksi siellä oli se kysymysmerkki katsos lauseen perässä. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ootko lukenu jo tuon kokonaan läpi, oisko apuja yhtään http://www.slck.net/viewtopic.php?t=...liikaa&start=0
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Nii sen kaasuläpän yläpuoleisen nipan kun kääntää niin,kuin se on alunperin ollutkin niin pitäisi rauhoittua.
Tosin tehot putoaa heti kun ahdot nousee,mutta ei pitäisi kiertää enää hengiltä. Toinen on sitten että rajoittaa kaasuläpän aukeamista...Kaasuläppä kun ohjaa pumppua jokatapauksessa. Loput konstit taitavat sitten vaatia pumppuhuoltoa ja amattimiestä... |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Siis alipaineellahan niitä kierroksia rajoitetaan,ja jos kone on jälkiahdettu kuten muistelen niin eipä ole ihmeempi juttu nuo kierrokset...
Vanhoissa dieseleissä aika yleinen säätötapa ja monesti alipaineletkun/kalvon rikkoutuminen nostattaa kierroksia kunnes venttiilit jää vauhdista tai rauta alkaa kurkkia.Uusimmissa näistä sovelluksissa on monesti jonkinlainen "back-up" joka rajoittaa hieman syöttöjä mekaanisesti vikatilanteissa. Kunnollisen toiminnan saat kun rakennutat jollain pumppukorjaamolla siihen mekaanisen säätimen jostain suunnilleen vastaavasta pumpusta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lisää kierroksia NC-50 hiivatin koneeseen | Tarzan | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 07.03.2007 12:22 |
diesel nostaa kierroksia iteksee?? | junnu78 | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 06.01.2007 01:30 |
opel omega 2.6 ei ota kierroksia. | haapala | Tekniikka & Jutustelu | 41 | 03.01.2007 00:58 |
Sähkömoottorin kierroksia.. | kristian | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 20.12.2006 00:01 |
M: rengas kierroksia EI ENÄÄ KAUPAN | HannuNurminen | O/M/V Renkaat ja vanteet | 9 | 10.04.2006 09:56 |