Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 20.01.2013, 19:54
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sami- Näytä viesti
Juuri siksipä olenkin ajatellut ettei noi akut ole koskaan muuten kuin akkuloppu tilateessa yhteydessä toisiinsa. Eli silloin kuin jäädään "piippuun" käännetään pääkytkimestä yhteys auki. Muutoin vain erotusrele antaa vara-akulle virtaa.
-sami-
Mun autossa on vakiona tupla-akkusysteemi (auton keulan toinen tupla-akuistan juuri nyt puuttuu), jonka lisäksi olen tehnyt kokonaan oman hupiakkujärjestelmän invertterin viereen. Homma toimii ihan hyvin kun hupiakkua lataan vaikka jollain pidemmällä matkalla kun yhdistän päävirtakytkimellä auton omaan sähköjärjestelmään. Olen tuuminut, että kesäkäyttöä vartenhan tästä saa hienon jos laittaa hupiakun latauksen aurinkokennolla ja teholatausta saa tarvittaessa ajaessa.

Joskus tarvii paljon akkuja yhtä aikaa ja silloin on kätevä kun yhdistää kaikki akut yhteen.
Vastaa lainaten