Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 14.03.2013, 16:56
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Mites se visco,eli pyöriikö kokoajan täböllä?
On ollut sähköflekti, kaksi erilaista LJ:n viskoa, täytetty niihin uudet öljyt, testattu turbohiasen useampilapaista flektiä. Ainoastaan sähköflekti oli vähän huonompi, noi muut keskenään samanlaisia. Myöskään tuulitunnelin lisäämisellä ei ollut vaikutusta kun se alunperin puuttui.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
En tosin tiiä vaikuttaako tuohon mitenkään.
En minäkään. Musta toi lämpömittarin toiminta näyttää ihan siltä kun termari vaan ei aukeaisi silloin/niin nopeasti kuin pitäisi. Syylärin/puhalluksen luulisi toimivan kun lämmöt kuitenkin putoavat hetkessä kun vesi sitten lähtee vaihtumaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ja pelasiko se oma mittari mitenkään?
Alkujaan tuossa oli se liian pieni sähköflekti ja lämmöt usein vähän ylhäällä ja silloin laitoin tuon VDO:n. Sen jälkeen en ole orkkismittaria enää takaisin kytkenyt joten en tiedä mitä se sanoisi kun jäähdytyspuoli on kaikinpuolin kunnostettu sittemmin. Jaa niin lämpö- ja polttoainemittarihan sekosivatkin ihan tyystin laturiremontin yhteydessä, siksihän mä taisinkin tuon lisämittarin laittaa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Mutta jos se termari toimii tarpeeksi pienessä "ikkunassa" niin noinhan se pelaa..
Totta. Ikkunan koko on musta vaan melkoinen.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
lämpiää sisällekkin, ei pitäiisi olla mitään hätiä. Tai en ainakaan ite ressaisi moisesta.
No lämpöä tulee kun mittari huitelee noita lukemia 20 asteen pakkasellakin :-D Ja niinkun tossa videon yhteydessä kirjoitinkin niin toi auto on ollu mulla justiinsa kolme vuotta ja noi lämmöt on olleet tollaset palttiarallaa aina enkä viitsi niistä enää stressata, kunhan laitoin tapahtumavideon kun sain kameran hommattua.

Tätä kirjoittaessani muistankin että olihan kerran ~kuukausi jonka tuo pelasi normaalisti. Olin vaihtanut sähköflektin ekaan viskoon, ja vaikka oli kesähelteet ja tuulitunneli puuttui niin kuukauden päivät nuo lämmöt liikkuivat lähinnä välillä 86-91. Mutta se nyt oli varmaan vain sattumaa kun homma palasi pikkuhiljaa ennalleen ja sittemmin on kokeiltu kahta muutakin viskoa eikä muutosta ole tapahtunut.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppa79 Näytä viesti
Liekkö vesipumppu missä kunnossa? Kaikki siivet on tallella?
Jakorempan yhteydessä vaihdettiin tuokin, ei muutosta.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Alkeiskysymys
-termari oikein päin pesässään? (ei ehkä edes mene väärinpäin)
Joo, ei se menekään väärinpäin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Jos kerran ilman termariakin heiluu lämpötilat samaan tahtiin ylös alas
Ei ne silloin heilu, revityksessä nousee ja revityksen loputtua laskevat.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Olisko joku kuminpala mennyt tonne putkistoon ? Ahistaa, mutta ei tuki kokonaan...
Ehkä nerokkain idea tämän kolmen vuoden aikana. Jospa se termari pelaakin ihan normaalisti mutta lämmöt kerkeävät nousta ennenkun tarpeeksi jäähdytettyä on päässyt systeemiin. Tämä selittäisi senkin että ilman termariakin lämmöt nousevat aika herkästi kun rallittaa..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Tarviketermostaatista monesti puuttuu tuo "moottorin sisäisen kierron sulkija läppä" ja sitten ihmetellään että miten kone keittää.
No se on silloin väärä termostaatti. Sellainen tossakin oli kun sen ostin ja ennemminkin se ei lämmennyt ollenkaan kuin kuumeni liikaa. Syyllinen on mun mielestä siinä tapauksessa se nuijapää joka on laittanut sinne selvästi erilaisen termostaatin kuin mikä entinen on.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
"nimimerkillä" vain alkuperäisiä termostaatteja ja kannentiivisteitä
Molemmissa olen ostanut halvan ja hyvän, valitettavsti tuo halpa piti vaihtaa hyvään , että alkoi toimimaan/kestämään
Olen jo seonnut laskuissa, mutta tuon yllämainitun väärän lisäksi tossa autossa on ollut mun aikana ainakin neljä termostaattia, kaksi tojotan omassa termostaattitehtaassa tehtyä ja kaksi jotain muuta ja kaikilla noilla toi on sekoillut samalla tavalla.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Wille87 Näytä viesti
kannattaa kokeilla alkuperäistä termostaattia, ainakin noissa vanhemmissa henkilömallin tojotissa tekee tuota humpailua tarvike termostaatilla.
kts yllä
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten