![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Teräksen kestävyysPaljonkos kestää painoa/vääntöä rakenneteräkset: 60*40*3mm esim 50cm pätkä? "Vesijohtoputki" 33,7*3,2mm, 1m kanki? Peräkärryyn autolle ajosiltoja suunitellaan... Kuka osaa laskea tuollaisia vai löytyykö jostain oikein taulukkoa tuollaisille?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
AIJJET olikin fiksu vastaus! Muita neropatteja? Vai löytyykö joltain ihan tietoa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Täällä ei on mitään helppo vastaus.. Mikä teräs (ja laatu) se on? Mikälainen vääntö me puhtuamme? ...
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tavan rautakaupasta "mitä milloinkin" uutta mustaa.
Paljonko kestää metrin pätkän päähän laittaa painoa ennenkun alkaa vääntymään? Ei tarvitse pohtia liitosten tmv kestävyyttä. Oletuksena että kiinnityspää ei anna periksi. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Itteä kiinnostais kanssa ja toisena myötö pituutena ei haittais vaikka ois 5 metriä
Eli marketeista saatavia rautoja ja niille arvoja Erikoisteräksiä myyvät kaupat ei sitten ole marketteja Eli "helsingin teräs ja rakenne" ei ole marketiksi luokiteltava kun kaikki ei vieläkään asu siellä kehäkolmosen sisäpuolella Vaan lähinnä kyse on puuilo, ikh, rautia, prisma jne kaupoista Ja toi arkijärki linkki ei oikeen toimi voihan ne ajosillat tehdä vaikka teräspalkista, mutta onko siinä järkee, et ajosillat painaa enemmän kuin trailerilla saa vetää ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Vastausta en tiedä, mutta mietiskelin asiaa näin. Jos kyseessä on perus rakenneteräs s235jr jonka murtolujuus on 282N/mm2 niin eikös se tee silloin 28,2N per metri? Eli metrin mittainen 1mm pelti alkaa vääntyä päistä taivuttaen 28,2newtonin voimalla? Kertokaa joku mulle totuus, tätä olen itsekin pohtinut pitkät ajat.
E: vai onko se 2.82 tai 0.282N Ee: vai vaikuttaako tässä tilanteessa myötölujuus enemmän? Pitää vissii insinjööriks lukea että hiffaa näitä hommia Eee: eli minun ajatuksella se tarkottais noin 3kg paino siel metrin pellin päässä ![]() Nyt kun asiaa mietin niin kyllä se olisi mahdollista että vastaus olisi 0.282N metrin milliseen peltiin. Eli 28grammaa riittää metrin pätkän taipumiseen... Kuulostaisi about oikealta(ko?). Viimeksi muokannut Danlig : 29.11.2015 20:27 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
palkille jos kysyjä tarkoittaa väännöllä taivutusta (eli jos haluaa visuaalisesti havainnolliseman esimerkin, sitä ei kannata vääntää rautalangasta vaan taivuttaa). Ekassa kuvassa viivamaisesti kohdistuva (esim. vaijeri palkin ympäri) n. 500kg paino ja tokassa tasainen paine palkin yläpinnalla yhteensä n. 500kg. Palkin päät jäykästi tuetut molemmissa tapauksissa. Eli palkki kestää erilailla riippuen muusta rakenteesta/kuormituksesta, myöskään kysyjän tavoittelema skaalaus kun esim. 1m pitkä rakenne on ratkaistu, ei suoraan skaalaudu oikeastaan minkään muun suhteen paitsi jos asettaa n kappaletta samanlaista viritelmää vierekkäin niin yhteensä sitten kuormitettavuus on n kertainen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ruostumattoman teräksen hitsaaminen | tmx50 | Tekniikka & Jutustelu | 47 | 19.12.2014 13:07 |
HJ60 kestävyys | ss125 | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 20.12.2006 22:04 |
2L-T:n kestävyys? | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 19.03.2005 21:27 |
Koneen kestävyys? | BlackJack | Vuosimallit 1984-1996 | 8 | 04.07.2004 20:32 |
Akselin kestävyys | kumilusmu | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 06.11.2003 22:21 |