![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() DPF mietiskelyäTulipa tälläinen sivu vastaan http://www.hirvipuro.fi/index.php/dpf ja alkoi hieman luettuani ihmetyttämään lukemani. Ovatko dpf suodattimet muka niin vikaherkkiä ja miten dpf nostaa kulutusta? Onkohan tämä ihan faktapohjalla oleva teksti?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Liiottelua vähän joka käänteessä. Kyllä ne oikealla käytöllä kestää satojatuhansia eikä maksa kuin satasia tarvikkeena, tietysti poikkeuksia on. Kulutusta nostaa himpun, mutta ei mainittavasti, syynä että välillä pitää työntää ylimääräistä ainetta että pakolämmöt nousee ja hiukkaspömpeli saa poltettua itsensä puhtaaks. Ja tyhjentäminen ei ole kovinkaan simppeli homma, jos vastapaine laskee niin vikavalot syttyy. Tietysti kaikkia anturisignaaleja saadaan huijattua jos on ymmärrystä ja laitteita.
Eikä ite DPF ole koskaan pakollinen varuste, mutta Euro5-päästötasoa (2010->) ja uudempia ei dieselillä käsittääkseni voi läpäistä ilman. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 07.11.2014 21:54 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Näin hieman itsekin ajattelin. Näyttäisi DPF Off maksavan 70 nyt. Kaipa sillä sitten joku bisnesatvo on poistaa niitä. Mutta toisaalta ehkä hiukan liian terävää tekstiä tavalliselle kuluttajalle?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
epäilen että ei lähde DPF pois muutamalla kympillä. Se pitää ostata poistaa softasta ettei mene vikatilaan ja sitten pitää vielä fyysisesti tyhjentää pönttö. Realistisempi hinta luokkaa 500€ jossain toteutettuna "avaimet käteen".
DPF kuluttaa ainetta enemmän tietenkin kun sitä pitää sillä polttoaineella "polttaa" tyhjäksi muutaman sadan kilometrin välein. Mun veikkaus on jotain 0,3-0,5L.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Omassa autossa ei ainakaan ole mitään valittamista tuosta DPF:stä. Eipä ole olemassaoloa huomannut. Hyvin se kai toimii, kun kolmessa katsastuksessa savutusarvot ollut aikajärjestyksessä 0,01, 0,02 ja 0,06. Trendi kyllä selvästi nouseva! ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ilmeisesti nyt puhutaan dieselin hiukkasloukuista?
Hienosti Craftereissa tukkeutui uutuuttaan moiset jakeluajossa, ja niitä joutui merkkiliikkeellä laitattamaan. Tottakai tuomio oli aina "hiukkasloukku tukossa, vaihdetttava" ja aina 3000e paukku uudesta päntöstä. Sitten erehty jonkun kerran joku kysymään alan harrastajilta vinkkiä, niin "joo, ihan perussettiä tukkeutuminen, mut sen voi pestä höyrypesurilla puhtaaksi" No nyt on sitten aina hiukkasloukun tukkeutumisen jälkeen höyrypesurilla pesty ne puhtaaksi ja taas matka jatkuu. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Muutoskatsastus / DPF-poisto | Tapero | Chit-Chat | 8 | 10.09.2013 13:55 |
Sytytysjohdoista mietiskelyä | Revolver | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 31.03.2007 09:53 |