![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Vastausta en tiedä, mutta mietiskelin asiaa näin. Jos kyseessä on perus rakenneteräs s235jr jonka murtolujuus on 282N/mm2 niin eikös se tee silloin 28,2N per metri? Eli metrin mittainen 1mm pelti alkaa vääntyä päistä taivuttaen 28,2newtonin voimalla? Kertokaa joku mulle totuus, tätä olen itsekin pohtinut pitkät ajat.
E: vai onko se 2.82 tai 0.282N Ee: vai vaikuttaako tässä tilanteessa myötölujuus enemmän? Pitää vissii insinjööriks lukea että hiffaa näitä hommia Eee: eli minun ajatuksella se tarkottais noin 3kg paino siel metrin pellin päässä ![]() Nyt kun asiaa mietin niin kyllä se olisi mahdollista että vastaus olisi 0.282N metrin milliseen peltiin. Eli 28grammaa riittää metrin pätkän taipumiseen... Kuulostaisi about oikealta(ko?). Viimeksi muokannut Danlig : 29.11.2015 20:27 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ruostumattoman teräksen hitsaaminen | tmx50 | Tekniikka & Jutustelu | 47 | 19.12.2014 13:07 |
HJ60 kestävyys | ss125 | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 20.12.2006 22:04 |
2L-T:n kestävyys? | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 19.03.2005 21:27 |
Koneen kestävyys? | BlackJack | Vuosimallit 1984-1996 | 8 | 04.07.2004 20:32 |
Akselin kestävyys | kumilusmu | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 06.11.2003 22:21 |