![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() tukivarretMites onko hdj:ssä ja roovereis saman mittaiset takatukivarret, jos berttaan taakse sovittelis rooverin a tuen ja hdj80 takatukivarret, ois jonkin verran jytkympää kamaa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuo yhdistelmä toimii hyvin. Samanlaiset palikat on mun ex. Comanchessa
Rakenteluvaiheessa ne oli 8" perässä: ![]() Myöhemmin sitten 9.5" perässä:
__________________
www.classicjeepparts.com |
#3
|
|||
|
|||
![]()
onks näis sumuisten saarteen laitteis kaikis samanlainen toi a tuki, vai onko kesävyys eroi niis?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Jos meinaat yhtään rajumpaa ajoa, niin noi hodarin alatukivarret ei oo mitään kovin vahvaa putkea, taipuu helpolla kun kivi osuu alle, toki sekin korvattavissa järeämmällä putkella-->sorvaa päät irti ja hitsaa uuden putken väliin.
Itellä noita vääntynyt muutamia ihan normi metsäajossa, samaten hodarin omat runkokiinnikkeet noilla alavarsille on paperia. Toki auto painaa 3 tonnia. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eikö tukevammat takatukivarret saa kun ottaa taotuista jakarimallisista varsista toisen lenkin rälläkällä pois?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Käykö ne enää leimalle kannibalisoituina?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut ava : 20.09.2012 16:36 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kiristääkö vanne päätäsi vai onko muuten vaan paha olla?
__________________
-ISORY OFFROAD- |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän Haminan mieskin hodarin on ainakin omistanut joten auton heikot kohdat on varmaan sielläkin tiedossa ja edelleenkään en voi olla painottamatta oman laitteen ajopainoa, joka on ilman täyttä varustusta 3 tonnia.
Ja kun se putki vaan on paperia, niin se on, toki noista on joku paksumpikin versio ollut uudemmissa malleissa mielestäni. Kortin oon muuten saanut lähes ilmaiseksi eli maksoi aikanaan 500 markkaa vuonna -94 ![]() Hodareillakin on tullu jo ajeltua pari sataa tonnia tässä muutaman vuoden aikana ja kahesta oon tommosen alatukivarren mutkalle saanut pikku osumalla... Ja sitäpaitsi mikään ei ole hauskempaa kuin murjoa noita muutaman tonnin Toyotia puitten välissä. Viimeksi muokannut bj45lava : 20.09.2012 19:20 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=bj45lava;917872] ja edelleenkään en voi olla painottamatta oman laitteen ajopainoa, joka on ilman täyttä varustusta 3 tonnia.
Herää kysymys millä saat autosi painamaan 3t ilman täyttä varustusta?? Oma painaa täydellä tankilla 2750kg virallisella vaalla. Keulassa arb+vinssi, takana kaymar+varapyörä 35" .Katolla täysimittaine arb lapio ja tunkki. Kylkiputket yht. 40kg. Sisällä työkalulaatikko+kalut n.35kg. Se että hajoaako tukivarret 3t tai 2750kg ei ole merkitystä. Ne hajoaa paljon pienemmilläkin painoilla jos ajaa miten sattuu. No,toisilla sitä on aikaa ja innostusta reissun jälkeen korjailla vehkeitään mutta minulla ei. Ei aikaa, eikä halua. Timo L "Ihan oikeasti, voitko todellakin olla noin urpo? Kolmen tonnin auto, pitkähköt tukivarret, komen millin seinämä jotain enemmän tai vähemmän hyvälaatuista terästä.. Se ei kovin kummoista tälliä tartte putken keskelle niin on solmussa alta aikayksikön. Jos metsässä ajaa, niin tuollaisen putken rikkominen ei ole mitään ajotaidon puutetta painavalla autolla, vaan ihan oikeaa osien heikkoutta. Tietysti joku "sunnuntaioffi metsäkonereitillä" ei sitä vielä riko, mutta luiskahdus liukkaan kiven päältä alas ja alatukivarsi toiseen kiveen sopivasti niin hyvin on jo solmussa.." Voit olla mitä mieltä tahansa. Jos vaan viitsii vähänkään katsoa eteensä niin säästää itseään turhalta vaivalta. IironSika Onnittelut kahdesta, ehkä palstan historian moukkamaisimmista ja typerimmistä kommenteista, jotka entisestään vahvistanee kanssapalstalaisten mielipidettä kirjoittajastaan. Ainakin minun mielipidettä. Ava:n "maasto"ajohan jo onkin legendan maineessa ainakin täällä PäHäMa:n suunnalla... Kiva että legenda on syntynyt ![]() 20.09.2012 21:32 |
#12
|
||||
|
||||
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Kolmisen milliä on noissa tukivarsissa putken seinämä. Saas nähä, miten ne kestää sitten joskus sutsukissa...
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan tukivarret | Juho L | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 28.03.2012 19:57 |
Ostettu tukivarret | sami.k | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 12.05.2011 13:57 |
Ostettu Tukivarret | Jii-Jii | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 05.04.2011 21:03 |
Ostettu Tukivarret | Päksi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 05.08.2010 08:12 |
O: Tukivarret BJ:hin | mss | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 12.08.2007 20:22 |