Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 10.03.2014, 14:25
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nostokurki Näytä viesti
Sen verran voin varmaksi sanoa, että ainakin jenkkiautojen rumpujarrujen pääsylinterissä on venttiilit jotka pitää pienen paineen linjassa ja tämä aiheuttaa jarrujen jumiutumisen levyjarrujen kanssa käytettäessä eli myös pääsylinteri pitää vaihtaa.

Tiedä sitten oliko tuosta tiedosta mitään hyötyä
Eikös tuo ole juuri toisinpäin, että levyjarrut tarvii sen pienen vastapaineen paluupuolelle. Rumpujarruthan ei voi palauttaa kenkiä yhtään enempää kun kengät palautuu, mutta jarrusatulan mäntä voi palauttaa liikaa. Vanhassa Ramblerissa oli etusatuloissa hennot jouset työntämässä mäntää ulospäin juuri tämän liikapalauttamisen ehkäisemiseksi.

Takajarrujen tehoa saa helpoiten pois pienemmillä työsylintereillä, tai säädettävällä paineensäätimellä

Vastaa lainaten