Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 04.01.2019, 00:24
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Hyvä huomio, mielestäni se on kuitenkin vaan tehtaan koeajojälki. En ainakaan huomaa että se ois kevennys, vaikka rajalle siihen tuo kosteusjälki näkyis loppuvan.



Niin tuo näyttäisi tekevän, banaanista puuttuu pää. Tämä on niitä asioita kun yrittää päässä miettiä mihin suuntaan pitää säätää että ongelma poistuu, niin tulos on että päänsärkylääkettä tarvii.

Miksei missään ohjeessa neuvottu tekemään myös ulompaan pinjonin laakeriin väljää asennuslaakeria. Tai edes käyttämään vanhaa laakeria säädössä, tarttuu ihan saakelin tiukkaan.
Näyttäs että vetää aivan hampaan päällä.

Pitäs päästä hipelöimään käsissä, että uskaltaisi sanoa jotain varmaa....
Olikohan niin, että sulla on pinjoni nyt reilusti liian kaukana?

Ota toiset välitykset (vanhat tms.) ja katso, että miten tuo kosketuskulma kulma lähtee muuttumaan, kun siirrät pinjonia sisäänpäin...
Jos siirsit jo pinjonia ulospäin, niin pistä alkuperäiseen pikkuisen lisää; siis jos otit pinjonia o,2 mm ulos, niin siirrä nyt 0,3 mm sisään.

Noista "asennuslaakereista" noiden uusian laakerien mitat heittelee niin paljon, että pelkällä asennuslaakerilla ei saa kohdalleen.

p.s onhan sulle selvinnyt, mitä tuo luku tuossa pinjonin päässä merkitsee?
Ainakin joissain välityksissä se on etäisyys lautaspyörän laakerilinjaan; siis käytännössä säätäminen aloitetaan mittaamalla, että mitataan semmoiset shimmit pinjonille, että hammaspyörän pää jää tuolle etäisyydelle laakeripukin linjasta.

Vielä noista laakeroinneista/shimmaamisista: on aika hidasta työtä, jos meinaa saada kunnon kuviot, käyntivälykset ja esijännitykset.

Toki jotkut tekee tuon kirjaimellisesti kädenkäänteessä, ilman värejä, puntareita.....
Vastaa lainaten