Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 10.01.2009, 23:29
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Maasturin tuonnista vielä kysymyksiä...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Tässä tiivistelmä aiheesta:

-Henkilöauto (ei väliä onko maasturi vai mikä), vero kokonaismassan mukaan Nallen linkittämästä taulukosta. Ulosottoja tms. ei edellytetä. Veron laskentaperuste yleinen markkinahinta Suomessa.
-Pakettiauto, vero 0 % jos täyttää autoverolain 23 §:n tai 21 §:n 2 mom. vaatimukset ja käyttöönotettu ennen 3.5.1993. Huoltoauto siis verotetaan samallalailla.
-Pakettiauto, veroprosentti n. 16 % jos täyttää autoverolain 23 §:n tai 21 §:n 2 mom. vaatimukset ja käyttöönotettu 3.5.1993 tai myöhemmin. Huoltoauto siis verotetaan samallalailla. Vero lasketaan yleisestä markkinahinnasta tai vastaavan uuden arvosta ikävähennyksin.
-Pakettiauto, veroprosentti n. 25 % jos ei täytä autoverolain 23 § tai 21 § vaatimuksia. Vero lasketaan yleisestä markkinahinnasta tai vastaavan uuden arvosta ikävähennyksin. Voidaan muuttaa henkilöautoksi verotuksen puolesta.

Tullille ilmoitettava veroilmoitusta tehdessä mikä autosta tehdään, jos se on jotain muuta edellisen rekisteröintimaan rekisteröintitodistuksella.
Verotuspäätökseen edellytetään rekisteröintikatsastustodistus, josta ko. tieto ilmenee.

Eli jos tuon esimerkiksi normi pitkän Pajeron (tms) ensirekisteröinti vuonna 1992 ja on tuotaessa normi maasturi, mutta tullissa ilmoitan maahantuodessa, että tästä tehdään 2-paikkainen huoltoauto. Joten autoveroa ei tarvitse maksaa, mutta pitää toimittaa rekisteröinti paperit tulliin nähtäväksi? Käsitinkö oikein ja onko kukaan näin tehnyt? Entäpä jos seon uudempi vaikka 1994 otettu käyttöön?

vastauksia ja kokemuksia voi laitella mailiini, olisin todella kiitollinen fakta tiedoista ilkka-1@nic.fi

Kiitokset vastauksista etukäteen?

t: Ile
Vastaa lainaten