Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 01.09.2012, 20:20
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lassard Näytä viesti
Ihmettelin ja samaa. Näinköhän kaveri on vaihtanut akselit keskenään?

Ketjuvälityksellähän tuo parin rattaan politiikka onnistuis, mutta löytyykö järkevän kokoista ketjua, mikä kestää?
Joskus noita laskeskelin ja varmuuskertoimet meni äkkiä miinukselle. Jotain ne toki kestää ja käyttötunnit ei varmaan ole rajoittava tekijä. joku hydraulinen tms kiristin voisi auttaa ennen katastofia.
Mitoitusta vaikeuttaa mittaamattomat piikkikuormat, ehkä kestää ehkä ei.

Esim moottoripyörissä noi perinteiset suunnittelukuormat ylitetään varmaan kolminkertaisesti.
Jos käyttötunnit on vähäisiä voi suunnittelussa lähestyä venymäkuormia.

Mulla oli järjetön visio tehdä ketjualennus hj:hin mutta selvisin ja ostin 5.29perät, nekin vielä hyllyssä..

Muistaakseni rattaat ja tarvittava ketju läheni hinnaltaa ratasparia, se taas kuormankestävyydeltään ylivoimainen.Näin muistaakseni..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten