Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.09.2012, 22:08
HCelin HCelin ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.06
Sijainti: Espoo
Viestit: 37
Perusasetus

tukivarret


Mites onko hdj:ssä ja roovereis saman mittaiset takatukivarret, jos berttaan taakse sovittelis rooverin a tuen ja hdj80 takatukivarret, ois jonkin verran jytkympää kamaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.09.2012, 07:41
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Tuo yhdistelmä toimii hyvin. Samanlaiset palikat on mun ex. Comanchessa

Rakenteluvaiheessa ne oli 8" perässä:



Myöhemmin sitten 9.5" perässä:

__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.09.2012, 11:12
HCelin HCelin ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.06
Sijainti: Espoo
Viestit: 37
Perusasetus

onks näis sumuisten saarteen laitteis kaikis samanlainen toi a tuki, vai onko kesävyys eroi niis?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.09.2012, 11:19
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Jos meinaat yhtään rajumpaa ajoa, niin noi hodarin alatukivarret ei oo mitään kovin vahvaa putkea, taipuu helpolla kun kivi osuu alle, toki sekin korvattavissa järeämmällä putkella-->sorvaa päät irti ja hitsaa uuden putken väliin.

Itellä noita vääntynyt muutamia ihan normi metsäajossa, samaten hodarin omat runkokiinnikkeet noilla alavarsille on paperia.

Toki auto painaa 3 tonnia.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.09.2012, 15:20
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 936
Perusasetus

Eikö tukevammat takatukivarret saa kun ottaa taotuista jakarimallisista varsista toisen lenkin rälläkällä pois?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.09.2012, 16:20
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Käykö ne enää leimalle kannibalisoituina?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.09.2012, 16:32
ava ava ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.10.06
Sijainti: Hamina, Finland.
Viestit: 121
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
Jos meinaat yhtään rajumpaa ajoa, niin noi hodarin alatukivarret ei oo mitään kovin vahvaa putkea, taipuu helpolla kun kivi osuu alle, toki sekin korvattavissa järeämmällä putkella-->sorvaa päät irti ja hitsaa uuden putken väliin.

Itellä noita vääntynyt muutamia ihan normi metsäajossa, samaten hodarin omat runkokiinnikkeet noilla alavarsille on paperia.

Toki auto painaa 3 tonnia.
Tulee pikkuhiljaa mieleen tälläisestä jutusta että olisikohan syytä opetella ajamaan, eikä survoa jokaisesta kivikasasta läpi ja todeta sen jälkeen että ompa heikot rakenteet.Jos normi metsäajossa saa autonsa hajalle, niin herää kysymys mistä ja millä rahalla se kortti on OSTETTU???

Viimeksi muokannut ava : 20.09.2012 16:36
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.09.2012, 16:45
andy:n Avatar
andy andy ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.01.09
Sijainti: joensuu
Viestit: 597
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ava Näytä viesti
Tulee pikkuhiljaa mieleen tälläisestä jutusta että olisikohan syytä opetella ajamaan, eikä survoa jokaisesta kivikasasta läpi ja todeta sen jälkeen että ompa heikot rakenteet.Jos normi metsäajossa saa autonsa hajalle, niin herää kysymys mistä ja millä rahalla se kortti on OSTETTU???

Kiristääkö vanne päätäsi vai onko muuten vaan paha olla?
__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.09.2012, 19:18
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Kyllähän Haminan mieskin hodarin on ainakin omistanut joten auton heikot kohdat on varmaan sielläkin tiedossa ja edelleenkään en voi olla painottamatta oman laitteen ajopainoa, joka on ilman täyttä varustusta 3 tonnia.

Ja kun se putki vaan on paperia, niin se on, toki noista on joku paksumpikin versio ollut uudemmissa malleissa mielestäni.

Kortin oon muuten saanut lähes ilmaiseksi eli maksoi aikanaan 500 markkaa vuonna -94

Hodareillakin on tullu jo ajeltua pari sataa tonnia tässä muutaman vuoden aikana ja kahesta oon tommosen alatukivarren mutkalle saanut pikku osumalla...

Ja sitäpaitsi mikään ei ole hauskempaa kuin murjoa noita muutaman tonnin Toyotia puitten välissä.

Viimeksi muokannut bj45lava : 20.09.2012 19:20
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.09.2012, 20:10
ava ava ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.10.06
Sijainti: Hamina, Finland.
Viestit: 121
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
Kyllähän Haminan mieskin hodarin on ainakin omistanut joten auton heikot kohdat on varmaan sielläkin tiedossa ja edelleenkään en voi olla painottamatta oman laitteen ajopainoa, joka on ilman täyttä varustusta 3 tonnia.

Ja kun se putki vaan on paperia, niin se on, toki noista on joku paksumpikin versio ollut uudemmissa malleissa mielestäni.

Kortin oon muuten saanut lähes ilmaiseksi eli maksoi aikanaan 500 markkaa vuonna -94

Hodareillakin on tullu jo ajeltua pari sataa tonnia tässä muutaman vuoden aikana ja kahesta oon tommosen alatukivarren mutkalle saanut pikku osumalla...

Ja sitäpaitsi mikään ei ole hauskempaa kuin murjoa noita muutaman tonnin Toyotia puitten välissä.
Haminan mies on Suomessa ensimmäinen joka on rakentanut HDJ:80sen laatuosista. Silloin kun sinä haaveilit 80:sestä niin minulla oli kilometrejä enemmän takana kyseisellä autolla kuin sinulla on ikää. Nyt mennään jo toisella. Huvittuneena lueskelen näitä poikien kaikkitietätäviä juttuja 80:sen vaivoista ja sen kestävyydestä. Tiedoksi vaan että hodarin takatukivarret on a:hon saman vahvuiset. Olette te POJAT aika tekijöitä omasta mielestä. OPETELKAA ajamaan !!!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.09.2012, 22:11
ava ava ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.10.06
Sijainti: Hamina, Finland.
Viestit: 121
Perusasetus

[QUOTE=bj45lava;917872] ja edelleenkään en voi olla painottamatta oman laitteen ajopainoa, joka on ilman täyttä varustusta 3 tonnia.

Herää kysymys millä saat autosi painamaan 3t ilman täyttä varustusta?? Oma painaa täydellä tankilla 2750kg virallisella vaalla. Keulassa arb+vinssi, takana kaymar+varapyörä 35" .Katolla täysimittaine arb lapio ja tunkki. Kylkiputket yht. 40kg. Sisällä työkalulaatikko+kalut n.35kg. Se että hajoaako tukivarret 3t tai 2750kg ei ole merkitystä. Ne hajoaa paljon pienemmilläkin painoilla jos ajaa miten sattuu. No,toisilla sitä on aikaa ja innostusta reissun jälkeen korjailla vehkeitään mutta minulla ei. Ei aikaa, eikä halua.


Timo L "Ihan oikeasti, voitko todellakin olla noin urpo? Kolmen tonnin auto, pitkähköt tukivarret, komen millin seinämä jotain enemmän tai vähemmän hyvälaatuista terästä.. Se ei kovin kummoista tälliä tartte putken keskelle niin on solmussa alta aikayksikön. Jos metsässä ajaa, niin tuollaisen putken rikkominen ei ole mitään ajotaidon puutetta painavalla autolla, vaan ihan oikeaa osien heikkoutta. Tietysti joku "sunnuntaioffi metsäkonereitillä" ei sitä vielä riko, mutta luiskahdus liukkaan kiven päältä alas ja alatukivarsi toiseen kiveen sopivasti niin hyvin on jo solmussa.."

Voit olla mitä mieltä tahansa. Jos vaan viitsii vähänkään katsoa eteensä niin säästää itseään turhalta vaivalta.

IironSika Onnittelut kahdesta, ehkä palstan historian moukkamaisimmista ja typerimmistä kommenteista, jotka entisestään vahvistanee kanssapalstalaisten mielipidettä kirjoittajastaan. Ainakin minun mielipidettä. Ava:n "maasto"ajohan jo onkin legendan maineessa ainakin täällä PäHäMa:n suunnalla...

Kiva että legenda on syntynyt Joillakin on tapana kehuskella mitä TAAS saatiin rikottua reitillä jonka voi ajaa autoa hajoittamatta. Kiva että osu ja uppos. Tämän enempää en vaivaudu ottamaan kantaa siitä ja sen kestävyydestä.
20.09.2012 21:32
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 20.09.2012, 19:26
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja andy Näytä viesti
Kiristääkö vanne päätäsi vai onko muuten vaan paha olla?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.09.2012, 19:30
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Kolmisen milliä on noissa tukivarsissa putken seinämä. Saas nähä, miten ne kestää sitten joskus sutsukissa...
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan tukivarret Juho L O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 28.03.2012 19:57
Ostettu tukivarret sami.k O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 12.05.2011 13:57
Ostettu Tukivarret Jii-Jii O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 05.04.2011 21:03
Ostettu Tukivarret Päksi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 05.08.2010 08:12
O: Tukivarret BJ:hin mss O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 12.08.2007 20:22


Sivu luotu: 01:55 (GMT +2).