
22.01.2013, 00:51
|
Legenda
|
|
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
|
|
Saako epäillä? kyseenalaistaa?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Matti-
Joo, totta se on ettei se yksin autuaaksi tee. Se ABS pumpun tuotto siinä ei riitä, siksi se voi sammua vähäksi aikaa jäähtymään.
Minun KOMMENTIT ISOILLA KIRJAIMILLA
SIIS TUOSSA ABS:N PUMPUSSA ON ENEMMÄN VOIMAA KUIN SINUN JALASSA, SIIS JOS PUHUTAAN ESIM. MINUUTISTA!
JA TUO ABS-PUMPPU VOISI VETÄÄ KAIKKI RENKAAT KUIVALLA ASFALTILLA LUKKOON MUUTAMASSA SEKUNNISSA.
-> SIIS TUO "TALVIKELILLÄ JÄÄTYNEESTÄ RISTEYKSESTÄ" VAATII VAIN PIKKASEN JARRUA, SIIS SILLOIN KUN ISTUTAAN YKKÖSET NISKASSA?
-> SIIS TUON ABS:N OHJAAMA "LUKKOPATTERI" ON JUODUTTU RAJOITTAMAAN "TURVALLISEKSI JARRUILLE, VOIMANSIIRROLLE..."
Sitten vielä "elektronisista systeemeistä". Eihän sähköisesti ohjattu systeemi etenemiskyky perspektiivistä välttämättä ole ollenkaan huono asia. Jos ajatellaan vaikkapa aktiivitasauspyörästöä, se pystyy välittämään jatkuvan vedon mille tahansa pyörälle 100%, siellä on täysin mekaaninen systeemi mitä tietokone vain ohjaa. Mutta tottakai, maastoautossa turha koska ei ole niin tarkkaa paljonko vetoa pyörälle menee kunhan menee, mekaaniset lukot ovat halvemmat ja toimintavarmemmat.
Jeepin käyttämässä eLSD lukossa kuitenkin ilmeisesti on tälläistä, vähän aktiivitasauspyörästön tyylistä toiminnallisuutta, harmillisesti tämä systeemi jäi uudesta GC:stä pois. Ilmeisesti se on liian kallis tuottaa, vaikka täydet lukot ovatkin.
Hyvin toteutettu luistonesto on muuten hyvä, ristiriipunnassa ja vastaavissa, mutta esimerkiksi pitkässä ylämäessä, missä pito vaihtelee, ongelmaksi muodostuu juuri se, ettei veto ole jatkuvaa vaan systeemi reagoi aina pienellä viiveellä.
|
JA JOS OLET RISTIRIIPUNNASSA, NIIN SILLOIN PITÄISI SAADA JARRUTETTUA ILMASSA PYÖRIVIÄ....
Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 22.01.2013 01:01
Perustelu: SIIS MINUN KOMMENTIT ISOILLA KIRJAIMILLA
|