Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.11.2014, 21:27
OsQ OsQ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.11.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 65
Perusasetus

DPF mietiskelyä


Tulipa tälläinen sivu vastaan http://www.hirvipuro.fi/index.php/dpf ja alkoi hieman luettuani ihmetyttämään lukemani.
Ovatko dpf suodattimet muka niin vikaherkkiä ja miten dpf nostaa kulutusta? Onkohan tämä ihan faktapohjalla oleva teksti?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.11.2014, 21:51
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Liiottelua vähän joka käänteessä. Kyllä ne oikealla käytöllä kestää satojatuhansia eikä maksa kuin satasia tarvikkeena, tietysti poikkeuksia on. Kulutusta nostaa himpun, mutta ei mainittavasti, syynä että välillä pitää työntää ylimääräistä ainetta että pakolämmöt nousee ja hiukkaspömpeli saa poltettua itsensä puhtaaks. Ja tyhjentäminen ei ole kovinkaan simppeli homma, jos vastapaine laskee niin vikavalot syttyy. Tietysti kaikkia anturisignaaleja saadaan huijattua jos on ymmärrystä ja laitteita.

Eikä ite DPF ole koskaan pakollinen varuste, mutta Euro5-päästötasoa (2010->) ja uudempia ei dieselillä käsittääkseni voi läpäistä ilman.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 07.11.2014 21:54
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.11.2014, 22:10
OsQ OsQ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.11.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 65
Perusasetus

Näin hieman itsekin ajattelin. Näyttäisi DPF Off maksavan 70 nyt. Kaipa sillä sitten joku bisnesatvo on poistaa niitä. Mutta toisaalta ehkä hiukan liian terävää tekstiä tavalliselle kuluttajalle?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.11.2014, 22:56
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

epäilen että ei lähde DPF pois muutamalla kympillä. Se pitää ostata poistaa softasta ettei mene vikatilaan ja sitten pitää vielä fyysisesti tyhjentää pönttö. Realistisempi hinta luokkaa 500€ jossain toteutettuna "avaimet käteen".

DPF kuluttaa ainetta enemmän tietenkin kun sitä pitää sillä polttoaineella "polttaa" tyhjäksi muutaman sadan kilometrin välein. Mun veikkaus on jotain 0,3-0,5L.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.11.2014, 23:39
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
DPF kuluttaa ainetta enemmän tietenkin kun sitä pitää sillä polttoaineella "polttaa" tyhjäksi muutaman sadan kilometrin välein. Mun veikkaus on jotain 0,3-0,5L.
Muistaakseni joskus kattelin ilmoitettuja Eu-kulutuksia, niin sama auto oli saatavissa ilman DPF:ää ja sen kanssa, niin normikulutuskin oli varmaan just sen puoli litraa suurempi. Taisi olla Audi Q7 3,0 TDI, mitä silloin katoin. Tuohon kyllä mahtaa käyttökin vaikuttaa aika paljon. Tasaisilla pienillä kierroksilla ajellessa puhdistus tulee tiuhemmin ja jos lämpöä saa kaasupolkimella ihan normiajossa aikaiseksi, niin sitten harvemmin. Silloin kyllä kulutus tietty muutenkin suurempi.

Omassa autossa ei ainakaan ole mitään valittamista tuosta DPF:stä. Eipä ole olemassaoloa huomannut. Hyvin se kai toimii, kun kolmessa katsastuksessa savutusarvot ollut aikajärjestyksessä 0,01, 0,02 ja 0,06. Trendi kyllä selvästi nouseva!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.11.2014, 03:42
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ilmeisesti nyt puhutaan dieselin hiukkasloukuista?

Hienosti Craftereissa tukkeutui uutuuttaan moiset jakeluajossa, ja niitä joutui merkkiliikkeellä laitattamaan. Tottakai tuomio oli aina "hiukkasloukku tukossa, vaihdetttava" ja aina 3000e paukku uudesta päntöstä.
Sitten erehty jonkun kerran joku kysymään alan harrastajilta vinkkiä, niin "joo, ihan perussettiä tukkeutuminen, mut sen voi pestä höyrypesurilla puhtaaksi"
No nyt on sitten aina hiukkasloukun tukkeutumisen jälkeen höyrypesurilla pesty ne puhtaaksi ja taas matka jatkuu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Muutoskatsastus / DPF-poisto Tapero Chit-Chat 8 10.09.2013 13:55
Sytytysjohdoista mietiskelyä Revolver Tekniikka & Jutustelu 33 31.03.2007 09:53


Sivu luotu: 17:36 (GMT +2).