![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Miksi ajaa ammattikuljettajana ylinopeutta?Nykyisin tulee aika pienestäkin ylinopeudesta sakkoa ja tuuminut, että sellainen auto olisi melkein mukavampi ajaa, joka tietäisi automaattisesti mikä on nopeusrajoitus. On nimittäin niin, että joskus tulee ajettua myös liian hiljaa vieraammilla teillä jos ei ole täysin selvillä mikä rajoitus on. Esim. Mersussa on henkilöautossakin miellyttävä LIM-toiminto, siihen pitäisi vaan saada oikea nopeusrajoitus automaattisesti. Tämä pohdinta liittyy osaksi siihen kun 80 km/h nopeusrajoitus on niin yleinen, että sen kanssa joutuu tulemaan toimeen vaikka olisi kuinka ripeä auto. Itselle tuli taksihommista muistona, ettei ylinopeudesta ollut kuljettajanäkökulmasta hyötyä. Jos ajoi jotain etukäteen sovittuja reittejä ja päivä oli suunniteltu etukäteen, liian ripeä toiminta olisi pidemmän päälle voinut tuoda, että aikataulut suunnitellaan liian tiukoiksi. Ehkä yksi haaste on vaikka itse tietää, että rauhallisen ammattimainen toiminta ja ajaminen on parasta, harva kuitenkaan kiittää jos vaikka huonon kelin takia aikataulu vähän venyy - eli ulkopuolelta tulevat kannusteet turvalliseen ajoon vähissä. Yhtenä näkökulmana jos liikenteessä kuitenkin kaikesta hyvästä yrityksestä huolimatta sattuu jotain, niin on parempi jos on toiminut laillisesti. Sekin on huomionarvoista koska kuljetushommista ei mahdottomia tienaa, ei ole mielekästä saada sakkoja. Vaikuttaisi kuitenkin olevan, että raskaassa liikenteessä harva viitsii ihan 80 km/h ajella. Täällä varmaan on aiheesta kokemusta, olisi kiinnostanut mikä logiikka on raskaassa liikenteessä jos vauhtia on liikaa? Eikö ylinopeudella saatu hyöty kostaudu kuitenkin kokonaisuuteen liian kireinä aikatauluina jos matkantekoa lievällä ylinopeudella pidetään normaalina? Jos rekkakuskin on pakko ajaa ylinopeutta, niin mielestäni siinä bisneksen huonoa kannattavuutta kaadetaan kuljettajan niskaan. http://www.ksml.fi/kotimaa/Raskas-li...37577#cxrecs_s Esimerkiksi busseihin auttaisi sellainen systeemi, jossa kyytiin haluaja voisi puhelimestaan katsoa missä bussi menee ja samalla näkisi, että bussi on todellakin tulossa. Kuljetusyritys voi seurata autojensa liikettä tietoteknisesti - mielestäni kuitenkin homma voidaan suunnitella laillisten nopeuksien pohjalta?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
asut helsingissä ja 80 nopeudella ajoaika loppuisi mäntsälässä ja rajotinta vasten ehtisit kotia. kiva jäädä pe vielä yöksi sinne mäntsälään.
kyllä toi on niin hullu ammatti muutenkin nykyään että huhhu. olis se jos joka duunissa sais sakkoa kun teet vähän ylitöitä.. ![]() ja kumpi sitten on ajokuntoon nähden oikeasti parempi, se että jäät 20.00 nukkumaan 100km päähän kotoota ja sitten aamu viideltä lähet tokkurassa suhaan himaan. vaiko se että oisit ottanu 20.00 kahvin ja ajanut kotia vaikka ajoaika jo loppui.. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos mä lähtisin omalla autolla ajaa johonkin siltä pohjalta, että tykkään ajaa ja nähdä maisemia, kyllä mulla olo varmaan jo kuudessa tunnissa rupeaa olemaan, että nyt voisi tehdä jotain muuta. Esimerkiksi taksissa sellaista päivää moni pitäisi turhan lyhyenä ja rengeiksi valikoituisi sellaisia, jotka jaksaa tehdä extreme vuoroja, mutta hekin yleensä kyllästyy alaan pidemmän päälle. Bussikuskien voi olla hankalampi järjestää itselleen vaikka fiksuja ruokataukoja, eli taksi on siinä ehkä parempi. Omasta mielestäni kuljetusala tulisi remontoida "Make driving great again!" ja hakea siihen tehokkuutta muulla tavoin kuin kuljettajien kustannuksella. Nyt on rekat parempia kuin koskaan, mutta alalla kai jo jonkin verta mainetta, ettei sinne ole fiksua hakeutua. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Näin itse miettinyt
Sen vähän mitä ajat ylinopeutta ja olet aiemmin kotona. Eli tienaat vapaata sillä itsellesi. Omasta mielestä sitä ei korvaa mitkään ylityölisätkäät (mikäli edes on sellaisia)
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kaveri oli pitkään kuljetusalalla, ei ajanut pitkää linjaa mutta tässä eteläisessä Suomessa pyöri isoilla autoilla.
Tällä oli aika lujasti iskostunut päähän että ylinopeuksia ei ajella vaikka pomo kuinka huutaisi, ja ajaa siviilissäkin kadehdittavan rauhallisesti rajoitusten mukaan. On muutenkin rauhallinen heppu mutta joskus tästä oli keskustelua niin meinas vaan että mitä hittoa se polttaa korttinsa tai laskee sakkoja/vuosi jonkun toisen puolesta? Vaikka firma korvaisikin sakot niin korttiin jää merkinnät. Mulla on semmoinen mielikuva että sen kanssa joskus juorusin puhelimessa kun sanoi että nyt on pikku tauko tässä tien päällä. Ihmettelin että mikäs tauko siellä nyt on, ja kun heppu kuulosti vähän ärtyneeltä? Sanoi että on tässä x-levikkeellä parkissa, ja on niin kauan kun pomolla muuttuu ääni kellossa. Oli kuulemma soitellut ja painostanut ajamaan lujempaa, kaveri oli tähän omien sanojensa mukaan vastannut et puhelu loppuu just tähän ja soita takas kun oot muuttanu mieles. Auto seisoo tässä just tasan niin kauan kun asia sovitaan. En enää muista kauanko oli ollut lopulta parkissa mutta puhutaan vartista-puolesta tunnista ennenkuin pompsa tai joku toinen isompi viskaali oli soittanut ja laukaissut tilanteen. Eikä ole syytä epäillä jutun todenperäisyyttä kun heppu on just sellainen leppoisa nalle-karhu joka on sitten tarpeeksi ärsytettynä saatta "lyödä nyrkin pöytään". Kiekkojuttuja joskus sääteli kun oli just noita tilanteita jossa ajoaika olisi loppunut "Mäntsälään". Nyttemmin ajot on loppu kun tuli mitta täyteen. Tiukat aikataulut, mulkut kanssa-autoilijat, vinkuvat asiakkaat, parikytävuotta se jaksoi.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 25.02.2017 16:29 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mä oon sitämieltä että yli-innokkaat kuskit on pilannu ton rahtihomman. Totta helvetissä työnantaja palkkaa kuskin joka ajaa 70km/h alueella mielellään rajotintavasten tauot pitää kuormaalastatessaan ja taas painaa menemään verrattuna kaveriin, joka ajaa rajotustenmukaan pitää tauot taukoina ja tekee vähemmän fyrkkaa firmaan, mutta noudattaa säännöksiä. Tappiotahan se tekee kun noi ajoajat on mitä on..
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Niin |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Missä kehtaa ajaa? | Krisse | Chit-Chat | 21 | 05.05.2009 07:02 |
Uskaltaisitko ajaa? Moab | Chit-Chat | 20 | 28.11.2006 23:37 | |
miksi!miksi!patrollin kytkin asiaa voi keutana | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 24.04.2006 19:18 | |
Miksi poltat? Miksi kannattaa lopettaa? | MäIte | Health | 0 | 05.05.2002 17:56 |
Ylinopeutta ajavat ovat piittaamattomia! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 16:37 |