Näytä yksittäinen viesti
Vanha 04.12.2017, 01:06
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Katteles tän projektikuvauksen loppupuolelta. https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=98263
Yes, tätä juttua selailinkin, ja hiukan samalla linjoilla ollaan toteutuksen kanssa mutta mulla alkaa olemaan suht selkeä visio siitä mitä tuleman pitää ja miten kiinnityksen kanssa tehdään. Kun alan työstämään niin pidän sitten päiväkirjaa.
Ja vaikken hitsausmestari olekaan niin ajatus on nyt kyllä askarrella paskarrella peti ja puskuri ihan itse, käyttäen mielikuvitusta. Vinssi ei tule menemään piiloon ja en tuota RC:n valmista petiä varmaankaan osta. Vaikka oma aikani onkin aika kallista, mutta mä en ole väkerrellyt oikein mitään yli vuoteen ja nyt on tämmönen maaninen Jeeppi kausi alkanut...... se on kamala aika ihmiselle jolla pitää olla koko ajan hupiprojektia. Tosin, on mulla työmaata töissä ihan tarpeeksi Ja sähkömiehistä on täällä pulaa, asennushousut menee jalkaan tiistaina ja tiedossa siis taas 18 tuntisia työpäiviä

Siitä miten tuo itse peti tulee kiinnitettyä, on mulla jo ihan selkeä visio. Tosin simppeli ratkaisu. Muotojen teko on vaan toinen stoori..
Just katselin plasmaleikkureita, mutta täytyypi varmaan jättää sekin investointi tulevaisuuteen, eli rälläkkä ja hemmetisti katkaisulaikkoja vaan ja töihin. Kulmakorpeen nyt tullaa ilman puskuria etupuskuria.

Suunnitelmissa nyt siis tällä hetkellä on suurin piirtein tässä järjestyksessä :

- Se 2" korotus alle asap. Ehkä jo tässä kuussa kun nyt selvis miten sen teen helpoiten.
- Isommat pyörät alle, varmaankin 33" 15" peltivanteilla mutiaiset ja rälläkällä tilaa jos ei muuten mahdu pyörimään. Nyt talvella ajan noilla BF AT kun niillä on yllättävän hyvä pito, ja keväällä mutiaiset alle. Tuolla on myynnissä yhdet 15"x7" peltivanteet, ilmeisesti ZJ:n alta mutta ilmoituksessa on ET40 joten ei taida mennä tohon WJ:hin ? ?
- Vinssipeti & Peltipuskuri DIY +Vinssi.
- Takapuskuri vitousoon, ja DIY peltilärpäke tilalle.
- Varapyöräkotelo veks, ja tankin nosto ylös.
- Roof Rack DIY
- Kaarien levitys sitten ihan mielen mukaan, mutta voi olla ettei tuu hetkeen kun en halua oikein investoida tonnia Bushwackereihin joten antaa paskan lentää vaan pitkin kylkiä.
- Auton pimeänäkö kuntoon lisävaloilla.
- Valotehoa myös Halo projektorivalot ja taakse LED valot ( toinen takaumpio halki niin on hyvä syy vaihtaa ja etu-umpiot alkaa taas sumentua vaikka ne kerran olen jo kiillottanut. . ). Samaan sarjaan saa Halo sumarit mutta toi puskuri katoaa tosta joten ne sumarit jää sitten ylimääräisiksi.
- Alusta osien läpikäynti talven aikana, varmaan ihan osa kerrallaan avataan ja tsekataan, putsataan ja rasvataan, paskat osat vaihtoon ja maalaan ne kaikki vaikka neon ruskeiksi tai joksi muuksi hauskan väriseksi. Miten olis Raimbow alustanosat ? Jokainen olis vähän ikään kuin oma värinsä ? Samalla sitten ulos- ja sisäänjoustot asialliseen säätöön.
- Jossain kohtaa korotetaan tätä lisää. Se 4" alkaa olemaan sellanen tavoite, kunhan saadaan perusasioita ensin kuntoon. Houkuttais kyllä 6,5" ihan hitokseen..... mutta sen 4" käyn hakemassa otteeseen
- Lukkohommat, eli mulla ei oo hajuakaan mitkä lukot tuossa tällä hetkellä on ja miten ne toimii mutta toivon että kulmakorvessa voidaan tätä asiaa katsoa jonkun kanssa joka enemmän näistä ymmärtää.
- Alustan ja voimansiirron komponenttien suojien väkerrys.
- Snorkkelssoni.
- REMMIAHDIN

Nämä kaikki siis kun talous antaa myöden, eikä varmaan ennenkuin saadaan ensi kevään Aurinkopaneelirytäkkä käyntiin eli siihen asti tehdään itse niin paljon kuin pystyy. . . Ja kaikki mikä tässä välissä hajoaa hidastaa luonnollisesti näitä rakenteluita.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Kannattaa myös katella mitä uusimmat pykälät sanoo puskurien muuttamisesta. Puskuri kun ei ole se muovinen ulkokuori, se on muotopelti. Puskuri on se, mikä ottaa vastaan törmäysvoimat. Näin oli viimeksi kun tätä konttorilta kysyin ennen 10/2015 muutoksia.
Täytyy tässä välissä todeta etten oikeastaan välitä lainkaan noista pykälistä, ja jos tulee ongelmia niin tulkoot. Arkiajossa kuitenkin mulla on paku, ja vaimo surffailee tolla lantikalla. Jeepillä ajelen aina kun mieli tekee ja haluan vapauttaa serotoniinia... Kilometrejä mulla tulee kuitenkin vuodessa se vähintään 60 000km joten tuolla V8:lla saa maksaa pitkässä juoksussa itsensä kipeäksi vrt. paku joka syö 6-8l/100km naftaa.
Jeeppi siirtyi sen jarruongelman ilmaannuttua ns. reserviin ja voi olla että teen kuitenkin näistä kilkkeistä sellaisest bolt-on systeemit mitkä saa sitten leimaa varten just ja just pois. Tai sitten tulee sellanen hirvitys ettei enää vaan kannata muuta kuin ajaa kalliolta alas.
Nyt on vuoden leima alla, ja jos vuoden päästä ei syystä tai toisesta tule leimaa niin asiaa harkitaan sitten silloin uudelleen. Tuosta on nyt tarkoitus tulla ihan ensi kertaa ihan oikea rakentelun kohde jolla on resurssit lähteä lapasesta. Muutenkin haluan vapaat kädet, toimivuus ja ulkonäkö merkkaa enemmän kuin kilvet. Aiemmin ei oo raaskinut alkaa tekemään mitään isompaa kun autojen on pitänyt olla päivittäisessa ajossa. Aiemmin en ole raaskinut ottaa rälläkkää käteen ja raa-asti silpoa näitä vehkeitä saatikka pultata lisävaloja konepeltiin kiinni...... nyt raaskin ja nyt tehdään.

-07 RR Sport HSE 2.7
-00 WJ 4.7
-10 T5g 132kW Transporter
Vastaa lainaten