Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 24.06.2015, 21:10
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G280E Näytä viesti
mut eikö t3 ole öljyn "paineesta" riippuvainen,voin muistaa väärin,mut eikö siin ö-paine keskitä akselin..
Periaatteessa kaikki pakokaasuahtimet vaatii paineöljyn laakerille. Ilman öljynpainetta tuntuu turbon akselissa pieni sivuttaisvälys,joka katoaa kun paineistettu öljy kulkee laakerin ja akselin välistä paluukanavaan. Eli mitä suurempi ahdin=suuremmat laakerit tai suurempi laakerivälys,sitä enempi öljyä karkaa paluulinjaan ja aletaan kysellä riittääkö öljypumpussa tuotto.
Kuulalaakeroiduissa turboissa vissii hiukan eri juttu,mut ei nekään kauan kuivana pyöri.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten