Onko tuossa G:ssä oljyn jäähdytys toteutettu mistä/millä tavalla?
Siis minulla ei tietoa asiasta.
Mikä laatikko? -kone? ja mihin autoa käytetään, hc offi vai metsästys tms?
Onko tuo jäähdyttimen kierto päävirtauspiirissä, siis onko termostaatti? joka ohjaa öjlyn pumpulta joko jäähdyttimen kautta/suoraan laatikkoon.
-> jos noin, niin jossain olen nähnyt vastaavan termostaattipaketin, kuin moottoriöljyn jäähdytykseen.
Jossain automaatissa oli jäähdytyskierto toteutettu paineensäätimen "hukkavirtauksesta", ja tämähän on sikäli huono tapa, että kun laatikko kovilla, niin öljyt kuumat, paineet korkealla, tuottoa tarvitaan enemmän ja ylijäävä hukkavirtaus pieni tai olematon, joten jäähdytydtä ei ole silloin kun sitä tarvitaan....
Ja tuo lämpömittari on tosi hyvä varuste, ja tärkeintähän olisi tietää kitkalevyjen ja -pakkojen lämpötila? ja sehän olisi helpointa mitata suoraan öljypohjasta? se että miten öljynjäähdytys on toteutettu, niin öljyn keskimääräinen loppulämpötila on öljypöhjassa olevan öljyn lämpötila?
Siis, jos öljypohjassa ei ole jäähdytystä jäähdytysnesteellä (kuten esim. joissakin audeissa), ja jäähdytyskierto ei ole säätimen "hukkavirtauksessa"
--> Pitäisi tietää, mistä ja minne jäähdyttimen öljy tulee/menee
Mutta jos askin öljyt on nolla asteiset, niin se tarkoittaa lisää kulutusta jokaisella sadalle kilometrille esim litran? verrattuna 100c öljyihin
ja 200c tarkoittaa huomattavaa lyhennystä käyttöikään?
------> mitä kylmempänä laatikko käy (plus asteilla), niin sitä paremmin kestää? -> isompaa kennoa eteen.
Mutta jos jollain parempaa tietoa, noiden minun päätelmien/arvausten suhteen niin kertokoon/oikaiskoon
